Atlanto vandenyne dreifuojantis rusų laivas kelia pavojų aplinkai

Rusijoje pastatytas kruizinis laivas „Lyubov Orlova“, po nesėkmingų pastangų atiduoti jį į metalo laužą dreifuojantis Atlanto vandenyne, kelia „neišvengiamą“ pavojų aplinkai, trečiadienį pranešė Prancūzijos žalieji.
„Lyubov Orlova“ laivas
„Lyubov Orlova“ laivas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Ketvirtojo dešimtmečio Rusijos kino legendos vardu pavadintas 100 metrų ilgio laivas dreifuoja tarptautiniuose vandenyse prie Kanados krantų. Laivą du kartus buvo nesėkmingai mėginta vilkti. Dabar jame nėra nei įgulos, nei įspėjamųjų šviesų.

„Susidūrimo, nuskendimo ar bet kokio kito incidento atveju “Lyubov Orlova„ neišvengiamai į aplinką paleis kuro, polichlorintų difenilų (PCD) ar kito nuodingo skysčio, asbesto..., gyvsidabrio ir visokių neirių atliekų“, – sakoma aplinkosaugos grupės „Robin des Bois“ pareiškime.

Jis kelia „neišvengiamą pavojų aplinkai“, sakoma jame.

Sausio 23 dieną šis 1976 metais pastatytas laivas paliko Kanados krantus ir buvo velkamas į metalo laužą Dominykos Respublikoje, tačiau po dienos, nutrūkus trosui, laivas liko dreifuoti tarptautiniuose vandenyse.

Vėliau laivą „Lyubov Orlova“ nesėkmingai pamėgino plukdyti krovininis laivas „Atlantic Hawk“.

„Lyubov Orlova“ koordinatės dar nenustatytos“, – perspėjama grupės „Robin des Bois“ (kurios pavadinamas verčiamas kaip „Robinas Hudas“) pareiškime.  Ekspertai mano, kad laivas gali dreifuoti Airijos link.

Tuo tarpu Kanados transporto valdyba pareiškė, kad nėra atsakinga už šį  prieš dvejus metus paliktą laivą, nes jis išplaukė už šalies teritorinių vandenų. Tačiau valdyba pripažino, kad atsakomybę už jį turėtų prisiimti laivo savininkas.

„Laivas įplaukė į tarptautinius vandenis, atsižvelgiant į vyraujančias sroves ir vėjus, maža tikimybė, kad jis vėl sugrįš į Kanados jurisdikcijoje esančius vandenis“, – sakoma valdybos pareiškime.

Remiantis pranešimais Kanados žiniasklaidoje, laivo savininkas yra Reza Shoeybi. Kanados visuomeniniam transliuotojui CBS jis sakė, kad tikisi, jog jo laivą perims kitas, kai tik jis priartės prie Europos.

„Darau, ką galiu. Kalbėjau su keliais žmonėmis Airijoje – gelbėjimo kompanijomis. Galbūt su jais kooperuosiuosi ir susigrąžinsiu laivą“, – sakė R.Shoeybi CBC naujienų tarnybai.

Šio laivo pavadinimas dėl įvairių priežasčių ne kartą buvo patekęs į laikraščių antraštes. Kanados kruizinė bendrovė „Cruise North Expeditions“ ketino šiuo laineriu vasarą rengti kruizus Arktyje, bet dėl finansinių nesutarimų su rusų laivo savininkais, 2010 metų rugsėjį „Lyubov Orlova“ buvo sulaikyta Sent Džonse, Niufaundlende.

Tuomet kartu su laivu netikėtai įstrigusią 44 narių laivo įgulą maitino vietiniai gyventojai, kol pagaliau po trijų mėnesių visi įgulos nariai buvo išsiųsti į Rusiją.

Laivas daugiau nei dvejus metus išbuvo prišvartuotas Sent Džonso uoste, o 2012 metų vasarį buvo parduotas ir turėjo būti demontuotas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai