Panevėžyje bus pradedama nagrinėti didelį visuomenės atgarsį sukėlusi baudžiamoji byla dėl avarijoje žuvusios pėsčiosios. Į kaltinamųjų suolą sės net du vairuotojai – autobuso bei lengvojo automobilio, nors ekspertai nustatė, kad tik vienos transporto priemonės smūgis garbaus amžiaus moteriai buvo lemtingas.
Avarija, nusinešusi panevėžietės gyvybę, įvyko pernai, lapkričio 17 dienos rytą. Likus keliolikai minučių iki 7 val., Panevėžyje maršrutinis miesto autobusas, vairuojamas 57 metų panevėžiečio R.K., sankryžoje suko į kairę. Autobuso vairuotojas nepraleido per pėsčiųjų perėją jam iš dešinės pusės ėjusios pėsčiosios, kliudė ją ir parbloškė. Tuo metu šviesoforas judrioje gatvėje neveikė.
Vos po kelių akimirkų prie sustojusio autobuso gulinčią pėsčiąją kliudė per sankryžą važiavęs automobilis „Ford Galaxy“, vairuojamas 46 metų Panevėžio rajono gyventojo G.S. Pastarasis, išlipęs iš vienatūrio ir pamatęs be gyvybės ženklų gulintį žmogų, sėdo atgal į automobilį ir nuvažiavo. Jį netoliese pasivijo ir sulaikė policijos ekipažas.
Atskubėję greitosios pagalbos medikai konstatavo pėsčiosios mirtį.
Dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo, kai žuvo žmogus, buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas, kurį atliko Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos pareigūnai, o jam vadovavo Panevėžio apylinkės prokuratūros prokurorė Gražina Petrulytė.
Pasak prokurorės G.Petrulytės, ikiteisminio tyrimo metu buvo atlikti visi būtini tyrimai, siekiant išsiaiškinti, kam krinta atsakomybė dėl moters žūties avarijoje.
Gavus specialistų išvadas paaiškėjo, kad mirtiną galvos traumą pėsčioji patyrė ją kliudžius autobusui. Todėl kaltinimai sukėlus avariją, per kurią žuvo žmogus, pateikti maršrutinio miesto autobuso vairuotojui R.K., ketvirtadienį informuoja Generalinė prokuratūra.
Kartu su juo bus teisiamas lengvojo automobilio vairuotojas G.S., kuriam pateikti kaltinimai dėl palikimo be pagalbos, kai gresia pavojus žmogaus gyvybei. Ekspertai nustatė, kad, G.S. vairuojamam automobiliui kliudžius gulinčią ant gatvės moterį, jai buvo sužalota koja, ir tai mirčiai neturėjo įtakos.
Tačiau vairuotojo elgesys po avarijos nėra pateisinamas patirtu šoku.
„Tenka tik apgailestauti, kad dėl eismo dalyvių atidumo stokos įvyko skaudi avarija. Kiekvienas, sėsdamas prie vairo, turi jausti atsakomybę už savo ir kitų eismo dalyvių saugumą ir gyvybę, nes automobilis yra padidinto pavojaus šaltinis, iš kurio valdytojo reikalaujama ypatingo atidumo ir rūpestingumo“, – sakė prokurorė G.Petrulytė.