„Amazon“ sutiko Kinijoje leisti vertinti Xi Jinpingo knygas tik penkiomis žvaigždutėmis

Internetinės prekybos milžinė „Amazon“ tyliai pakluso Kinijos reikalavimui neleisti portalo kiniškoje versijoje mažiau nei penkiomis žvaigždutėmis vertinti šalies lyderio Xi Jinpingo knygas. Žinoma, trinami ir neigiami atsiliepimai, rašo „Reuters“.
Xi Jinpingas
Xi Jinpingas / „Scanpix“/AP nuotr.

Naujienų agentūros šaltinių teigimu, tokį sprendimą JAV kompanija priėmė prieš dvejus metus, o jis susijęs su Xi Jinpingo knyga „Kinijos valdymas“. Taip pat – su knygomis apie Kinijos prezidentą.

Ši žinia – naujausias pavyzdys, kaip Vakarų technologijų kompanijos klusniai dirba su Kinijos cenzoriais, kad tik išlaikytų prieigą prie didžiulės šios šalies rinkos.

Tinklalapyje Amazon.cn į paieškos langą įvedus Xi Jinpingo pavardę, parodomi 82 rezultatai. Prie daugelio Xi Jinpingo knygų ir knygų apie jį negalima palikti reitingo ar komentaro.

Tuo tarpu visos Kinijos komunistų partijos propagandos departamento knygos apie Xi Jinpingo mintis ir svarbiausių jo kalbų rinkiniai vertinami tik penkiomis žvaigždutėmis. Tai, žinoma, aukščiausias įmanomas įvertinimas.

„Reuters“ gautame vidinio „Amazon“ susirašinėjimo dokumente skelbiama, kad 2018 metais kompanija pradėjo gauti iš Kinijos tarnybų vis daugiau reikalavimų pašalinti tam tikrą turinį. Daugiausia – jautrų politine prasme.

123RF.com nuotr./„Amazon“
123RF.com nuotr./„Amazon“

Šaltinis pridūrė: „Manau, kad problemos kilo dėl visų vertinimų mažiau nei penkiomis žvaigždutėmis.“

„Amazon“ atstovas tiesiog pranešė, kad kompanija laikosi visų šalių, kuriose veikia, įstatymų ir taisyklių: „Kinija – ne išimtis.“

Anksčiau šiais metais ir „Microsoft“ sukūrė naują „LinkedIn“ programėlę specialiai Kinijos rinkai. Ši programa sulaukė kritikos dėl informacijos apie amerikiečius žurnalistus cenzūravimo Kinijoje.

O pernai „Zoom“ staigiai uždarė vieną mokamą paskyrą JAV, kai joje buvo surengta virtuali diskusija apie Tiananmenio aikštės žudynes Pekine 1989 metais.

Tada irgi pranešta, kad reikia laikytis įstatymų, mat prie virtualaus forumo prisijungė ir dalyviai iš Kinijos.

Dar 2019 metais paaiškėjo, kad „Apple“ pakluso 97 proc. Kinijos vyriausybės reikalavimų suteikti informaciją apie prietaisų savininkus. Kinijoje blokuojami tokie socialiniai tinklai kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų