Tai reiškia, kad variklis prarado trauką ir dėl to „aerodinamiškai užstrigo“, teigiama vyriausybės paskirtos komisijos ataskaitoje.
2023 m. sausio 15 d. sudužo oro bendrovės „Yeti Airlines“ naudojamas lėktuvas ATR 72.
Jis skrido iš Nepalo sostinės Katmandu į Pokharą, iš kur patenkama į Himalajuose esantį pėsčiųjų maršrutą „Annapurna Circuit“.
Lėktuvas buvo pastebėtas skrendantis itin žemai, po to tapo nevaldomas ir rėžėsi į kalvą virš tarpeklio.
Nė vienas iš keleivių ar įgulos narių neišgyveno, todėl tai buvo daugiausiai aukų pareikalavusi lėktuvo katastrofa Nepale per pastaruosius 30 metų.
Po incidento buvo pranešta, kad Pokharos oro uoste, kuris buvo atidarytas tik prieš dvi savaites, nebuvo įrengta nusileidimo nukreipimo sistema.
Tačiau naujoje ataskaitoje dėl avarijos kaltė verčiama žmogiškajai klaidai.
Pilotai greičiausiai buvo nustatę svirtis, kuriomis valdoma galia, į kitą padėtį nei reikalaujama, sakė Dipakas Prasadas Bastola, aeronautikos inžinierius ir tyrimo komisijos narys.
Jis tai aiškino nepakankamu informuotumu ir standartinių veiklos procedūrų trūkumu.
Dėl to variklis „dirbo tuščiąja eiga ir nesukūrė traukos“, sakė jis.
„Tačiau dėl pagreičio orlaivis skrido iki 49 sekundžių, kol atsitrenkė į žemę“.
Ši aviakatastrofa buvo skaudžiausia Nepale nuo 1992 m., kai Pakistano tarptautinės oro linijų bendrovės „Pakistan International Airlines“ lėktuvas „Airbus A300“, artėdamas prie Katmandu, rėžėsi į kalno šlaitą ir žuvo visi 167 lėktuve buvę žmonės.
Nuo 2000 m. Nepale, garsėjančiame savo Himalajų viršūnėmis, įskaitant Everestą, Kančendžungą ir Anapurną II, per lėktuvų ar sraigtasparnių katastrofas žuvo daugiau kaip 300 žmonių.
Europos Sąjunga nuo 2013 m. uždraudė Nepalo oro transporto bendrovėms skraidyti savo oro erdvėje, motyvuodama susirūpinimą dėl saugumo.