Australijoje paplūdimių vanduo nusidažė raudonai

Garsaus „Bondi“ ir kitų paplūdimių vanduo Sidnėjuje nusidažė raudonai. Priežastimi tapo retas šiame žemyne gamtos reiškinys – tam tikros rūšies dumblių žydėjimas, skelbia „Dailymail“.
Australijos paplūdimiai atrodo labai neįprastai.
Australijos paplūdimiai atrodo labai neįprastai. / AFP/Scanpix nuotr.

Sidnėjuje teko uždaryti dešimt paplūdimių, mat dumbliai sveikatai gali sukelti pavojų. Nepaisant įspėjimų, bebaimių maudynių mėgėjų nestinga. 

Natūralus reiškinys kyla kuomet dumbliai, kaip gyvi organizmai, ima daugintis ir didelės mažiausiųjų augalų grupės, kurios gali būti įvairių spalvų, susiburia į vieną vietą, sukeldamos netikėtą vaizdą.  Žydėjimą gali paskatinti aukštesnė nei įprastai vandens temperatūra ir vandenyno srovių aktyvus judėjimas, į paviršių iškeldamas šaltesnį ir daugiau maistingų medžiagų turintį vandenį.

Raudonieji dumbliai, žinomi kaip nocturnal scintillants, dar vadinami jūros žėrėjimu arba raudonuoju potvyniu. Žmonėms jie nėra nuodingi, tačiau maudytis nepatariama, nes dumbliuose yra didelis kiekis amoniako, kuris gali sudirginti odą ir sukelti kitų sveikatos problemų. 

Pasak vietos gelbėtojo Bruce Hopkins, paplūdimiuose jaučiamas keistas kvapas. „Vanduo atrodo taip, tarsi paviršius būtų pasidengęs pomidorų padažo spalvos aliejumi“, – sakė jis. 

Dumbliai sukėlė nusivylimą daugeliui turistų, kurie ištrūko iš šalčio ir į Australiją atvyko pasimėgauti vasara. Savaitgalį temperatūra turėtų įkaisti net iki 40 laipsnių. Tikimasi, kad iki tol dumbliai išsisklaidys.

Manoma, kad dėl dumblių žydėjimo žuvo daug žuvų, nes dumbliai sueikvoja itin daug deguonies. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis