Aiškėja daugiau pražūtingos lėktuvų avarijos aplinkybių: vienam jų nebuvo leista kilti

Japonijos pakrančių apsaugos lėktuvui, kuris Tokijo Hanedos tarptautiniame oro uoste susidūrė su keleiviniu lėktuvu, buvo duotas nurodymas tik „riedėti į laukimo vietą“, tačiau jam nebuvo duotas leidimas kilti, rodo trečiadienį paskelbta oficiali oro eismo kontrolės pranešimų stenograma, rašo CNN.

Antradienį siaubingą avariją patyrė „Japan Airlines“ skrydžio Nr. 516 lėktuvas, kuris, nusileidęs ant kilimo ir tūpimo tako, atsitrenkė į pakrančių apsaugos orlaivį ir buvo apimtas liepsnų.

Visi 379 „Japan Airlines“ (JAL) lėktuve buvę žmonės buvo saugiai evakuoti. Pasak Japonijos transporto ministro Tetsuo Saito, penki iš šešių mažesnio pakrančių apsaugos lėktuvo įgulos narių žuvo.

Trečiadienį T. Saito paskelbė daugiau kaip keturių minučių prieš pat avariją vykusio oro eismo dispečerių ir abiejų lėktuvų bendravimo stenogramą, iš kurios matyti, kad „Japan Airlines“ lėktuvui buvo duotas leidimas leistis.

Remiantis stenograma, oro eismo kontrolė leido JAL keleiviniam lėktuvui nusileisti ant C kilimo ir tūpimo tako.

Tačiau stenogramoje nematyti aiškaus leidimo pakilti pakrančių apsaugos lėktuvui – jam buvo liepta „riedėti į laukimo vietą“. Pakrančių apsaugos lėktuvo įgula patvirtino šį nurodymą po kelių sekundžių, teigiama stenogramoje.

Maždaug po dviejų minučių JAL lėktuvas ant kilimo ir tūpimo tako susidūrė su pakrančių apsaugos lėktuvu, rodo oro uosto stebėjimo vaizdo įrašo laiko žymė.

VIDEO: Užfiksuota, kaip Tokijo oro uoste dega „Japan Airlines“ lėktuvas

Transporto sekretorius T.Saito trečiadienį žurnalistams sakė, kad incidentas „vis dar tiriamas“, o kitas žingsnis bus pakrančių apsaugos piloto ir skrydžių valdymo bokšto pokalbio garso įrašo perklausymas.

Jis pridūrė, kad Transporto ministerija imasi visų atsargumo priemonių, kad tokia avarija nepasikartotų, ir teigė, kad ministerija „nurodė oro linijų bendrovėms ir oro eismo kontrolės agentūroms kruopščiai įgyvendinti pagrindines operacijas ir procedūras“.

Japonijos transporto saugos valdybos (JTSB) pareigūnai sakė, kad jie atgavo pakrančių apsaugos lėktuvo skrydžio ir balso įrašymo įrenginius. Tačiau jie pridūrė, kad vis dar ieško JAL lėktuvo įrašų.

Ši stenograma paskelbta po to, kai vėlai antradienį „Japan Airlines“ pareiškime nurodė, kad prieš susidūrimą oro eismo kontrolė leido jos įgulai leistis.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Tokijo oro uoste sudegė „Japan Airlines“ keleivinis lėktuvas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Tokijo oro uoste sudegė „Japan Airlines“ keleivinis lėktuvas

LiveATC.net pateiktame garso įraše matyti, kaip įgula perskaito įsakymą leisti nusileisti 34 kilimo ir tūpimo taku, sakydama „leista nusileisti 34 dešinėje“.

Oro bendrovė „Japan Airlines“ pažadėjo visapusiškai bendradarbiauti atliekant tyrimą, kad būtų nustatyta atsakomybė už mirtiną katastrofą.

Japonijos oro linijų lėktuvu „Airbus A350“ skridę keleiviai ir susidūrimo liudininkai pasakojo, kad, paaiškėjus, jog visi lėktuve buvę žmonės išgyveno, siaubą pakeitė palengvėjimas.

Neįtikėtina, bet „Japan Airlines“ teigė, kad tik vienas jos lėktuve buvęs žmogus susižeidė, tačiau 13 „dėl fizinio diskomforto paprašė gydytojo konsultacijos“.

Pasak Jungtinės Karalystės Kranfildo universiteto saugos ir nelaimingų atsitikimų tyrimo profesoriaus Grahamo Braithwaite'o, tokio pobūdžio incidentai yra „reti, bet gali būti katastrofiški“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis