Ekspertai pateikė preliminarias išvadas dėl šeštadienį iš jūros pargabento A.Mačiulio mirties priežasties. Nustatyta, kad lėktuvo viduje rastas pilotas nuskendo, o ne mirė nuo patirtų sužalojimų. Tačiau išsamesnės detalės bus žinomos po gero mėnesio.
„Dar reikia atlikti daug įvairių ekspertizių: cheminė, histologinė, dar kriminalistikos laboratorija turi pateikti savo išvadas“, – pasakojo tyrimą koordinuojantis Klaipėdos apygardos prokuroras Arūnas Saunorius.
Po An-2 katastrofos Klaipėdos apygardos prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl darbo saugos reikalavimų pažeidimų ir lakūnų dingimo. Pasak prokuroro, įtarimai šiame tyrime kol kas niekam nepareikšti.
„Turime apklausti labai daug žmonių. Dalis jų – užsieniečiai. Jau ruošiame prašymą Danijos ir Švedijos teisėsaugininkams, kad jie apklaustų mums būtinus liudininkus tose šalyse“, – pasakojo prokuroras.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su lietuviais pilotais A.Mačiuliu ir A.Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.
Vėliau paaiškėjo, kad tai A.Mačiulis. Per sudėtingą operaciją lėktuvas buvo pakeltas nuo dugno, o narai iš jo ištraukė piloto kūną. Lėktuvas vėl nugrimzdo į dugną, o piloto palaikai pargabenti į krantą. Vyriausybė dar nepriėmė galutinio sprendimo, tačiau linkstama prie sprendimo nebeiškelti lėktuvo, nes operacija būtų itin brangi, o orlaivis prastos būklės, todėl jo iškėlimas tikriausiai nepadėtų surasti atsakymo, kodėl įvyko nelaimė.
Antrojo piloto A.Selmistraičio likimas nežinomas, paskelbta tarptautinė jo paieška. Ekspertai mano, kad jis galėjo iššokti iš į jūrą krentančio lėktuvo ir bandyti išsigelbėti. Lėktuve taip pat nerasta ir vieno gelbėjimosi plausto. Tačiau pareigūnai beveik neabejoja, kad jei A.Selmistraičiui ir pavyko sėkmingai iššokti, jis neturėjo šansų ilgai išgyventi šaltame Baltijos jūros vandenyje.