Pirminiais tyrimo duomenimis, skelbtais anksčiau, vasario 14 d. apie 16 val. 20 min. Kaune, Savanorių pr., nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje, tarnybinis automobilis „Renault Laguna“, vairuojamas tarnybos metu neuniformuotos Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos Nusikalstamų veikų registravimo skyriaus viršininkės Audros Giedraitienės (gim. 1971 m.), partrenkė pėsčiąją (g. 1964 m.), kuri dėl galvos traumos paguldyta į ligoninę.
Kitą dieną visuomenė per žiniasklaidą sulaukė tokiais atvejais kiek neįprasto prašymo – atsiliepti avarijos liudininkus. Kas gali būti neaišku, jei nelaimė įvyko perėjoje, o ir mašiną vairavo pareigūnė, galinti sąžiningai viską papasakoti?
Įvykį matę žmonės paprastai ieškomi tik tuomet, kai vienas iš avarijos dalyvių būna pasprukęs, arba kategoriškai neigia tam tikras, regis, kitiems aiškias aplinkybes.
A.Giedraitienės atveju negalioja nei viena, nei kita sąlyga.
Į Kauno klinikų reanimacijos skyrių dėl kaukolės skilimo paguldyta nukentėjusioji gydoma iki šiol.
Ikiteisminį avarijos aplinkybių tyrimą kuruojantis prokuroras Romanas Mackevičius 15min paaiškino, kad šįsyk liudytojų paieška paskelbta siekiant atlikti kuo kruopštesnį tyrimą ir išvengti nereikalingų interpretacijų.
Kas šią bylą daro tokią svarbią?
Pirmiausia, eismo įvykio metu nukentėjusi pėsčioji patyrė labai sunkią galvos traumą. Į Kauno klinikų reanimacijos skyrių dėl kaukolės skilimo paguldyta nukentėjusioji gydoma iki šiol. Garantijų, kad pacientė pasveiks, medikai neduoda, negalima atmesti ir tragiškos baigties scenarijaus.
R.Mackevičiaus teigimu, kol nėra gautos galutinės išvados apie pėsčiosios patirtus sužalojimus ir jų pasekmes, nėra galimybės ir tinkamai kvalifikuoti „Renault Laguna“ vairuotojos galimai padarytos nusikalstamos.
Kitas niuansas – įtariamoji yra policininkė. Neretai pasitaiko atvejų, kai teisėsaugos pareigūnai nelinkę atsakyti už savo veiksmus, atvirkščiai, kaip įmanydami ieško būdų pagerinti savo padėtį ar apskritai išsisukti.
A.Giedraitienė bendradarbiauja su tyrėjais ir pripažįsta, kad eismo nelaimė įvyko dėl jos neatsargumo.
Pasak Kauno apygardos prokuratūros Kauno apylinkės prokuratūros 3-iojo skyriaus prokuroro R.Mackevičiaus, šiuo atveju jis norėtų išvengti bet kokių bylos spragų, neaiškumų ar interpretacijų. Vis dėlto jis pažymėjo, kad A.Giedraitienė geranoriškai bendradarbiauja su tyrėjais ir kol kas pilnai pripažįsta, kad eismo nelaimė įvyko dėl jos neatsargumo.
15min duomenimis, ir iš netiesioginių šaltinių (liudininkų) tyrėjai sėkmingai surinko pakankamai duomenų ir susidarė aiškų vaizdą, kas lemtingą vasario 14-osios pavakarę nutiko Savanorių prospekte.
Eismo nelaimės metu A.Giedraitienė buvo visiškai blaivi.
Baudžiamojo kodekso 281 straipsnis „Kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimas“ numato, kad tas, kas vairuodamas kelių transporto priemonę pažeidė kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisykles, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis, dėl kurio buvo sunkiai sutrikdyta kito žmogaus sveikata, baudžiamas bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki 5 metų.
Jei nukentėjusiojo gyvybės išsaugoti nepavyksta, avarijos kaltininkas gali būti baudžiamas laisvės atėmimu iki 8 metų.