Dariaus Zujo apklausa Ivrėjos miesto prokuratūroje, Pjemonto regione prasidėjo ne pirmą valandą dienos, kaip buvo anksčiau skelbta, o dviem valandom vėliau.
Priežastis: kraupios katastrofos epicentre atsidūręs lietuvis pasijuto blogai, jam buvo suteikta pagalba. Vėliau Italijos „Polizia Stradale“ pareigūnai vairuotoją palydėjo į Ivrėjos prokuratūrą, tačiau prieš tai nuvedė pavalgyti.
Ivrėjos miesto teisėsaugos pareigūnai paskelbė, kad D.Zujui teisinę pagalbą suteiks valstybės advokatas Marco Morelli. Advokatas pasirūpino, kad akistatai su prokuroru būtų iškviestas vertėjas.
Pirminiais duomenimis, vos susitikęs su paskirtuoju advokatu vairuotojas paaiškino savo veiksmus katastrofos metu: „Aš pats nieko nesprendžiau veždamas krovinį. Aš vykdžiau nurodymus, kurie man buvo perduoti radijo ryšiu. Važiavimą per geležinkelio pervažą koordinavo eskorto tarnyba, jos automobiliai man nurodo kelionės maršrutą ir sustojimus.“
Darių Zujį apklausė Ivrėjos miesto prokuroras.
Tragiško įvykio metu žuvo palydos automobilio vairuotojas 54 metų Rumunijos pilietis, 61 metų Italijos pilietis – traukinio mašinistas. Traukinio palydovė – kontrolierė 34 metų Italijos pilietė patyrė labai sunkius sužeidimus, naktį operuota, tačiau iki šiol neatsigavo iš komos būsenos.
Kol kas italų teisėsaugai daugiausia informacijos suteikė antrojo kolonos sunkvežimio vairuotojas čekas.
Kol kas italų teisėsaugai daugiausia informacijos suteikė antrojo kolonos sunkvežimio vairuotojas, Čekijos pilietis. Jis laužyta italų kalba paaiškino, kas įvyko: „Mūsų kolona – du sunkiasvoriai sunkvežimiai ir palydos automobiliai maždaug 5 km per valandą greičiu įvažiavo į pervažą degant žaliai šviesoforo šviesai. Tačiau būtent tuo metu, kai pirmasis lietuvio vairuojamas sunkvežimis atsidūrė ant bėgių, nusileido pervažos užtvara ir užsidegė raudonas šviesoforo signalas. Išvydome atlekiantį dideliu greičiu traukinį. Viskas įvyko per kelias sekundes.“
Italijos žiniasklaida iškėlė keletą katastrofos versijų. „La Repubblica“ kaltę linkusi suversti kolonos vairuotojams, kurie esą neatsakingai nusprendė pranerti pro besileidžiančią užtvarą.
Turino „La Stampa“ gavo informacijos, jog teisėsauga ypač domisi, ar transporto kompanija, organizavusi kolonos judėjimą, perspėjo Italijos geležinkelio bendrovę RFI apie išskirtinių gabaritų krovinį ir gavo specialų leidimą.
„Visą šią sudėtingą operaciją turėjo kontroliuoti RFI pareigūnai tiesiogiai. Išskirtiniais atvejais sustabdomas netgi traukinių eismas.“
Kadangi regioninės klasės keleivinis traukinys Ivrėja–Turinas judėjo didžiuliu greičiu, teisėsaugai teks tirti dvi pagrindines katastrofos versijas.
Pirmoji: transporto bendrovė neperspėjo RFI apie išskirtinio krovinio pervežimą ir neprašė specialaus leidimo.
Antroji: apie kolonos judėjimą geležinkelio bendrovė buvo perspėta, gavo leidimą, tačiau neužtikrino saugaus pervažos kirtimo.
Nuo atsakymų į šiuos klausimus aiškės, kuria kryptimi kryps teisminis tyrimas.
Italų žiniasklaida patvirtino, jog pirminis lietuvio alkoholio testas buvo neigiamas.