Apie „neeilinę situaciją“ krovinių pervežimo versle 15min redakciją informavo kelių nukentėjusių mūsų šalies įmonių atstovai.
„Yra pavogta daug krovinių, kurie buvo gabenami iš įvairių šalių. Jie buvo iškrauti Lenkijoje. Dingo virš 20 krovinių. Nukentėjusieji nuo vagystės – latviai, estai, ispanai, rusai ir lietuviai“, – reziumavo vienas 15min šaltinių.
Redakcijos žiniomis, dingę kroviniai – patys įvairiausi. Teigiama, kad nusikaltėliai nebuvo išrankūs – čiupo grobį tokį, koks atsitiktinai pakliuvo po ranka.
Dingo dideli kiekiai šampūno ir balzamo plaukams, aliejaus, alkoholio. Juodojoje rinkoje, nebūtinai Lenkijos ar Lietuvos, gali pasirodyti pigesnio „Bacardi“ romo – su tokiu kroviniu buvo bent dvi priekabos. Visas sunkvežimis galėjo būti pavogtas ir riešutų.
Karštais pėdsakais nepričiupo
Verslininkai apgailestavo, kad kreipėsi į policiją dar gruodžio 14 dieną, bet pareigūnams nepavyko imtis itin operatyvių veiksmų ir karštais pėdsakais nei įtariamieji, nei dingęs turtas nebuvo rastas.
Tačiau galima nusikaltimų schema, nors ir paini (įtraukiant nesusijusius ir tikriausiai nieko nenutuokusius asmenis), bent jau nukentėjusiesiems atrodo visiškai aiški. Belieka, kad policija, nors ir pavėluotai, atrastų galus.
Įtariamaisiais vagimis įvardijami vienos bendrovės, įsikūrusios Kaune, atstovai (visi rekvizitai redakcijai žinomi).
Gavę užsakymus, pradėdavo manipuliacijas
„Jie ieškodavo krovinių ir transporto biržose: cargo.lt, trans.eu, timocom.
Sudarydavo krovinių pervežimo sutartis, nurodydami, kad darbai bus vykdomi nuosavais sunkvežimiais. Atsiųsdavo CMR draudimą toms transporto priemonėms.
Vėliau, jau vykdant užsakymą, numerius pakeisdavo į lenkiškų mašinų, motyvuodami, kad jų transportas nespėja.
Iš tiesų, daugeliu atveju kroviniai (užsakymai juos nugabenti) buvo perparduoti lenkiškoms ekspeditorių firmoms daug didesnėmis kainomis, nei įsipareigojimus prisiėmusi Kauno įmonė gaudavo iš klientų, tai yra iš juos pasamdžiusių įmonių.
Lenkiškos ekspedicijos pasamdydavo faktinius vežėjus. Tuo metu Kauno įmonė savo nusamdytiems vežėjams iškrovimo vietą nurodydavo jau ne krovinio gavėjo adresą, o savo fiktyvaus sandėlio Lenkijoje adresą, iš kurio savo transporto priemonėmis skubiai perveždavo krovinius nežinoma kryptimi“, – pasakojo nukentėjusieji.
Gavėjai, atėjus krovinių pristatymo terminui, krovinių, žinoma, nesulaukė ir iškart puolė aktyviai domėtis, ar jie dingo, ar galbūt tiesiog vėluoja.
Kroviniai, pakrauti Ispanijoje, Italijoje, Prancūzijoje ir kitose šalyse, pervežti iki sandėlio Lenkijoje, o tada dingo.
„Nuo gruodžio 13 d. ryto visi tos Kauno įmonės kontaktai tapo neaktyvūs: el. pašto adresai, skaipas, telefono numeriai. Sužinojome, kad krovinių vagystės afera buvo vykdoma apie savaitę. Kroviniai, pakrauti Ispanijoje, Italijoje, Prancūzijoje ir kitose šalyse, pervežti iki sandėlio Lenkijoje, Liublino mieste. Tuos sandėlius aptikome patys, suradę tiesioginius vežėjus ir sužinoję, kur realiai buvo iškrauti visi kroviniai. Nuvykus į tuos sandėlius gruodžio 14-osios dienos ryte, jie jau buvo tušti“, – pasakojo 15min pašnekovai.
Tarptautinis tyrimas tik įsibėgėja
Savo krovinių ieškantiems verslininkams tų patalpų kaimynai minėjo, kad aktyvi veikla ten vyko nuo gruodžio 6 d. iki 13 dienos. Paskutiniai kroviniai, pasak vietinių lenkų, buvo kraunami naktį iš gruodžio 12-osios į 13-ąją.
Lietuvių žiniomis, Lenkijoje šiuo metu yra mažiausiai 8 nukentėjusių pareiškimai, ikiteisminį tyrimą dėl krovinių pradanginimo atlieka būtent Liublino kriminalistai.
„Sujungimas negalimas. Prašome patikrinti numerį“, – kartoja robotas, bandant susisiekti su įmonės atstovais.
Tuo metu mūsų šalyje bent 5 pateiktų pareiškimų ėmėsi narplioti Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos 2-ajame skyriaus specialistai, o tyrimą kuruoja Vilniaus apygardos prokuratūros Vilniaus apylinkės prokuratūros 1-ojo skyriaus pareigūnai. Pasak teisėsaugos atstovų, tyrėjus medžiaga pasiekė „ką tik“, tad apie tarptautinio tyrimo rezultatus ar bent perspektyvas kalbėti dar anksti.
„Sujungimas negalimas. Prašome patikrinti numerį“, – 15min pirmadienį įsitikino, kad tik tokį moterišką roboto balsą dabar galima išgirsti šios Kauno įmonės administracijos ir vadovo skelbiamu mobiliuoju.