Pasieniečių Aviacijos rinktinės pareigūnai tobulino savo teorines ir praktines žinias sraigtasparnio avarinio palikimo ir išnėrimo iš vandens kursuose, kurie vyko Suomijoje.
Vienuolika Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Aviacijos rinktinės skrydžių įgulos narių birželio pradžioje dalyvavo mokymuose, skirtuose įgyti reikiamą kvalifikaciją dirbant orlaivyje virš vandens. Tokių mokymų neorganizuoja nė viena įstaiga Lietuvoje, todėl pasieniečiai vyko į Jūrų saugos mokymo centrą „Meriturva“ Suomijoje.
Suomių dėstytojai pristatė lietuviams medžiagą apie avarinius skrydžių atvejus, sraigtasparnio apsivertimą, išnėrimą iš apsivertusio orlaivio, evakuaciją jam plūduriuojant ant vandens.
Mokymai prasidėjo nuo teorinių žinių įsisavinimo: dėstytojai pristatė medžiagą apie avarinius skrydžių atvejus, sraigtasparnio apsivertimą, išnėrimą iš apsivertusio sraigtasparnio, evakuaciją jam plūduriuojant ant vandens. „Meriturva“ instruktoriai supažindino mokymų dalyvius su sraigtasparnių plaustais ir naudojama įranga juose, aprodė mokymų treniruoklius. Vėliau mokymams skirtame baseine, imituotoje sraigtasparnio kabinoje, vyko praktiniai mokymai. Visi VSAT pareigūnai sėkmingai baigė mokymus ir gavo trejus metus galiosiančius pažymėjimus.
Pagal galiojančias taisykles, skrydžių įgulos nariai privalo periodiškai dalyvauti tokiuose mokymuose ir atliekant skrydžius virš jūros turėti galiojančius sraigtasparnio, patekusio po vandeniu, avarinio palikimo pažymėjimus.
VSAT Aviacijos rinktinė naudoja 5 „Eurocopter“ sraigtasparnius, vienas iš jų – šiuo metu misijai Viduržemio jūros regione ruošiamas dvimotoris orlaivis „EC 145“. Juo galima vykdyti skrydžius virš jūros, sraigtasparnyje taip pat yra integruota plaustų sistema, leidžianti atlikti avarinį sraigtasparnio tūpimą ant vandens.