Pirmadienio vakarą „Lietuvos ryto TV“ parodė šios avarijos fragmento vaizdo įrašą, užfiksuotą vaizdo stebėjimo kamerų. Vaizdelyje aiškiai matoma, kad „Honda Prelude“ skrieja dideliu greičiu, „užkliūva“ už bortelio, verčiasi, slysta šaligatviu.
15min.lt jau rašė, kad pirmadienį Vilniaus miesto 2-asis apylinkės teismas patenkino prokurorų prašymą suimti R.Balkūną trims mėnesiams. Tiek į posėdžių salę, tiek iš jos vedamas jaunuolis net nesistengė slėpti veido, ant galvos buvo užsimaukšlinęs tik gobtuvą. Už dviejų žmonių žūtį R.Balkūnui gresia iki 8 metų nelaisvės.
Greitį viršijo triskart?
R.Balkūno vairuojama „Honda Prelude“ S.Neries gatve, kurioje greitis apribotas iki 40 km/val., skriejo apie 100 km/val. greičiu. Taip tvirtina pats įtariamasis. Tačiau, kaip antradienį rašo „Lietuvos žinios“, anot įvykį mačiusių liudytojų, „Honda“ skriejo gerokai per 100 km/val. 15min.lt žurnalistui liudininkai sakė, kad „automobilis lėkė su švilpesiu“.
Iš karto po avarijos įvykio liudytojai tvirtino, kad tragedija įvyko, nes „Hondos“ vairuotojas lenktyniavo su „BMW“ markės automobiliu. Šią versiją vakar paneigė pats įtariamasis. Paaiškėjo, kad skaudžią nelaimę galėjo lemti menka R.Balkūno vairavimo patirtis (vairuotojo pažymėjimą gavo tik praėjusių metų pavasarį) ir netinkamai įvertinta situacija kelyje.
Prieš atsitrenkdamas į gatvės bortelį, „Hondos“ vairuotojas lenkė ta pačia kryptimi važiavusį automobilį. Netikėtai prieš „Hondą“ iš šalutinio kelio bandė išsukti kitas automobilis. Užuot pristabdęs, R.Balkūnas paspaudė greičio pedalą. Bandant „prašokti“ dviejų automobilių koridorių, „Honda“ kliudė bortelį. Tada automobilis tapo nevaldomas ir kelis kartus vertėsi. Virstanti „Honda“ šluote šlavė šaligatviu einančius žmones. Ir sustojo tik netoli prekybos kiosko.
Daugybė problemų
Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius apgailestavo dėl skaudžios nelaimės, kuri jau pareikalavo dviejų gyvybių. „Nereikia kaltinti tik policijos, kad nesugebama užtikrinti saugaus eismo. Ši nelaimė apima daugybę įvairių veiksnių. Pirma, vairuotojo patirties stoka. Antra, toje gatvėje yra įrengti greičio mažinimo kalneliai, tačiau pažiūrėkite, kokia apgailėtina jų būklė. Trečia, visa gatvė yra nusėta duobėmis, todėl net įprastomis aplinkybėmis vairavimo sąlygos S.Nėries gatvėje pakankamai sudėtingos“, – pabrėžė G.Aliksandravičius kalbėdamas „Lietuvos žinioms“.
Pareigūnas atskleidė, kad jau rengiami projektai, kurie ateityje galbūt padės išvengti tokių tragiškų nelaimių. Kaip vieną pavyzdžių būtų galima pasakyti tai, kad vairuotojai, neturintys dvejų metų vairavimo stažo, galėtų vairuoti tik mažesnio galingumo automobilius.