Policija visoje Europoje perspėja apie seksualinę prievartą prieš vaikus internete

Pirmadienį, birželio 19-ąją, Europos teisėsaugos bendruomenė, kartu su Europolu ir privataus sektoriaus atstovais, suvienijo jėgas ir savo šalyse pradeda informacinę kampaniją #SayNO (liet. pasakyk ne), kuria norima atkreipti visuomenės dėmesį į vis didesnį susirūpinimą keliantį nusikalstamą fenomeną – seksualinę prievartą prieš vaikus internete. Kuo gi pasireiškia šis nusikaltimas?
europolo-reklama
Stopkadras

Kaip praneša policija, seksualinė prievarta prieš vaikus, pasaulyje neretai vadinama anglišku žodžiu sextortion, yra šantažo internete forma, kai seksualinio pobūdžio informacija ar nuotraukos naudojamos, siekiant iš šantažuojamojo gauti dar daugiau seksualinio pobūdžio vaizdinės medžiagos, seksualinio pobūdžio paslaugų arba pinigų.

Taigi, prievartautojai dažniausiai vykdo šį nusikaltimą vedami dviejų pagrindinių paskatų – seksualinio susidomėjimo vaikais, kai seksualinio turinio medžiaga arba seksualinis kontaktas su vaiku ir yra pagrindinis prievartautojo tikslas, arba ekonominio intereso, kai prievartautojas tesiekia finansinės naudos.

Remiantis Jungtinių Amerikos Valstijų Nacionalinio dingusių ir išnaudojamų vaikų centro duomenimis, prievartautojai, norėdami gauti seksualinio turinio medžiagos, žymiai dažniau šantažuoja mergaites (84 proc.) negu berniukus (53 proc.). Pastarieji dažniau šantažuojami dėl finansinės naudos, turto (32 proc., lyginant su 2 proc. dėl šių paskatų šantažuojamų mergaičių).

VIDEO: Seksualinė prievarta internete: situacijos, kurios vyksta realybėje

Turto prievartavimas, kaip motyvas šantažuoti, yra ganėtinai nauja seksualinio smurto prieš vaikus tendencija. Pastebima ir dar viena naujovė – prievartautojai šantažuojamus vaikus priverčia į nuotraukų ar vaizdo įrašų gaminimą įtraukti kitus vaikus (draugus, brolius, seseris). Tokiu būdu pasiekiami ir tie vaikai, kurie įprastai saugiai naudojasi internetu ar iš viso juo dar nesinaudoja.

Seksualinė prievarta prieš vaikus internete turi didžiulį asmeninį ir psichologinį poveikį, kurio nederėtų nuvertinti. Per pastaruosius kelerius metus buvo fiksuojamos vaikų, tapusių šio pobūdžio nusikaltimų aukomis, savižudybės. Be to, apie didelę dalį seksualinės prievartos prieš vaikus atvejų tiesiog nėra pranešama, bijant viešos gėdos dėl seksualinio turinio medžiagos, pateiktos prievartautojui, ar tiesiog nežinant, kad toks prievartavimas yra nusikaltimas.

Taigi, pagrindinis startavusios kampanijos siekis – informuoti visuomenę, ypatingai vaikus ir jaunimą, kad seksualinis prievartavimas internete yra nusikaltimas, bei patarti, kaip atpažinti šią grėsmę ir nuo jos apsisaugoti bei kam apie ją pranešti. Specialiai tam buvo sukurtas informacinis filmukas, kuriame iliustruojamos seksualinės prievartos internete situacijos. Filmuką galite peržiūrėti čia:

Kartu su Europolu ir kitų užsienio šalių teisėsauga, Lietuvos policija šią kampanija nori ištransliuoti kelias aiškias žinutes vaikams ir jaunimui, leidžiantiems laiką internete ir susidūrusiems su seksualiniais prievartautojais:

Išsiuntus savo nuotraukas, nesiųsk daugiau ir nemokėk.

Kreipkis pagalbos. Tu ne vienas.

Išsaugok įrodymus. Nieko netrink.

Nutrauk bendravimą. Užblokuok prievartautoją.

Pranešk policijai.

Kaip pranešti?

Bendruoju pagalbos telefonu 112

Policijos elektroninių paslaugų svetainėje:

https://www.epolicija.lt/web/guest/report-anonymous

Vaikų ir jaunimo pagalbos linijai:

http://www.draugiskasinternetas.lt/lt/main/report#menu

http://www.vaikulinija.lt/

Vaikų linijos tel. Nr. 116111

Daugiau informacijos apie kampaniją ir fenomeną čia:

https://europol.europa.eu/sayno

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis