Pareiškėja Aurelija Stancikienė kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, prašydama panaikinti Vyriausybės 2012-06-06 nutarimu patvirtinto Kuršių Nerijos nacionalinio parko tvarkymo plano dalį, susijusią su Preilos botelio statinių įteisinimu (legalizavimu), kaip prieštaraujančią Lietuvos apeliacinio teismo, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartims bei Konstitucinio Teismo nuostatai, kad „tokių teisės pažeidimų padariniai jokiais pagrindais ir jokiomis aplinkybėmis negali būti įteisinti (legalizuoti) vėliau priimtais kokių nors institucijų ar pareigūnų sprendimais“, taip pat kaip prieštaraujančią tarptautiniam Lietuvos įsipareigojimui įtraukiant Kuršių Neriją į UNESCO ir skatinančią korupcinius veiksmus ir teisinį nihilizmą aukščiausiose valstybės institucijose, per kurias būtų bandoma įteisinti teismų pripažintas neteisėtas statybas.
Vilniaus apygardos administracinis teismas liepos 30 d. nutartimi atsisakė priimti nagrinėti A. Stancikienės skundą kaip nepriskirtiną administracinių teismų kompetencijai. Administracinių bylų teisenos įstatymo 16 str. 2 d. nustatyta, kad administracinių teismų kompetencijai nepriskiriama tirti Respublikos Prezidento, Seimo, Seimo narių, Ministro Pirmininko, Vyriausybės (kaip kolegialios institucijos), Konstitucinio Teismo, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo ir Lietuvos apeliacinio teismo teisėjų veiklos, kitų teismų teisėjų, taip pat prokurorų, ikiteisminio tyrimo pareigūnų ir antstolių procesinių veiksmų, susijusių su teisingumo vykdymu ar bylos tyrimu, taip pat su sprendimų vykdymu, ir Seimo kontrolieriaus sprendimų (rekomendacijų). Tai, ar Vyriausybės aktai neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymams, sprendžia Konstitucinis Teismas.
Kęstučio Vanago/BFL nuotr./Ginčai iki šiol vyksta dėl šių A.Sabonio įmonės vasarnamių Preiloje. |