Ieškinį Kauno apygardos teismui pateikusi draudimo bendrovė „PZU Lietuva”, kuri buvo apdraudusi lėktuvą „Diamond DA42 Twin Star” (LY-BHG), reikalauja 1,3 milijono litų.
Šis lėktuvas sudužo dar 2006 metų spalio 21 dieną Pociūnų (Prienų r.) aerodrome užkliudęs plieno lyną, kuriuo į orą pakeliami sklandytuvai.
Lynas nurėžė itin patikimu ir moderniu laikomo lėktuvo sparną, kilo gaisras.
Prie lėktuvo vairalazdės sėdėjęs kelių radijo stočių savininkas vilnietis 45 metų H.Grušnys žuvo iškart, primena „Lietuvos rytas“.
Didelių nuostolių patyrusi bendrovė „PZU Lietuva” dar 2008-aisiais kreipėsi į Kauno apygardos teismą dėl žalos atlyginimo.
Draudikai mano, jog žala buvo patirta, nes Pociūnų aerodromas netinkamai buvo parengtas skrydžiams ir neužtikrino saugių orlaivių skrydžių.
Kaip atsakovai šioje byloje buvo nurodyti Kauno parašiutininkų klubas, kuriam patikėta Pociūnų aerodromo priežiūra, ir Kauno apskrities aviacijos sklandymo klubas. Pastarojo klubo renginio metu ir įvyko nelaimė.
Tačiau teismas bylos nagrinėjimą buvo sustabdęs, kol bus išnagrinėta baudžiamoji byla Prienų rajono apylinkės teisme.
Kauno apygardos prokurorai į Prienų teismą kreipėsi apkaltinę neatsargiu gyvybės atėmimu lemtingąją dieną aerodrome dirbusį operatorių Leoną Šupinį.
Tačiau tiek Prienų rajono apylinkės teismas, tiek Kauno apygardos teismas L.Šupinį išteisino, o į Aukščiausiąjį Teismą niekas iš proceso dalyvių nesikreipė.
Parašiutininkai turto neturi
„Absurdiški kaltinimai, draudimo bendrovė neturi jokių galimybių laimėti”, – įsitikinęs sklandymo klubo direktorius Vytautas Sabeckis.
Jo nuomone, tai patvirtina ir L.Šupinio išteisinimas. V.Sabeckiui išvis keistas draudikų noras bylinėtis iš anksto žinant, kad klubas beveik neturi jokio turto.
„Blogiausiu atveju prarastume vieną sklandytuvą, kuris kainuoja apie 150 tūkstančių litų”, – kalbėjo klubo vadovas.
Tragedijos detalės
Pakilęs iš Vilniaus oro uosto H.Grušnys nusileido Paluknio (Trakų r.) aerodrome, o vėliau pasuko Pociūnų link.
Pilotas radijo ryšiu pasiteiravo operatoriaus, ar gali nusileisti, ir išgirdo teigiamą atsakymą.
Tačiau atsidūręs ant leidimosi tako verslininkas sumanė atlikti triuką, vadinamą pakilimu konvejeriu. Orlaiviui nespėjus sustoti H.Grušnys vėl padidino greitį ketindamas kilti į padangę.
Tokias užduotis per treniruotes atlieka net didelių civilinės aviacijos orlaivių pilotai.
H.Grušnio lėktuvą „Diamond DA42 Twin Star” kliudė plieno lynas, kuriuo į orą pakeliami sklandytuvai. Orlaivis užsiliepsnojo ir nukrito ant žemės iš 30–40 metrų aukščio.