Ar tikrai Avinjono festivalio spektaklyje buvo parodytas satanistinis performansas?

Avinjono teatro festivalio metu vykusio menininkės Rébeccos Chaillon pasirodymo nuotrauka kelia aistras Lietuvoje. Tvirtinama, kad jo metu buvo atvirai demonstruojamos „iškrypėliškos fantazijos“. Tačiau iš tikrųjų jokio satanizmo demonstruojama nebuvo – ganėtinai chaotišku performansu buvo siekiama atkreipti dėmesį į afroamerikiečių problemas Prancūzijoje.
Avinjono festivalio parado akimirka
Avinjono festivalio parado akimirka / „Scanpix“ nuotr.

Socialiniame tinkle „Facebook“ platinamame įraše lietuvių kalba skleidžiamos keistokos R.Chaillon ir dar septynių jos kolegių pasirodymo interpretacijos.

„Psichiškai nesveiki buržujai Prancūzijoje Avinjono festivalyje tūkstančiams dalyvių rodė savo iškrypėliškas fantazijas, kurių normalūs sveikos psichikos žmonės negali priimti.

Tokie dalykai verčia suprasti, kad turėtume saugoti savo vaikus nuo didžiųjų pinigų sugadintų maniakų, o superturtingųjų problemą geriau spręsti taip, kaip tai buvo daroma Lenino ir Stalino laikais“, – skelbiama žinutėje (kalba netaisyta).

„Facebook“ nuotr./Socialinių tinklų įrašas
„Facebook“ nuotr./Socialinių tinklų įrašas

Ilgametė tradicija

Avinjono festivalis – seniausias teatro festivalis Europoje, kasmet vykstantis Prancūzijos pietuose.

Festivalį 1947 m. įkūrė legendinis prancūzų aktorius ir režisierius Jeanas Vilardas.

Spektakliai, pristatomi Avinjono festivalyje, rodomi po atviru dangumi miestų aikštėse, pagrindine žiūrovų sale tradiciškai tampa Popiežiaus rūmų Garbės kiemas.

Siekė atkreipti dėmesį į problemas

Performanso metu scenoje pasirodo aštuonios juodaodės menininkės.

Kaip skelbia projekto aprašymas, pagrindiniu jo akcentu yra juodaodės moters, kaip fantazijų objekto, figūra.

Siekiama pademonstruoti jų kasdienio gyvenimo vaizdinį Prancūzijos visuomenėje, kuri žvelgia į juodaodes moteris tik kaip į aptarnaujantį personalą.

Menininkių teigimu, kurdamos džiaugsmingo chaoso nuotaiką scenoje, jos kuria tiesos spektaklį, meistriškai griaunantį kolonijinius stereotipus, rasistines bei seksistines klišes.

VIDEO: Avinjono festivalio metu parodyto spektaklio „Carte noire nommée desir“ (liet. „Juodoji korta, vardu aistra) ištrauka

Pasipiktinimą sukėlusio spektaklio ištraukoje vaizduojamas visai ne satanistinis ritualas, taip pat neraginama žudyti baltaodžių vaikų.

Scenos centre stovinčiai aktorei, aplink susirinkusios moterys vieną ant kito „užneria“ kūdikių lėles.

Visa tai palydima pagiriamais žodžiais, kad ši – puiki auklė.

Taip siekiama pavaizduoti ne mistinį okultinį ritualą, o iškelti problemą, kad auklėmis Prancūzijoje vis dar neretai dirba juodaodės moterys.

Palaikė festivalio rengėjai

Netrukus po šio pasirodymo, jį atlikusios aktorės sulaukė pasipiktinimų ir net persekiojimų.

Tačiau, kitaip nei Lietuvoje, Prancūzijoje daugiausia klausimų kilo dėl pasirodymo finansavimo ir kaip šis pasirodymas pateko į prestižinį teatro festivalį.

Festivalio rengėjai išplatino pranešimą, kuriame skelbiama, kad šio spektaklio atlikėjos „ne tik pasirodymų metu, bet ir gatvėse susiduria su žodiniais ir fiziniais rasistinio pobūdžio išpuoliais“.

„Avinjono festivalis patvirtina, kad nepriimtina tylėti dėl šių neapykantos apraiškų, ir demonstruoja savo solidarumą bei paramą menininkams“, – skelbiama išplatintame pranešime.

15min verdiktas: Trūksta konteksto. Spektaklyje nebuvo rodomos „iškrypusios fantazijos“ ar „satanistiniai ritualai“. Jame siekiama atkreipti dėmesį į socialines problemas.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų