Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tikrai Kanadoje per gatvę einantys pėstieji turi su savimi neštis plytą?

Socialiniuose tinkluose pastaruoju metu žaibiškai plinta žinutė, neva Vankuverio gyventojai, bandydami kirsti judrią gatvę pėsčiųjų perėja, priversti su savimi neštis plytą. Taip esą nedrausmingiems vairuotojams parodoma, kad jei šie nepaisys kelių eismo taisyklių, gali nukentėti jų automobilis. Nors tokia socialinė akcija išties buvo surengta, tačiau tai tebuvo balandžio pirmosios pokštas, o ne nuolat taikoma priemonė.
atvijos sostinėje kūrėjai kraudami plytas protestavo prieš planus didinti mokesčius
atvijos sostinėje kūrėjai kraudami plytas protestavo prieš planus didinti mokesčius / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Kanadoje priešais pėsčiųjų perėjas pastatytas krepšys su plytomis, kad žmonės turėtų svarų argumentą prieš automobilius“, – tvirtinama socialiniame tinkle „Instagram“ paskelbtoje žinutėje rusų kalba.

Šalia jos paskelbtas ir vaizdo įrašas, kuriame matoma kaip asmuo, vienoje pusėje paėmęs plytos muliažą, pereina gatvę ir palieka jį kitoje pusėje įrengtoje vietoje.

Ekrano nuotr. /Saugaus eismo akcija Vankuveryje
Ekrano nuotr. /Saugaus eismo akcija Vankuveryje

Šiuo įrašu ir žinute pastaruoju metu dalijosi ir nemažai Lietuvos interneto vartotojų.

Tiesa, žinutėje priduriama, kad plytos pagamintos iš putų polistireno, tačiau neatskleidžiamas platesnis šios akcijos kontekstas.

Daugybė komentatorių po vaizdo įrašu sveikino tokį „sprendimą“ ir teigė, kad „kažko panašaus“ reikėtų ir kitose šalyse, neva tai padėtų išvengti didelio avaringumo ir pėsčiųjų žūčių keliuose.

Netikėto populiarumo sulaukęs pokštas

Iš tiesų tai buvo balandžio pirmosios akcija, surengta vienos Kanados ne pelno siekiančios organizacijos, kuria siekta atkreipti dėmesį į pėsčiųjų saugumą judrioje teritorijoje.

Šią akciją pristatančiame filmuke ironizuojama, kad greičio mažinimo kalneliai (liaudyje vadinami „gulintys policininkai“) nėra patikima priemonė, nes tik pamatę plytą vairuotojai iš tiesų linkę susimąstyti ir pristabdę praleisti pėsčiuosius.

Akciją surengusi organizacija „Vision Zero Vancouver“ deklaruoja siekianti mažinti mirčių ir sužalojimų skaičių eismo įvykiuose regione.

Portalui cbc.ca komentuodama netikėtai išpopuliarėjusį pokštą, „Vision Zero Vancouver“ savanorė Mihai Cirstea teigė, kad per juokus nereikėtų pamiršti, jog už to slypi rimta žinutė.

„Tai labai veiksminga, kai [vairuotojai] pamato, kad laikote plytą – kaip, o taip, geriau sustosiu ir praleisiu šį žmogų. Taigi tai tarsi grąžina galią pėsčiajam“, – juokavo savanorė.

Siekė atkreipti dėmesį

M.Cirstea pridūrė, kad „Vision Zero Vancouver“ jau anksčiau išreiškė susirūpinimą miestui dėl Anderson gatvės perėjos prie įvažiavimo į Granvilio salą ir siūlė nuolatinius sprendimus, pavyzdžiui, sumažinti eismo juostų skaičių ir paaukštinti pėsčiųjų perėją.

Pasak savanorės, organizacija planuoja palikti plytas bei savadarbį ženklą ir po balandžio pirmosios dienos, tačiau abejoja, kad miesto valdžia su tuo sutiks.

Ekrano nuotr. /Saugaus eismo akcija Vankuveryje
Ekrano nuotr. /Saugaus eismo akcija Vankuveryje

Kad plytos – trumpalaikė akcija sufleruoja ir socialiniuose tinkluose pristatyto oficialaus filmuko įrašas, jo gale žiūrovai raginami padaryti gatves saugesnes visiems, ir priduriama, kad to pasiekti reikėtų be plytų.

Kita organizacijos savanorė – Claudette Abgrall, daugiau nei penkerius metus dirbanti netoli įvažiavimo į Granvilio salą, tvirtino ne kartą pastebėjusi, kaip automobiliai viršijo greitį kelyje, vedančiame į šią teritoriją.

C.Abgrall žurnalistams pasakojo, kad skundai ir prašymai vietos valdžios institucijoms įrengti greičio ženklus arba pasamdyti eismo reguliuotojus liko bevaisiai.

Tikslas – saugesnė aplinka

„Vision zero Vancouver“ akcentuoja, kad pagrindinis organizacijos siekis – pėsčiųjų saugumas.

„Mūsų organizacijos tikslas – užkirsti kelią mirtims ir sunkiems sužalojimams keliuose“, – teigiama išplatintame pranešime.

Toronte pradėjus įgyvendinti panašią –„Vision zero“ – iniciatyvą padėtis keliuose gerokai pagerėjo.

Taip buvo įgyvendinta ne duodant pėstiesiems plytų, bet realizuojant saugaus eismo politiką ir finansuojant infrastruktūrą, kad būtų sukurtos ir įgyvendintos efektyvios sistemos.

Anot plytų akcijos iniciatorių, tokios priemonės, kaip greičio ribojimai, šviesoforais apšviestos sankryžos ir viešojo transporto prieinamumo tobulinimas, yra veiksmingos eismo saugumo gerinimo priemonės.

Žygimantas Gedvila/BNS nuotr. Pėsčiųjų perėja
Žygimantas Gedvila/BNS nuotr. Pėsčiųjų perėja

15min verdiktas: trūksta konteksto. Socialiniuose tinkluose platinamose žinutėse neužsimenama, kad plytų akcija Vankuveryje tebuvo balandžio pirmosios pokštas, skirtas atkreipti dėmesį į eismo saugumo problemas, o ne nuolatinė priemonė vairuotojams bauginti.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs