Ant buvusios sinagogos durų didelėmis vinimis buvo prikaltos kiaulės ausys, – informuoja zinios1.lt. Kiaulės simbolis žydams yra itin įžeidžiantis, nes judėjų religija kiaulę laiko nešvariu gyvuliu ir draudžia valgyti kiaulieną.
Akibrokštas, prieš II pasaulinio karo metu holokaustą išgyvenusią tautą, Švėkšnos miestelyje jau nebe pirmas. 2010-ųjų pavasarį ant neveikiančių žydų maldos namų durų buvo prikalta raudona vėliava su nacistine simbolika – juoda svastika baltame fone. Tą kartą išpuolis sutapo su nacistinės Vokietijos vado Adolfo Hitlerio, vykdžiusio žydų tautos naikinimo politiką, gimimo diena. Hitlerio „gerbėjas“ liko nesurastas ir nenubaustas.
Šį kartą, paniekinimą galima susieti su neseniai paminėta Lietuvos žydų genocido aukų atminimo diena. Anot švėkšniškių, akibrokštą prieš žydus galėjo suorganizuoti ir jaunimas. Vietiniai jaunuoliai dažnai buriuojasi miestelio aikštelėje, ieškodami naujų nuotykių. „Gal iš neturėjimo ką veikti ir prisigalvojo tokį negražų dalyką iškrėsti, vargu ar mūsų krašte gali gyventi koks antisemitinis psichopatas“, – kalbėjo turgaus prekeivė.
Švėkšniškiams, kur vietos bendruomenės iniciatyva prieš trejus metus buvo pastatytas akmens ir metalo plastikos paminklas visų laikų tautos aukų kančioms atminti, svarbiausia, kad kaltininkai būtų išaiškinti ir nubausti. Apie incidentą teisėsaugai pranešė Švėkšnos seniūnas Alfonsas Šeputis, tačiau abejojo, ar kaltininkai bus rasti.
XVII a. viduryje, Švėkšnai suteikus turgaus privilegiją, šis miestelis tapo patrauklus žydams. 1695 m. tarp 700 miestelio gyventojų jau gyveno apie 100 žydų, o 1765 m. žydai sudarė jau pusę visų Švėkšnos miestelio gyventojų. Taigi, XVIII a. pradžioje Švėkšnoje jau buvo susiformavusi žydų bendruomenė – didžiausia kitataučių grupė. Vokiečių okupacijos metais Švėkšnos miestelio žydų bendruomenė buvo visiškai sunaikinta. Į Švėkšną nacistinės Vokietijos kariai po patrankų mūšio įžengė 1941-ųjų birželio 22-osios pavakare. Tų pačių metų rugsėjo 20-ąją Inkaklių pušyne, šalia Švėkšnos, buvo sušaudyta 300 Švėkšnos žydų. Šiuo metu gyvenvietėje nebegyvena nė vienas žydas.