Valstybinis Jūrų nelaimingų atsitikimų tyrimų skyrius paragino atlikti nepriklausomą tyrimą dėl 2018 metų lapkričio 6 dieną įvykusio incidento, pabrėždama, kad tai buvo jau trečias per ketverius metus toks įvykis, susijęs su Karališkojo jūrų laivyno povandeniniais laivais.
Keltas „Stena Superfast VII“, gabenęs 215 keleivių ir 67 įgulos narius, plaukė tarp Belfasto ir Škotijos vakarinėje pakrantėje esančio Kernriano, kai stebėtojas staiga netoliese pamatė povandeninio laivo periskopą.
„Tada budintis pareigūnas nedelsdamas ėmėsi veiksmų – apsuko keltą, kad būtų išvengta realaus susidūrimo su panirusiu povandeniniu laivu pavojaus“, – pareiškė jūrų nelaimingų atsitikimų vyriausiasis inspektorius Andrew Mollas.
Povandeninis laivas, išplaukęs iš vakariau Glazgo esančios Fasleino karinių jūrų pajėgų bazės, tuo metu vykdė saugos mokymus prieš dislokaciją, o keltą aptiko bei sekė pasitelkęs sonarą.
Tačiau jo įgulos nariai neteisingai apskaičiavo, kaip arti jie buvo, ir, užuot nusisukę nuo kelto, pasuko jo link, todėl povandeninis laivas galiausiai praplaukė vos 250 m atstumu nuo kelto.
„Incidentas įvyko todėl, kad povandeninio laivo dispečerinės komanda nepakankamai įvertino kelto greitį ir pervertino jo atstumą, todėl saugumo požiūriu labai svarbūs sprendimai buvo priimti vadovaujantis netikslia informacija“, – pareiškime nurodė A.Mollas.
„Nors susidūrimo neįvyko, tai buvo trečias nelaimingas atsitikimas ar incidentas tarp panirusio Karališkojo jūrų laivyno povandeninio laivo ir paviršinio laivo per ketverius metus, o šis faktas kelia didelį susirūpinimą“, – teigė jis.
Vyriausiasis inspektorius pažymėjo, jog Karališkasis jūrų laivynas ėmėsi priemonių, turinčių padėti išvengti tokių incidentų ateityje, tačiau pabrėžė, kad būtina atlikti nepriklausomą tyrimą, kad jų tikimybė būtų kiek įmanoma sumažinta.
Išsamesnės informacijos apie povandeninį laivą ataskaitoje nepateikiama saugumo sumetimais.