Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 09 25 /15:41

Kruvinas išpuolis Panevėžio mokykloje galėjo būti planuotas iš anksto: peilio griebėsi ne mokyklos mokinė

Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje moksleivių konfliktas baigėsi kraujo praliejimu. Į dviejų šios mokyklos auklėtinių konfliktą įsivėlė trečioji, kitos mokyklos mokinė, kuri griebėsi peilio.
Konfliktas M.Karkos mokykloje
Per merginų muštynes viena jų buvo sužalota peiliu (asociatyvi nuotr.) / 15min montažas

Kruvinas konfliktas mokykloje

Kaip pranešė policija, incidentas įvyko apie 10.13 val., Panevėžyje, Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos teritorijoje.

14-metė moksleivė peiliu sužalojo bendraamžę. 15min žiniomis, moksleivė sužalota per konfliktą, kilus grumtynėms.

Vaizdo įraše matosi, kaip viena moksleivė pargriauna ant žemės kitą. Netrukus prie jų pribėga trečioji mergina ir vienai iš grumtynių dalyvių užsimojusi kažkuo smogia. Netrukus po to incidento dalyves suskumba išskirti suaugusieji. Jos pakyla nuo žemės ir išsivaikšto. Vaizdo įraše nematyti, kad mergina, kuriai smogta, būtų rimtai sužeista.

Peiliu puolusi mergaitė yra ne mūsų mokyklos mokinė. Jai yra skirtas mokymas namuose. Ji iš namų ir atėjo su virtuviniu peiliu

Peilio griebėsi ne šios mokyklos mokinė

Kadangi vaizdo įrašas be garso, incidento priežastis suprasti sudėtinga, tačiau įvykio aplinkybes atskleidė M.Karkos pagrindinės mokyklos direktorė Minolė Petronytė-Kairienė.

„Susipyko, susimušė, už plaukų susitąsė dvi paauglės, 13-14 metų. Įtariame, kad tai buvo iš anksto planuota konfliktinė situacija, nes padėti, apginti buvo pakviesta ne mūsų mokyklos mokinė, kuri iš namų atsinešė virtuvinį peilį ir tuo peiliu vieną moksleivę sužalojo į petį.

Įvykį sustabdė mokyklos pirmame aukšte budėjęs kūno kultūros mokytojas, kuris atėmė peilį ir sustabdė smurtaujančią merginą. Buvo iškviestos tarnybos, nukentėjusios ir smurtaujančios pusės tėvai.

Tos sukonfliktavusios moksleivės nėra probleminio elgesio. Jos ne klasiokės – viena septintokė, kita – aštuntokė. Peiliu puolusi mergaitė yra ne mūsų mokyklos mokinė. Jai yra skirtas mokymas namuose. Ji iš namų ir atėjo su virtuviniu peiliu“, – pasakojo M.Karkos pagrindinės mokyklos direktorė Minolė Petronytė-Kairienė.

Rimvydo Ančerevičiaus, Živilės Večiorkutės/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Minolė Petronytė-Kairienė
Rimvydo Ančerevičiaus, Živilės Večiorkutės/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Minolė Petronytė-Kairienė

Moksleiviams – psichologo konsultacija

Kaip teigė direktorė, incidentas įvyko ilgosios pertraukos metu, tad įvykį stebėjo daug mokinių, kurie būtent ir užfiksavo grumtynes telefonu. Pasak įstaigos vadovės, po šio incidento moksleiviams pagalbą teikia psichologė.

„Mokyklos psichologė perėjo per klases, suteikė psichologinę konsultaciją, kaip reikėtų tinkamai reaguoti į tokią situaciją ir įvykį. Sudaryta krizių valdymo grupė ir dirbama su mokyklos bendruomene, kad vaikai neįsibaimintų.

Svarbiausia, kad greitai sureagavome ir didelės fizinės žalos nebuvo padaryta. Nežinau, kaip būtų pasibaigę, jei mokytojas nebūtų sureagavęs ir tos mergaitės nesustabdęs, nes ji buvo afekto būsenoje ir manau, kad būtų galėjusi sužaloti daugiau aplinkui buvusių vaikų“, – sakė Minolė Petronytė-Kairienė.

Sužalota moksleivė pristatyta į Respublikinės Panevėžio ligoninės priėmimo-skubios pagalbos skyrių.

Pirminiais duomenimis, pavojaus paauglės gyvybei nėra, nukentėjusioji jau išleista iš ligoninės.

„Renkama medžiaga, jeigu pasitvirtins, kad jai 13 metų, bus priimtas sprendimas nepradėti ikiteisminio tyrimo, gali būti perduota savivaldybei, tada sprendžiama, kokių priemonių imtis“, – BNS sakė Panevėžio apskrities policijos atstovė Odeta Jukniūtė.

Vaiko teisių apsaugos specialistai suskubo aiškintis aplinkybes

Į internete pasirodžiusį vaizdo įrašą nedelsiant reagavo ir Vaiko teisių apsaugos specialistai, kurie skubiai nuvyko į M.Karkos pagrindinę mokyklą.

