Po ilgos ir šaltos nakties, ieškant išgyvenusiųjų, per ketvirtadienio rytą vietos laiku surengtą spaudos konferenciją Kolumbijos apygardos ugniagesių ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos viršininkas Johnas Donnelly pareiškė, kad iš keleivinio lėktuvo buvo ištraukti 27 kūnai, o iš sraigtasparnio – vienas.
Iš viso abiejuose orlaiviuose buvo 67 žmonės – 64 lėktuve ir trys sraigtasparnyje.
„Nemanome, kad yra išgyvenusiųjų“, – sakė jis. Tą patį patvirtino ir jAV prezidentas Donaldas Trumpas.
Transporto sekretorius Seanas Duffy per spaudos konferenciją patvirtino, kad „American Airlines“ lėktuvas po susidūrimo subyrėjo į kelias dalis.
„American Airlines“ lėktuvo fiuzeliažas buvo rastas trijose skirtingose upės vietose. Jis yra maždaug iki juosmens vandenyje, todėl jo iškėlimas bus tęsiamas šiandien“, – sakė transporto sekretorius.
„Ar manau, kad to buvo galima išvengti? Absoliučiai“, – pridūrė S.Duffy.
Susidūrimas įvyko lėktuvui artėjant prie tūpimo tako, oro erdvėje, kuri yra tarp labiausiai kontroliuojamų ir stebimų pasaulyje, už maždaug 5 km į pietus nuo Baltųjų rūmų ir Kapitolijaus.
Praėjus kelioms valandos po tragedijos paaiškėjo, kad, likus kelioms minutėms prieš numatytą nutūpimą, skrydžių kontrolieriai paklausė lėktuvo pilotų, ar jie negalėtų nutūpti ant trumpesnio 33-iojo tako. Pilotai atsakė galintys tai padaryti, o skrydžių kontrolieriai tuomet davė leidimą lėktuvui tūpti. Skrydžių stebėjimo svetainėse skelbiami duomenys rodo, kad lėktuvas pakoregavo savo kursą tūpimui.
Likus mažiau nei 30 sekundžių iki susidūrimo vienas skrydžių kontrolierius paklausė sraigtasparnio piloto, ar jis mato atskrendantį lėktuvą. Po kelių akimirkų kontrolierius vėl kreipėsi į sraigtasparnio pilotą, regis, sakydamas, jis turi praskristi už lėktuvo. Dar po kelių sekundžių orlaiviai susidūrė.
Vienas kito nematė?
Aviacijos ekspertas V.Šnirpūnas atkreipė dėmesį į keletą svarbiausių veiksnių, galėjusių turėti įtakos šių dviejų orlaivių susidūrimui.