Štai vienas pastarųjų įvykių, pasibaigusių vairuotojo mirtimi, nutiko pernai metų lapkričio 10 d., kai geležinkelio pervažoje, važiuojant nuo Kaišiadorių Tauckūnų link, „Toyota Corolla Verso“ susidūrė su manevriniu šilumvežiu. Per avariją žuvo automobilį vairavęs 74-erių metų vyriškis, o daugybinius sužalojimus patyrusi jo žmona pateko į ligoninę.
Tuomet pabrėžta, kad šioje pervažoje įrengti šviesoforai ir garsinė signalizacija, įspėjanti apie traukinių eismą. Per nelaimę ši įranga veikė. Šalia pervažos įrengtas kelio ženklas „Stop“, prieš kurį eismo dalyvis privalo sustoti. Norint užtikrinti, kad tokių nelaimių daugiau nebekiltų, ir surengtas policijos reidas.
Septyniose Kauno rajono pervažose eismo dalyvius imta stebėti ankstų trečiadienio rytą, prieš prasidedant rytiniam pikui.
Buvo tikrinama, kaip pėstieji bei automobiliai kerta geležinkelio bėgius, ar nedaro to neleistinu metu – degant raudonam šviesoforo signalui, kai jau artinasi traukinys.
Per dvi valandas pareigūnai neužfiksavo nė vieno pažeidėjo.
Reidą pakartoti ruošiamasi ir popiet.
Vietos, kuriose vykdomas reidai: Kauno Amalių (31+159 km+m) pervaža; Kėdainiai, (129+683 km+m) pervaža; Livintai-Kaišiadorys (69+228 km+m) pervaža; Kėdainiai–Šilainiai (126+85km+m); Jonavos r., Martyniškio k. (104+670 km+m); Žasliai (58+505 km+m); Lukšiai (115+671km+m).
„8 eismo įvykiai – 8 žūtys, o tai reiškia, kad avarijos geležinkelio pervažose visuomet baigiasi tragiškai. Tad tiek pėstieji, tiek vairuotojai turi būti maksimaliai dėmesingi, kirsdami geležinkelio bėgius. Skaudžiausi įvykiai įvyksta ten, kur nėra užtvarų – tik „Stop“ ženklas ir informacinis šviesoforas. Dažniausiai taip yra rajonuose esančiose pervažose.
Priežasčių, kodėl nelaimės įvyksta, sužinoti negalime, nes dažniausiai eismo dalyviai miršta“, – skaudžią statistiką pateikė Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Pasak jo, tyrimai rodo, jog dažniausiai eismo dalyviai neįvertina, jog nespės kirsti pervažos, neįvertina ir atstumo iki artėjančio šilumvežio. Privaloma praleisti traukinį, jei jis regimas matomumo zonoje.
„Pernai nutiko įvykis, kai motociklas Jonavos rajone sugedo pervažoje. Motociklininkas bandė taisyti, nepatraukęs jo į saugią vietą ir vos neištiko didelė nelaimė: traukinys kliudė motociklą, vyras spėjo pasitraukti“, – vairuotojų neatsakingumo pavyzdį pateikė R.Kemzūra.
Jo teigimu, toks reidas – labiau prevencija, primenanti, kad pervažose reikia būti itin atidiems.