„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2014 10 30 /11:00

​Vėl kraupi nelaimė pėsčiųjų perėjoje: Vilniuje policininkas pražudė 15-metę

Trečiadienio vakarą sostinės Pilaitės prospekte, perėjoje, partrenkta ir mirtinai sužalota nepilnametė pėsčioji. Nuosavą automobilį „VW Sharan“ ne tarnybos metu vairavęs Naujosios Vilnios komisariato pareigūnas (42), pirminiais duomenimis, nebuvo apsvaigęs.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Kadras iš liudininko filmuotos medžiagos

Spalio 29 d. apie 19 val. 10 min. Vilniuje, Pilaitės pr., nuosavas automobilis „VW Sharan“, kurį vairavo neuniformuotas ne tarnybos metu Vilniaus apskrities VPK Vilniaus m. 4-ojo policijos komisariato postinis A.A. (gimęs 1972 m.), partrenkė ir mirtinai sužalojo per gatvę nereguliuojama pėsčiųjų perėja ėjusią 1999 m. gimusią nepilnametę.

Tragedija įvyko prospekto pusėje, kurioje transportas juda iš Pilaitės Vilniaus centro link. Netoliese, kitoje prospekto pusėje, yra „Lukoil“ degalinė.

Į nelaimės vietą skubiai atvyko greitoji pagalba, tačiau medikai merginai niekuo padėti nebegalėjo, tik konstatavo žūtį.

VIDEO: Pilaitės prospekto pėsčiųjų perėjo mirtinai partrenkta 15-metė

Pirminiais duomenimis, policininkas lemtingą trečiadienio vakarą sėdo prie vairo blaivus. Tačiau, kaip ir numato procedūros, tyrimui paimta vairuotojo kraujo. 

Avarijos aplinkybių tyrimas tęsiamas, ketvirtadienį praneša Policijos departamentas.

Baudžiamasis kodeksas numato, jog tas, kas vairuodamas kelių transporto priemonę pažeidė kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisykles, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis, dėl kurio žuvo žmogus, baudžiamas laisvės atėmimu iki 8 metų.

Įvykio liudininku tapęs 15min.lt skaitytojas atkreipė dėmesį, kad leidžiamas greitis Pilaitės prospekte yra 70 km/val., o pėstiesiems nereguliuojamoje perėjoje reikia įveikti tris eismo juostas. Prieš perėją vairuotojams nurodoma sulėtinti greitį bent iki 50 km/val., tačiau tai pastebi ir juolab padaro ne visi. Todėl ši perėja tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams, anot Pilaitės gyventojo, yra itin pavojinga, ypač tamsiuoju paros metu.

Vos prieš porą savaičių Vilnių sukrėtė 19-metės studentės žūtis sostinės T.Narbuto gatvėje. Pastaroji eismo arterija ties Spaudos rūmais įsilieja būtent į Pilaitės prospektą.

T.Narbuto gatvėje jauną pėsčiąją pražudė klasikinė irgi 19-metės vairuotojos klaida: vienam automobiliui sustojus praleisti pėsčiosios, „Opel Tigra“ kitoje juostoje to nepadarė.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Avarija Vilniaus T.Narbuto gatvėje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Avarija Vilniaus T.Narbuto gatvėje

Po tos tragedijos tiek eismo specialistai, tiek paprasti žmonės viešai pasisakė apie tokių perėjų pavojingumą. Tačiau aistros greitai nurimo, o naujos tragedijos ilgai laukti nereikėjo.

Sostinės bendruomenę sukrėtusią avariją, kai spalio 14 d. pavakarę T.Narbuto gatvėje po „Opel Tigra“ ratais žuvo 19-metė, tiriantis prokuroras Rimas Juodis jau kitą dieną po tragedijos 15min.lt pareiškė, kad mieste turėtų būti panaikintos visos pėsčiųjų perėjos, kuriose žmonėms reikia įveikti daugiau nei vieną eismo juostą.

„Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos dviejų ar net trijų eismo juostų gatvėse yra absurdas. Tokios perėjos visada tampa masine žūčių vieta. Ten lavonas ant lavono, tačiau tai niekam neįdomu“, – vos prieš dvi savaites sakė vilnietis prokuroras R.Juodis.

„Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos dviejų ar net trijų eismo juostų gatvėse yra absurdas. Tokios perėjos visada tampa masine žūčių vieta. Ten lavonas ant lavono, tačiau tai niekam neįdomu“, – tuomet emocingai kalbėjo Vilniaus apylinkės prokuratūros Trečiojo nusikalstamų veikų tyrimo skyriaus pareigūnas.

Pasak ne vieną tragiškos avarijos bylą kuravusio prokuroro, nesustojimas prie pėsčiųjų perėjos yra itin šiurkštus Kelių eismo taisyklių pažeidimas, verčiantis stebėtis nusikalstamu vairuotojų elgesiu. R.Juodis buvo įsitikinęs, tragiška situacija išliks ir ateityje, jei už eismo saugumą atsakingi specialistai nesiims esminių permainų. Mat tikėtis vairuotojų atidumo ir atsakingumo būtų naivu.

15min.lt pašnekovas pateikė pavyzdį, kaip situacija pagerėjo Geležinio Vilko gatvėje, kai vienoje šios transporto arterijos vietoje vietoj nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos buvo įrengtas viadukas. Pėsčiųjų žūčių nebeliko. Kitoje Geležinio Vilko gatvės vietoje tokia pėsčiųjų perėja dar palikta – joje nuolat žalojami ar net žūsta žmonės.

Prieš kelerius metus drastiškai, tačiau sėkmingai buvo išspręsta perėjų avaringumo problema sostinės Ukmergės gatvėje. Šeškinėje, užkilus ant vadinamojo Šeškinės kalno ir dar truputį toliau, buvusios dvi perėjos buvo paprasčiausiai panaikintos. Pėstiesiems paliktas kelias atsidurti kitoje Ukmergės gatvės pusėje – tik per Ozo gatvės viaduką. Šimtai žmonių kasdien priversti vaikščioti ratais, tačiau jie – kas svarbiausia – vis dar gyvi.

Ketvirtadienio popietę dėl eismo nelaimės Pilaitės prospekte sostinėje surengta speciali Vilniaus policijos vadovų spaudos konferencija.

VIDEO: Vilniaus policijos vadovų komentarai apie žuvusią 15-metę pėsčiąją

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs