Penktadienį apie 17 val. gelbėtojai skubėjo į Šilutės rajono laukus. 15min.lt žiniomis, apie degantį kombainą pranešė pats jo vairuotojas.
Specialiosios tarnybos itin rimtai įvertino kilusį pavojų – į įvykio vietą išsiųsti ne tik ugniagesiai, bet ir greitoji pagalba. Gelbėtojams atvykus, gaisro jau nebebuvo – su liepsnomis kombaino variklio skyriuje ūkininkas susitvarkė pats. Paaiškėjo, kad degė variklio elektros instaliacija.
Šią vasarą rugpjūčio 4 d. Kauno rajone, Poderiškių kaime užsiliepsnojo kombainas „Don“. Per gaisrą išdegė kombaino variklio skyrius, apdegė kabina. Rugpjūčio 5 d. ugnis nuniokojo du „John Deer“ kombainus. Tą pačią dieną Vilkaviškio rajone, Rimavičių kaime apdegė kombaino variklio skyrius, o Jurbarko rajone, Volungiškės kaime degė apie kombaino variklį apsivynioję šiaudų likučiai. Laimė, didelės žalos nebuvo padaryta, nes lauke dirbę žmonės spėjo užgesinti gaisrą.
O per kilusį gaisrą Varėnos rajone, Kalvių kaime ugnis apgadino ne tik kombainą „Broner 200“, bet ir išdegino 15 arų ražienos.
Daugelio tokių gaisrų galima išvengti, jeigu prieš išvykstant į laukus kombainai bei kita žemės ūkio technika būtų tinkamai paruošta, pažymima Valstybės priešgaisrinės priežiūros valdybos (VPPV) Visuomenės informavimo ir analizės skyriaus penktadienį paviešintame pranešime.
Kombainai dažniausiai užsidega dėl netvarkingos kuro tiekimo sistemos, pasenusios arba pažeistos elektros įrangos bei neapsaugotų besisukančių kombaino mechanizmų. Išlekiančios iš variklio išmetimo vamzdžio kibirkštys, trumpas elektros laidų jungimasis, ant velenų ir kitų kombaino mechanizmų apsivynioję šiaudai, į besisukančių būgnų mechanizmus patenkantys pašaliniai kieti daiktai gali tapti gaisro priežastimi.
Priklausomai nuo kombaino variklio tipo, išmetamųjų dujų temperatūra vamzdyje siekia 500–700 laipsnių.
Dirbant varikliui, kombaino kolektoriuje, išmetimo vamzdyje kaupiasi nuodegos. Jeigu variklio karteryje yra per daug tepalo arba cilindrų žiedai susidėvėję, tepalas gali patekti į degimo kamerą. Dėl to padidėja atidirbusių dujų išmetimo intensyvumas. Priklausomai nuo variklio tipo, šių dujų temperatūra išmetimo vamzdyje siekia 500–700 laipsnių, todėl įkaitę nuodegų gabalėliai, iš išmetimo vamzdžio patekę ant šiaudų, gali sukelti gaisrą.
Kai nesandari degalų tiekimo ir variklio tepimo sistema, gali nutekėti dyzelinas ir tepalai. Prie šių nuotekų labai limpa dulkės, smulkios šiaudų dalelės, kurios susikaupusios ant įkaitusių variklio mazgų gali užsidegti. Be to, degalų tiekimo vamzdeliai, pagaminti iš degių medžiagų, besiliesdami su įkaitusiomis variklio detalėmis lydosi ir užsiliepsnoja, o iš jų bėgantis kuras padeda ugniai greitai išplisti. Dėl blogai sureguliuotų ir dideliais greičiais besisukančių kombaino mechanizmų susidaro sausa trintis, šie mechanizmai įkaista ir gali uždegti ant jų apsivyniojusius šiaudus.
Netvarkingi javų nuėmimo kombainai, netinkamai paruošta kita javapjūtės technika gali užsiliepsnoti javų lauke ir pridaryti ne tik daug nuostolių, bet ir kelti pavojų žmonių gyvybei ir sveikatai, įspėja VPPV specialistai.