„Dabar visiems svarbiausia yra nukentėjusios paauglės sveikata. Taip pat jau gavome informaciją apie kitas įvykyje dalyvavusiais nepilnametes. Vertinsime visų paauglių situaciją šeimoje, inicijuosime reikalingą pagalbą. Pagalba tokiais atvejais įprastai būna reikalinga tiek nuketėjusiam nuo smurto, tiek ir smurtautojui – padedanti įveikti netinkamo elgesio priežastis.

Priminsime, kad vaiko teisių gynėjai visuomet reaguoja į kiekvieną pranešimą apie galimą vaiko teisių pažeidimą. Nagrinėdami vaiko teisių pažeidimą, vykstame į šeimą ir visada bendraujame su vaiku ir vaiko šeimos nariais, vertiname vaiko situaciją. Esame visada pasiruošę padėti: pakonsultuoti, nukreipti pas kitus specialistus – psichologus, medikus, socialinius darbuotojus ir kt.

Pranešimų apie ugdymo įstaigose kylančias patyčias, psichologinio ar fizinio smurto atvejus pastaruoju metu sulaukiame vis dažniau. Sprendžiant vaikų konfliktiškų tarpusavio santykių problemas, vaiko teisių gynėjai kreipiasi į ugdymo įstaigas, bendrauja su nukentėjusiais ir smurtaujančiais vaikais bei jų tėvais, suteikia informaciją šeimoms apie pagalbos gavimo būdus ir institucijas, kurios teikia pagalbą.

Saugią aplinką ir sklandų ugdymo procesą, visų pirma, užtikrina visa mokyklos bendruomenė, tad kviestume būti dėmesingiems ir rūpintis, kad vaikams ugdymo įstaigoje būtų saugu, jauku ir gera. Pasireiškus netinkamam vaiko elgesiui, organizuojami vaiko gerovės komisijos posėdžiai, pokalbiui kviečiami vaiko tėvai ar globėjai. Domimės, kaip veikia šios priemonės minimoje mokykloje, bendraujame su ugdymo įstaigos vadovais ir rekomenduojame nedelsiant spręsti smurto ir patyčių problemą. Esant būtinybei galima kreiptis į Savivaldybės vaiko gerovės komisiją ir švietimo centrą dėl pagalbos teikimo ir jos gavimo.

Kai nustatomas smurtas tarp vaikų, dažniausiai būna reikalinga kompleksinė pagalba vaikui ar visai šeimai. Tam pasitelkiami socialines paslaugas teikiantys savivaldybių, nevyriausybinių organizacijų specialistai – socialiniai darbuotojai, psichologai ir kt.

Aiškindamiesi smurto atvejus ir ieškodami priežasčių, kodėl vaikas ėmėsi smurto prieš kitus vaikus, dažniausiai sužinome, kad netinkamai besielgiantis vaikas pats iš suaugusiųjų matė problemų sprendimo jėga pavyzdį, pats patyrė smurtą, nepriežiūrą ir pan. Tad visais atvejais, kai kalbame apie netinkamą vaikų elgesį, įskaitant ir smurtą tarp jų, pirmiausia reikia klausti, ką šis vaikas patyrė, kokį pavyzdį matė gyvenime, kokia pagalba buvo suteikta jam ir jo šeimai, kiek ta pagalba buvo efektyvi ir ar ją priėmė.

Svarbu suprasti, kad paauglių konfliktai dažnai kyla dėl bendravimo, klausimo įgūdžių stokos, įžeistų jausmų, negebėjimo teisingai išreikšti savo norų ir požiūrio, tarpusavio konkurencijos. Būna atvejų, kad ir maži nesutarimai į rimtesnius konfliktus išauga dėl netinkamai pasirinkto konflikto sprendimo būdo.

Todėl mokykime vaikus suprasti, kad konflikto metu normalu abiem pusėms išsakyti savo nuomones, tikslus, lūkesčius, tačiau negalima žeminti, niekinti, nuvertinti kito žmogaus. Kalbėkime su paaugliais ir padėkime jiems suprasti, kad nėra teisingų ir neteisingų nuomonių, yra tik skirtingi požiūriai.

Siekiant išvengti panašių situacijų, labai svarbu savo vaikus mokyti kalbėti apie įvairias patirtis – tiek patiriamą jų pačių, tiek pastebėtą bet kurioje aplinkoje. Vaikams svarbu pasakyti, kad vaiko teisių gynėjai ir kiti vaikų saugumu besirūpinantys žmonės yra pasiruošę išklausyti, suprasti, ir suteikti visapusiškai reikalingą pagalbą, kuri leistų vaikui jaustis saugiam, o šeimai padėtų identifikuoti smurtą sukeliančias priežastis“, – nurodė Panevėžio apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėja Žaneta Ginaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito