Dar prieš pradėdami reidą, teisėsaugos atstovai informavo, kad sekmadienį rengiamos išskirtinės priemonės tikslas – krovinių gabenimas, akcizais apmokestinamų prekių gabenimas, žmonių vežimo tvarka, užsieniečių legalaus buvimo ir vykimo patikrinimai, pavojingų Kelių eismo taisyklių pažeidimų išaiškinimas, tranzitinio transporto kontrolė ir papildomos specialios neviešinamos užduotys.
Reide dalyvavo didelės policijos, muitinės ir transporto saugos pareigūnų pajėgos, vykdytas viešasis ir neviešasis patruliavimas, pareigūnai dirbo žymėtais ir nežymėtais tarnybiniais automobiliais, motociklais, naudojo įvairią turimą techninę įrangą.
Pagrindinis dėmesys turėjo būti skirtas magistralinių ir tranzitinių kelių Rytų ir Vakarų kryptimi kontrolei. Tačiau ties Vieviu patikrinti vilkikų vairuotojai pareigūnams neužkliuvo. Daugiau darbo teisėsauga turėjo su „paskraidyti“ mėgstančiais lengvųjų automobilių valdytojais. Šįkart išsiskyrė „Mercedes-Benz“ vairuotojai.
Didžiulės pareigūnų pajėgos lengvąsias ir sunkiasvores transporto priemones sekmadienio rytą ir popietę stabdė kelyje Vilnius–Kaunas, netoli Vievio, bei kelio Vilnius–Minskas 8-ajame kilometre.
Per policijos, muitinės ir transporto saugos pareigūnų reidą nustatyti trys neblaivūs vairuotojai, dar 30-čiai surašyti protokolai dėl greičio viršijimo.
Į Kauno oro uostą – su vėjeliu
Patikra Vievyje prasidėjo apie 10 valandą ryto. Nežymėtas policijos automobilis matavo pravažiuojančiųjų greitį. Sustabdytas transporto priemones policijos motociklai palydėdavo iki aikštelės.
Pirmasis įkliuvo „Subaru Legacy“ neblaivus vairavęs vyras. Jis įpūtė 0,9 prom. Už lengvą neblaivumo laipsnį vairuotojui gresia teisių praradimas nuo metų iki pusantrų.
Angliškais numeriais pažymėto „VW Sharan“ vairuotojas buvo nubaustas dėl tamsintų langų. Taip pat policija pričiupo ir penkis greičio mėgėjus.
Štai kelyje, kuriame leidžiamas 120 km/val. greitis, „Mercedes-Benz“ visureigis lėkė 172 km/val. Už tai vairuotojui turėtų būti skirta 85 eurų bauda bei atimta teisė vairuoti nuo mėnesio iki šešių.
Neilgai trukus kliuvo ir dar vienas šios markės automobilio savininkas, lėkęs net greičiau už pirmąjį – pasiektas 180 km/val. greitis. Rusiškais numeriais pažymėto automobilio vairuotojas teisinosi, kad labai skuba į Kauno oro uostą. Jo bagažinėje išties gulėjo lagaminas. Deja, skubėjimas vairuotojui kainuos vairuotojo pažymėjimą.
Reido metu nustatyti ir du greitį viršiję BMW vairuotojai – vienas lėkė 145 km/val., kitas – 148 km/val. greičiu.
Užfiksuotas ir greičio pedalą gerokai spustelėjęs „Audi“ vairuotojas. Nustatyta, kad jis važiavo 153 km/val. greičiu.
Vilkikuose kontrabandos neaptikta
Kaip BNS sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus vyriausiasis tyrėjas Jonas Davidonis, ryte apie valandą buvo tikrinamas vairuotojų blaivumas – iš 80 patikrintų vairuotojų 3 buvo neblaivūs, dar 11 nebuvo viršiję leistinos alkoholio normos. Vienam vairuotojui už viršytą daugiau nei 1,5 promilės girtumą gresia baudžiamoji atsakomybė.
Iš viso nustatyta per 30 greičio viršytojų, greičiai pakankamai nemaži, penki ar šeši vairuotojai viršijo greitį daugiau nei 50 kilometrų per valandą, jie atsisveikins su vairuotojų pažymėjimais.
„Vienam nustatyta 0,65, kitam – 0,90, dar vienam – 1,75 promilės. Iš viso nustatyta per 30 greičio viršytojų, greičiai pakankamai nemaži, penki ar šeši vairuotojai viršijo greitį daugiau nei 50 kilometrų per valandą, jie atsisveikins su vairuotojų pažymėjimais“, – pasakojo J.Davidonis.
Tikrinant, kaip sunkiasvorių automobilių vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, ar neveža kontrabandos, tai pat tikrinant vilkikų krovinių dokumentus, 13.20 val. duomenimis užfiksuoti 6 pažeidimai.
Iš viso sustabdyta apie 20 vilkikų, kontrabandos neaptikta.
Nubaustas ir Rusijos diplomatas
Atnaujinta 16 val. Pasibaigus reidui, J.Davidonis 15min portalui reziumavo rezultatus, kurie pareigūnus nustebino. Štai kelyje Vilnius–Minskas buvo sustabdytas su tarnybine mašina vykęs Rusijos Federacijos diplomatas, reziduojantis Baltarusijoje.
„Praktiškai jį pareigūnai ir nubaudė, nes akreditacijos Lietuvoje neturi – yra Rusijos diplomatas Baltarusijoje. Tad turi neliečiamybę tik Baltarusijoje. Jis pateikė pareigūnams diplomatinį pasą. Manė, kad niekas jo nebaus Lietuvoje, tačiau ne jurisdikcijos neliečiamybės neturi. Jam taikyta administracinė atsakomybė“, – patikino J.Davidonis.
Greitkelyje sustabdyta 154 km/val. greičiu važiavusi „Audi“, prie kurios vairo sėdėjo vyras, neturintis teisės vairuoti. Negano to, šio vairuotojo automobilyje aptikta ir 20 pakelių cigarečių be banderolių.
Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus vyriausiojo tyrėjo teigimu, reido metu iš viso buvo išaiškinti net šeši girti vairuotojai. Dviems jų nustatytas sunkus girtumo laipsnis. Rekordininkas – 2,38 prom. vidury baltos dienos įpūtęs vairuotojas, važiavęs Vilnių ir Baltarusijos sostinę jungiančiu keliu. Kitam nustatytas 1,75 prom. girtumas.
Nubausti ir du teisių neturėję vairuotojai. Greitkelyje sustabdyta 154 km/val. greičiu važiavusi „Audi“, prie kurios vairo sėdėjo vyras, neturintis teisės vairuoti. Ji iš jo buvo atimta jau anksčiau. Negano to, šio vairuotojo automobilyje aptikta ir 20 pakelių cigarečių be banderolių (galima vežti iki 10 pakelių). Pažeidėjas tikino, pirkęs jas Marijampolės automobilių turguje.
Įvardijo J.Davidonis ir dar vieną pažeidimą: greitkelyje policijos aparatai fiksavo greitį viršijusią vairuotoją – jos vairuojamas automobilis lėkė 162 km/val. greičiu. Vėliau paaiškėjo, kad prie vairo sėdinti moteris – dar ir neblaivi. Alkostesteris nustarė 1,39 prom. girtumą.
„16 patikrintų vairuotojų buvo vartoję alkoholį, bet neviršijo leistinos normos. Kaip sekmadienio dieną, skaičius įspūdingas. Greitį viršijo apie 80 pažeidėjų. Iš viso per penkias valandas nustatėme apie 100 pažeidėjų. Reido metu dirbo 28 Lietuvos kelių policijos pareigūnai, 4 transporto saugos administracijos atstovai ir 3 muitinės pareigūnai. Nesitikėjome, kad tiek girtų sekmadienio dieną „išlįs““, – reziumavo J.Davidonis.
Valstybinė kelių transporto inspekcija išaiškino apie 9 pažeidimus, susijusius su vilkikų vairuotojais: nusidėvėjusios padangos, tachografų neatitikimai bei darbo ir poilsio režimo neatitikimai.