Variklių dingimas greitai tekančiame lediniame upės vandenyje netoli Niujorko smarkiai apsunkino pastangas išsiaiškinti, kodėl ketvirtadienį staiga išsijungė abu „Airbus“ varikliai, o kapitonas buvo priverstas tupdyti lainerį ant vandens.
Pusiau paniręs doke prišvartuotas lėktuvas bus iškeltas iš vandens šeštadienį 10 val. vietos (17 val. Lietuvos) laiku, spaudos konferencijoje sakė Nacionalinės susisiekimo saugumo tarybos tyrėjų grupės narė Kitty Higgins.
Kol lėktuvas neiškeltas, neįmanoma prieiti prie jo uodegoje įtaisytų „juodųjų dėžių“, kuriose įrašyti pilotų pranešimai ir skrydžio duomenys.
Preliminariuose aviacijos pareigūnų pranešimuose nurodoma, kad lėktuvas galėjo susidurti su paukščių (greičiausiai žąsų) būriu, todėl orlaivio varikliai buvo smarkiai pažeisti.
„Jeigu buvo padaryta kokios nors žalos susidūrus su paukščiais, manau, jog tai matysis“ dingusiuose varikliuose, sakė K.Higgins.
„Tai labai svarbi dėlionės dalis, – pridūrė ekspertė. – Tačiau mes tiesiog negalime jų pasiekti dėl srovės, vandens ir temperatūros."
Lėktuvą stebuklingai sėkmingai nutupdęs pilotas Chesley Sullenbergeris sulaukė daugybės liaupsių.
Variklių dingimas greitai tekančiame lediniame upės vandenyje netoli Niujorko smarkiai apsunkino pastangas išsiaiškinti, kodėl ketvirtadienį staiga išsijungė abu „Airbus“ varikliai, o kapitonas buvo priverstas tupdyti lainerį ant vandens.
Lėktuvo kapitoną ir antrąjį pilotą avarijos tyrėjai ketina apklausti šeštadienį.
JAV prezidentas George'as W.Bushas telefonu padėkojo lakūnui už „jo drąsą ir didvyriškas pastangas užtikrinti keleivių ir vietinių gyventojų saugumą", sakė Baltųjų rūmų atstovė Dana Perino.
Tą pačią dieną išrinktojo prezidento Baracko Obamos atstovas spaudai Robertas Gibbsas nurodė, kad B.Obama paskambino C.Sullenbergeriui ir padėkojo už jo „didvyriškas“ pastangas.
„Išrinktasis prezidentas sakė kapitonui Sullenbergeriui, kad visi nepaprastai didžiuojasi jo vakar atliktu didvyrišku ir kilniu darbu, nutupdant pažeistą orlaivį“, – nurodoma R.Gibbso pranešime.
B.Obama „taip pat padėkojo jo įgulai ir daugeliui žmonių Niujorke, kurie užtikrino visų lėktuve buvusių žmonių saugumą“.
Niujorko meras Michaelas Bloombergas įteikė C.Sullenbergeriui ir kitiems lėktuvo įgulos nariams miesto raktus.
„Vakar Hadsono (upėje) regėjome didelį didvyriškumą“, – sakė jis.
Niujorko valstijos gubernatorius Davidas Patersonas pavadino sėkmingai pasibaigusią nelaimę „stebuklu ant Hadsono“.
Pilotui neįtikėtinai meistriškai nutupdžius lainerį Hadsono upėje, visi 150 keleivių, kurie skrido „US Airways“ 1549-uoju reisu, taip pat penki įgulos nariai sėkmingai sulipo į gelbėjimo valtis, o sužaloti buvo tik keli žmonės.
Į Šarlotę Šiaurės Karolinoje skridusio lėktuvo varikliai išsijungė, kai jis buvo ką tik pakilęs iš Niujorko LaGuardios oro uosto.
Laiko grįžti į LaGuardios oro uostą nebebuvo, arti nebuvo jokio kito oro uosto, tad kapitonas nusprendė tupdyti lėktuvą ant vandens.
Po to, kai lėktuvas nukrito į vandenį, persigandę keleiviai per kelias sekundes susirinko ant lėktuvo sparnų, vildamiesi, kad juos paims valtys. Lėktuvui pamažu grimztant, į pagalbą atskubėjo keltai.
Sunku patikėti, tačiau rimčiausia trauma buvo vienas kojos lūžis, sakė M.Bloombergas.
Keleivis Jeffas Kolodjayus pasakojo, kad C.Sullenbergeris keleiviams pasakė pasirengti smūgiui, o tada ištarė „Sveika, Marija“.
„Mes gana stipriai trenkėmės į vandenį“, – J.Kolodjay sakė dienraščiui „Newsday“. Jis pridūrė, kad kai kurie keleiviai galvomis trenkėsi į lubas.
Kai lėktuvas jau buvo upėje, atsidarė durys ir nors vanduo ėmė plūsti į vidų, keleiviai išlipo ant sparnų, pasakojo J.Kolodjay.
Pasak M.Bloombergo, kapitonas liko laineryje ir patikrino, ar visi keleiviai saugūs.
„Kai visi išlipo, jis dukart perėjo per lėktuvą ir patikrino, ar niekas neliko viduje“, – sakė meras.
K.Higgins nurodė, kad modernius aido lokatorius naudojantys narai dar neišsiaiškino, kurioje Hadsono upės vietoje gali būti lėktuvo varikliai.
„Manau, jie pradėjo (paieškas) lėktuvo tūpimo vietoje ir juda žemyn upe“, – sakė ji.
Tyrėjai ketina iš upės ištrauktą lėktuvą pervežti į saugią vietą sausumoje.
„Tada galėsime išimti duomenų kaupiklius. Tai mėginta padaryti, kol lėktuvas dar buvo vandenyje, tačiau nesėkmingai“, – sakė K.Higgins.