Ar tikrai politikų portretai buvo panaudoti prezervatyvų reklamai?

Socialiniuose tinkluose platinamas dirbtinio intelekto (DI) sugeneruotas vaizdelis – garsūs pasaulio autoritariniai lyderiai „virtę“ vaikais. Prie šypseną keliančių paveikslėlių buvo pridėtas „Durex“ – prezervatyvų prekės ženklo logotipas. Tačiau tokios reklaminės kampanijos niekuomet nebuvo.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Socialiniuose tinkluose platinamoje nuotraukoje galima atpažinti buvusį Irako valdytoją Sadamą Husseiną, Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną, Šiaurės Korėjos lyderį Kim Jong Uną, ir Kinijos Liaudies Respublikos vadovą Xi Jinpingą.

Per vidurį patalpintas „Durex“ prezervatyvų prekės ženklo logotipas. Taip ironizuojama, esą šie diktatoriai galėtų būti ir negimę.

„Facebook“ nuotr./Dirbtinio intelekto sukurti politikų vaizdai „Durex“ prezervatyvų nereklamavo
„Facebook“ nuotr./Dirbtinio intelekto sukurti politikų vaizdai „Durex“ prezervatyvų nereklamavo

Jaunuosius valdovus sukūrė „Midjourney“ sukurta programa, kuri pagal paprastas teksto užklausas sukuria vaizdus.

Kaip tai veikia?

Internete galima rasti ne vieną nemokamą DI įrankį, kurio paskirtis – už jus nupiešti norimo stiliaus paveikslą ar padėti parašyti pasaką (o gal net knygą).

Tačiau daugiausia dėmesio sulaukia „Midjourney“ ir „OpenAI“ priklausantis DALL-E.

„Midjourney“ yra mokslinių tyrimų laboratorija, kurianti dirbtinio intelekto programą. Šiuo metu jų produktas pateikiamas atvira beta versija.

Be to, jį išbandyti gali kiekvienas, užsiregistravęs ir prisijungęs prie „Discord“ kanalo. Čia naudotojai savo užklausas rašo tiesiai į pokalbių langą ir gauna pranešimus iš boto, kuris realiuoju laiku rodo generuojamą piešinį.

Tiesa, bandymų skaičius ribotas – norėdami generuoti daugiau vaizdų, turėsite įsigyti prenumeratą.

Neseniai paleistas „Midjourney“ atnaujinimas sužavėjo daugelį DI gerbėjų.

Naujoji versija žymiai patobulėjo atvaizduojant realius žmones, o internautai spėlioja, kad netrukus bus sunku atpažinti, kurį vaizdą padarė žmogus, o kurį sugeneravo DI.

Prezervatyvų nereklamavo

Nors „Durex“ garsėja kūrybiniais reklamos kampanijų sprendimais, tačiau savo logotipo ant DI sugeneruotų politikų-vaikų vaizdų nedėjo.

Internautų bandymai pasižiūrėti, kaip vaikystėje galėjo atrodyti garsiausi pasaulio politikai, pasipylė po įrašo socialiniame tinkle „Instagram“.

Tuomet socialinius tinklus užplūdo daugybė Di sugeneruotų politikų vaizdų. Įdomu tai, kad viešojoje erdvėje galima atrasti net keletą skirtingų, pavyzdžiui, V.Putino „vaikystės“ portretų.

Ne pirmas kartas

Greičiausiai ši „Durex“ tariama reklama buvo įkvėpta kitos, praėjusių metų birželį pasirodžiusios, manipuliacijos.

Tuomet socialiniuose tinkluose prorusiški aktyvistai ėmė platinti brazilų kūrybinės agentūros „Platinum FMD“ sukurtos prezervatyvų reklamos padirbinius.

Kampanijos šūkis – „Kai kurie žmonės niekada neturėjo gimti“.

Reklamos vaizdinėje medžiagoje buvo rodomi Rusijos vadovas V.Putinas, buvęs JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir Šiaurės Korėjos lyderis, „įstrigę“ prezervatyvuose.

Netrukus po to, kai ši reklamos koncepcija buvo publikuota tinklalapyje „Behance“, ji sulaukė nemažai dėmesio ir pasidalijimų.

Behance ekrano nuotr./Reklamos agentūros „Platinum FMD“ kurtas prezervatyvų reklamos projektas
Behance ekrano nuotr./Reklamos agentūros „Platinum FMD“ kurtas prezervatyvų reklamos projektas

Kaip skelbia nepriklausomas reklamos apžvalgų tinklaraštis indepest.com, šios reklamos kūrėjai – brazilų reklamos agentūra „Platinum FMD“ – sukūrė koncepciją vienam prezervatyvų gamintojui, kuris vėliau nusprendė, kad nenori sieti įmonės vardo su politika ir idėjos atsisakė.

Tačiau patys kūrėjai nusprendė platinti savo darbą.

Tačiau ir tai nebuvo pirmas kartas, kuomet prezervatyvų reklamos koncepcijai buvo pasitelkti politikų atvaizdai.

2009 metais „Doc Morris“ prezervatyvų reklamai pasiūlyta kampanija „Diktatoriai“ įžiebė tarptautinį skandalą.

Juose buvo vaizduojami Osama Bin Ladenas, Adolfas Hitleris ir Mao Dzedongas spermatozoidų pavidalu, šalia demonstruojant prezervatyvą.

Reklamos agentūra „Grey Worldwide Dusseldorf“ tuomet atsiprašė Kinijos ir „visų jos žmonių“, taip pat patikino, kad tai – tik reklamos koncepcija. Be to, pažadėjo, kad reali reklama nebus kuriama ar publikuojama.

15min verdiktas: Manipuliacija. Šie vaizdai buvo sukurti DI ir niekuomet nereklamavo „Durex“ prekės ženklo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis