Automobilius paverčia galingais monstrais
Nelegaliai sieną kertantys kontrabandininkai įprastai naudoja dviejų rūšių perdarytus automobilius. Tai transporto priemonės, skirtos pervežti cigaretes, ir žvalgybai bei apsaugai naudojami automobiliai. Pasitaiko, kad šiems darbams atlikti pritaikomas vienas ir tas pats automobilis.
Kontrabandai pervežti paprastai naudojami talpūs visais varomais ratais automobiliai. Vieni iš populiaresnių – „Subaru“ markės universalai.
Iš šių automobilių išimamos galinės sėdynės ir visa nereikalinga įranga, kuri užima vietą. Kartais net pašalinama daiktadėžė. Taip padidinama vieta, skirta sukrauti cigarečių dėžėms.
Automobiliai dažnai būna išregistruoti, registruoti kitose šalyse arba tiesiog su netikrais numeriais, kad sunkiau būtų atsekti juos vairavusius žmones. Kartais yra nutrinami visi identifikaciniai kėbulo numeriai ar bet kokios nuorodos į modelį, markę, pagaminimo metus, o juolab – savininką.
Kontrabandą pervežančių automobilių variklių galia būna padidinama, nuimami gamykliniai greičio ribotuvai. Toks automobilis tampa galingu lenktyniniu monstru.
Kai kurie turi susinaikinimo mechanizmą
Kad pareigūnams būtų sunkiau persekioti pastebėtus kontrabandininkus, iš automobilių neretai yra išimami galiniai gabaritų ir stabdžių žibintai. Retkarčiais padaromas sudėtingesnis mechanizmas – lempos lieka, tačiau yra įrengiamas jungiklis gabaritų šviesai atjungti. Mieste važinėjama su įjungtais, o operacijos ar persekiojimo metu – išjungtais gabaritais.
Pasitaiko ir atvirkštinių variantų. Kad apsunkintų persekiojimą automobilio gale pritvirtinami galingi halogeniniai žibintai, skirti apakinti iš paskos važiuojančius pareigūnus.
Pasitaiko atvejų, kai persekiojami automobiliai įklimpsta arba patenka į akligatvį. Neturėdami galimybės toliau važiuoti vairuotojai meta transporto priemonę ir bando bėgti. Kai kada tokiais atvejais automobilis užsiliepsnoja su visu kontrabandos kroviniu. Nelieka cigarečių – nelieka ir įrodymo, kad buvo vežta kontrabanda. Tokiu būdu išvengiama atsakomybės.
Tokio tipo automobiliuose pasieniečiai ne kartą yra aptikę įrengtas gaisro sukėlimo sistemas. Tam užtenka paspausti mygtuką valdymo pulte. Kartais automobiliai padegami ir rankiniu būdu.
Žvalgybai skirti automobiliai niekuo neišsiskiria
Kitas automobilių tipas, kuriuos naudoja organizuotos kontrabandininkų gaujos, – žvalgų, vadinamų „šucheriais“, automobiliai.
Jais nėra vežama kontrabanda. Jų paskirtis – žvalgyti, lydėti, saugoti, o esant reikalui – atkreipti į save dėmesį ir bėgti nuo pareigūnų.
Šie automobiliai, atvirkščiai negu skirti vežti kontrabandai, įrengti taip, kad nepatrauktų aplinkinių dėmesio. Juose yra visos sėdynės, nėra tamsintų stiklų, išskirtinių požymių ar bet kokių detalių, kurios galėtų patraukti pareigūnų ar vietinių gyventojų dėmesį.
Tačiau šių automobilių viduje būna sumontuoti įvairūs mechanizmai, skirti atsiplėšti nuo persekiojančių pasieniečių ar policijos pareigūnų.
Neseniai šalia Varėnos apvirtusiame kontrabandininkų žvalgų automobilyje buvo įrengta sistema, kuri, esant poreikiui, iš automobilio galėtų išberti kelias dešimtis dyglių, skirtų subadyti padangoms. Norint atidaryti automobilio dugne paslėptą dėžutę su „ežiais“, užtenka patraukti svirtį, esančią šalia pavarų perjungimo svirties.
Kai kurie žvalgų ir kontrabandininkų automobiliai turi įrengtas dūmų uždangos sistemas. Matydami persekiojančius pareigūnus jie paleidžia dūminį užtaisą. Vieni jų įrengiami automobilio priekyje – ant įkaitusių detalių pilamas specialus skystis. Dėl cheminės reakcijos susidaro dūmai, kurie pasklinda paskui tokį automobilį.
Įtariama, kad kontrabandininkai taip pat gali naudoti karinius dūminius užtaisus.
Kai kurios kontrabandininkų transporto priemonės turi specialias, apsaugotas nuo kulkų padangas. Šiuo atveju netgi peršovus padangas galima toliau bėgti nuo pareigūnų. Jos paruošiamos įvairiais būdais. Vienos yra specialios ir pilnavidurės, kitos – su specialiais kaučiukiniais lankais arba tiesiog į padangos vidų prileidžiama statybinių montažinių putų.
Žvalgybos ir kontrabandos vežimui skirti automobiliai turi ir specialius sutvirtintus rėmus, skirtus taranuoti pareigūnų tarnybiniam transportui. Dalis jų būna paslėpti po priekyje esančiu bamperiu. Kiti – neslepiami.
Vairuotojai mokomi niekada nestoti
Baigus kontrabandos pernešimo etapą prasideda kita dalis – saugus krovinio išgabenimas iš vietovės. Vairuotojai susirenka po teritoriją išbarstytus žvalgus. Tuo tarpu kiti su savo specialiai parengtais automobiliais pasiruošia lydėti krovinį.
Pajudėjus automobiliui su kontrabanda jo priekyje ir gale važiuoja žvalgų, kurie kartu atlieka ir apsaugos funkciją, mašinos. Šie pamatę, kad kelyje yra policijos ar pasienio pareigūnai, tuoj pat praneša krovinio vežėjui.
Jeigu yra poreikis – žvalgas su savo automobiliu tyčia pažeidžia kelių eismo taisykles, išprovokuoja persekiojimą ir taip atlaisvina kelią cigaretes ar kitą krovinį vežančiam automobiliui. Tiek vieno, tiek kito automobilio vairuotojas kontrabandos organizatorių yra parengiamas psichologiškai. Jiems įteigiama, kad jie neturi jokiomis aplinkybėmis sustoti stabdomi pareigūnų. Jeigu jis abejoja – būna perkeliamas į nešiko ar kitas pareigas, kuriose yra mažiau atsakomybės.
Dėl šios priežasties bėgdamas nuo pareigūnų yra žuvęs ne vienas jaunas vyras. Būtent jaunus vaikinus lengviausia ir įtikinti, ir papirkti pinigais.
Kontrabandos krovinys paprastai slepiamas toliau nuo sienos esančioje atokioje sodyboje ar sandėlyje. Iš čia jis toliau paskirstomas į mažesnius pardavimo taškus arba keliauja į užsienį.