Naujienų agentūros šaltinių teigimu, tokį sprendimą JAV kompanija priėmė prieš dvejus metus, o jis susijęs su Xi Jinpingo knyga „Kinijos valdymas“. Taip pat – su knygomis apie Kinijos prezidentą.
Ši žinia – naujausias pavyzdys, kaip Vakarų technologijų kompanijos klusniai dirba su Kinijos cenzoriais, kad tik išlaikytų prieigą prie didžiulės šios šalies rinkos.
Tinklalapyje Amazon.cn į paieškos langą įvedus Xi Jinpingo pavardę, parodomi 82 rezultatai. Prie daugelio Xi Jinpingo knygų ir knygų apie jį negalima palikti reitingo ar komentaro.
Tuo tarpu visos Kinijos komunistų partijos propagandos departamento knygos apie Xi Jinpingo mintis ir svarbiausių jo kalbų rinkiniai vertinami tik penkiomis žvaigždutėmis. Tai, žinoma, aukščiausias įmanomas įvertinimas.
„Reuters“ gautame vidinio „Amazon“ susirašinėjimo dokumente skelbiama, kad 2018 metais kompanija pradėjo gauti iš Kinijos tarnybų vis daugiau reikalavimų pašalinti tam tikrą turinį. Daugiausia – jautrų politine prasme.
Šaltinis pridūrė: „Manau, kad problemos kilo dėl visų vertinimų mažiau nei penkiomis žvaigždutėmis.“
„Amazon“ atstovas tiesiog pranešė, kad kompanija laikosi visų šalių, kuriose veikia, įstatymų ir taisyklių: „Kinija – ne išimtis.“
Anksčiau šiais metais ir „Microsoft“ sukūrė naują „LinkedIn“ programėlę specialiai Kinijos rinkai. Ši programa sulaukė kritikos dėl informacijos apie amerikiečius žurnalistus cenzūravimo Kinijoje.
O pernai „Zoom“ staigiai uždarė vieną mokamą paskyrą JAV, kai joje buvo surengta virtuali diskusija apie Tiananmenio aikštės žudynes Pekine 1989 metais.
Tada irgi pranešta, kad reikia laikytis įstatymų, mat prie virtualaus forumo prisijungė ir dalyviai iš Kinijos.
Dar 2019 metais paaiškėjo, kad „Apple“ pakluso 97 proc. Kinijos vyriausybės reikalavimų suteikti informaciją apie prietaisų savininkus. Kinijoje blokuojami tokie socialiniai tinklai kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.