Nerijus su bendradarbiais vyko namo iš darbo Kaune. Prieš juos važiavo sunkvežimis. Kompanija apsilenkė benzinvežį. Lenkti jį kartu bandė ir avarijoje dalyvavęs „VW Golf“. Tačiau nespėjo. Iš priekio atvažiavo „Audi“, kuriame sėdėjo penkių asmenų šeima iš Raseinių rajono.
Per galinių durelių langą persisvėręs vyriškis ėmė šaukti, kad viduje yra kūdikis.
„Iš priekio, nuo Raseinių link Ariogalos, atvažiavo „Audi“. Kadangi „VW Golf“ nespėjo baigti lenkimo, trenkėsi kaktomuša į ją. Už pusės kilometro apsisukome ir grįžome. „Audi“ buvo apvirtusi ant šono.
Pirma nulėkėme prie sudaužyto „VW Golf“. Pamatę, kad žmonės toje mašinoje prispausti, bei supratę, kad nieko negalime padėti, nubėgome prie „Audi“. Per galinių durelių langą persisvėręs vyriškis ėmė šaukti, kad viduje yra kūdikis, kad gelbėtume jį.
Šokau ant mašinos, atidariau iš viršaus dureles ir ėmiau ieškoti vaiko. Kadangi jis buvo lopšyje, ne iš karto pamačiau. Mažylis buvo įkritęs tarp tėvų ir sėdynių į tarpą, aukštyn galva. Ištraukiau lopšį lauk. Atidengiau uždangalą. Kūdikis buvo mėlynas“, – kraupios avarijos įvykius ėmė pasakoti didvyriu gelbėtoju tapęs Nerijus.
Vyras klausė aplinkinių, ar kas moka daryti dirbtinį kvėpavimą. Negavęs teigiamo atsakymo, pasikvietė į pagalbą bendradarbį Dainių ir ėmė mažylį gaivinti. Vaikučio burna bei nosis buvo pilnos tyrelės.
Darant dirbtinį kvėpavimą, kūdikio veidukas pradėjo šviesėti. Po to vėl pamėlynavo.
„Kadangi pats turiu keturis vaikus, žinojau, jog pirma reikia atlaisvinti kvėpavimo takus. Darant dirbtinį kvėpavimą, kūdikio veidukas pradėjo šviesėti. Po to vėl pamėlynavo. Jis įkvėpdavo ir vėl mėlynuodavo. Šitaip darėm dirbtinį kvėpavimą, kol atvažiavo greitoji. 20 minučių. Prieš greitosios atvažiavimą vaikiukas jau pradėjo kvėpuoti. Kad ir sunkiai.
Kitas bendradarbis su vietoje buvusiais žmonėmis tuo tarpu atvertė mašiną ir padėjo išlipti iš jos mažylio tėvams. Tėtis išlipo pats. Mamai buvo lūžusi ties riešu ranka, matėsi guzas, skaudėjo buvusią prispaustą koją, tačiau ji nekreipė į skausmą dėmesio ir tik verkdama klausinėjo apie savo kūdikį. Kiti žmonės laikė „Audi“, kad ji atgal neatvirstų. Priekyje juk buvo du prispausti žmonės“, – pasakojo Nerijus.
Labiausiai jam pikta buvo dėl Bendrojo pagalbos centro reakcijos. Vyras įsitikinęs, jog BPC meluoja. Pirmąjį iškvietimo skambutį BPC tikina gavę 18.48 val., nors Nerijaus teigimu, jie kviesti buvo daug anksčiau. O ir greitoji vyko labai ilgai.
„Mes skambinome 18.35 val. Pakartotinai – po trijų minučių. Laikai užfiksuoti mūsų mobiliuosiuose. Sustojęs taksistas teigė skambinęs dar anksčiau. Tik nežinau, ar jis rinko BPC numerį. Gal skambino tiesiai į ligoninę. Kodėl jie taip meluoja? Pirmieji atvažiavo policininkai, vėliau dvi gaisrinės. Greitoji pasirodė paskutinė. O juk nuo Raseinių iki įvykio vietos – tik 7 km. Kiekviena sekundė buvo svarbi, o BPC toliau klausinėjo apie kūdikio amžių ir pan.”, – klausimus kėlė Nerijus.
Greitoji pasirodė paskutinė. O juk nuo Raseinių iki įvykio vietos – tik 7 km.
Vairuotojas, manoma, nukentėjusio kūdikio senelis, gyvybės ženklų, anot Nerijaus, nerodė. Šalia sėdėjusi moteris taip pat buvo sukniubusi bei prispausta. Tačiau vėliau sąmonę atgavo. Jos saugos diržas buvo atsilaisvinęs.
„Priekyje buvusiems negalėjome padėti – kaip ir „VW Golf“ keleiviai, jie buvo prispausti. Ir kai išgirdau, kad mašinoje yra kūdikis, daugiau apie nieką negalvojau. Puoliau gelbėti jo. Labai įdomu, ar jis sveikas bei gyvas. Svarbiausia, kad jam būtų gerai“, – patikino vyras.
Prieš septynerius metus po vienos avarijos Nerijus bandė gelbėti sunkvežimio vairuotoją, kuris buvo prispaustas kabinoje. Mašina ėmė liepsnoti.
„Buvo kraupu. Niekuo negalėjome padėti. Žmogus šaukėsi pagalbos, degė gyvas. Bandėme gesinti kabiną, bet nepavyko“, – liūdną istoriją prisiminė Nerijus.
BPC domėsis
Šeštadienį pakalbintas BPC viršininkas Audrius Čiuplys negalėjo atsakyti į klausimą, kodėl oficialiame BPC pranešime nurodoma, jog iškvietimo į įvykį centras sulaukė 18.48 val., tai yra, 13 minučių vėliau, nei teigia skambinę avarijoje buvę žmonės, Nerijaus bendradarbiai.
„Negaliu komentuoti nežinodamas įvykio. Neturėdamas operacinės sistemos duomenų. Tos informacijos dabar negaliu gauti. Pirmiausiai, kad galėčiau patikrinti faktus, man reikia turėti į BPC skambinusiųjų žmonių telefonų numerius. Be to, savaitgalį administracija nedirba. Ir šiaip aš to negaliu padaryti, – tam skirti sistemos administratoriai, bet jie nedirbs iki pirmadienio. Reikia viską nuodugniai patikrinti. Reaguojame į visus skundus“, – teigė A.Čiuplys.
Viršininkas pažadėjo pasidomėti šia situacija pirmadienį.
Vienas žuvo, 6 - sužeisti
Į įvykį atvykę medikai konstatavo 73-jų metų „Audi“ vairuotojo B.J. mirtį.
Kiti šeši nukentėję keleiviai pristatyti į Raseinių ligoninę. „Audi“ priekyje sėdėjusi D. J., gimusi 1951 m., į ligoninę paguldyta dėl galvos traumos, kairės rankos lūžio daugybinių kūno ir veido sužalojimų. Kūdikio mamai N. J., gimusiai 1993 m., medikai konstatavo kaklo lūžį, kairės rankos delno kaulo lūžį. Trijų mėnesių berniukui sužalota galva. Visi trys vėliau išvežti į Kauno klinikas. Ten vis dar tebėra gydomi. Apie jų būklę Kauno klinikos neinformuoja.
Dar vienas „Audi“ keleivis, manoma, kūdikio tėtis R. J., gimęs 1988 m., dėl daugybinių sumušimų buvo gydomas Raseinių ligoninėje. Tačiau vėliau iš jos paleistas.
Į Kauno klinikas iš Raseinių ligoninės buvo atvežti ir JAV pilietis „VW Golf“ vairuotojas R. W. B., gimęs 1957 m., bei keleivė J. B., gimusi 1966 m. Vyras į ligoninę paguldytas dėl galvos traumos, įtariamo stuburo lūžimo, keleivė – dėl šonkaulių lūžimo. Tačiau vėliau ji iš Kauno klinikų paleista gydytis į namus.
Po susidūrimo užsienio piliečio vairuojamas „VW Golf“ dar trenkėsi į iš paskos važiavusios 1995 m. gimusios R. Š. automobilį „Seat Ibiza“. Po smūgio automobilis nulėkė į griovį. Moteris patyrė šoką.
Policija dėl tragiškos avarijos linkusi kaltinti „VW Golf“ vairuotoją amerikietį, kuris išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir sukėlė eismo įvykį.