Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrimo agentūra penktadienį nurodė, kad Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ antrasis pilotas kelis kartus padidino lainerio „Airbus 320“ greitį, nustatęs jo autopilotą žemėjimo režimu paskutinėmis akimirkomis prieš įsirėžiant į Alpių kalnų šlaitus.
Agentūros BEA pranešime sakoma, kad tyrėjai pradėjo tirti ketvirtadienį katastrofos vietoje rastos antrosios juodosios dėžės, įrašinėjusios lėktuvo skrydžio duomenis, informaciją.
Pasak tyrėjų, preliminari analizė rodo, kad antrasis pilotas A.Lubitzas nustatė lėktuvo autopilotą žemėjimo režimu, o vėliau kelis kartus jį koregavo, padidindamas lainerio greitį.
„Pirmasis nuskaitymas rodo, kad kabinoje buvęs pilotas nustatė autopilotą, kad lėktuvas nusileistų į 30 metrų aukštį“, – sakoma Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrimų agentūros BEA pranešime.
„Vėliau, lėktuvui leidžiantis, pilotas kelis kertus pakeitė autopiloto nustatymus, kad padidintų lėktuvo greitį“, – pridūrė tyrėjai.
Naujausia informacija atrodo patvirtinanti teoriją, kad antrasis pilotas Andreas Lubitzas tyčia sudaužė savo lėktuvą kalnuose. Per tą katastrofą žuvo visi 150 laineryje „Airbus 320“ buvusių žmonių.
Ketvirtadienį paaiškėjo, kad A.Lubitzas iš anksto ieškojo internete informacijos apie savižudybes ir lėktuvų pilotų kabinų duris.
Vokietijos prokurorai sakė, kad dokumentuose apie A.Lubitzo sveikatos būklę, kai jis dar nebuvo gavęs piloto licencijos, buvo minimi „suicidiniai polinkiai“.
Tuo tarpu „Germanwings“ pirminė bendrovė „Lufthansa“ patvirtino žinojusi, kad prieš šešerius metus, kai A.Lubitzas dar nebuvo baigęs pilotų kursų, jis patyrė „gilią depresiją“.
Marselio prokuroras Brice'as Robinas pabrėžė, kad Prancūzijos tyrėjai laikosi nuomonės, jog antrasis pilotas buvo sąmoningas iki pat akimirkos, kai lėktuvas rėžėsi į kalno šlaitą. Jis taip pat tikriausiai kelis kartus išjungė pavojaus signalą dėl per didelio greičio.