B.Borisovas siūlo koaliciją, sako nesiekiantis vėl tapti Bulgarijos premjeru

Buvęs Bulgarijos premjeras Boiko Borisovas, kurio centro dešinės partija GERB laimėjo parlamento rinkimus, antradienį pakvietė savo politinius oponentus derėtis dėl vyriausybės formavimo.
Boiko Borisovas
Boiko Borisovas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Sekmadienį įvykusių rinkimų rezultatai rodo, kad GERB gavo 25,4 proc. balsų ir daugiau kaip 5 procentiniais punktais aplenkė reformuotojų aljansą „Tęsiame pokyčius“ (PP). Į 240 vietų Nacionalinę Asamblėją pateko dar penkios partijos.

B.Borisovas nuo 2009 metų iki 2021-ųjų pradžios vadovavo trims vyriausybėms. Jo reputacijai pakenkė įtarimai korupcija, ryšiai su oligarchais ir protestus išprovokavęs žiniasklaidos laisvės slopinimas.

Savo partijos būstinėje kalbėdamasis su reporteriais jis pareiškė, kad nenori būti nei premjeras, nei ministras, nei parlamento narys.

„Dabar laikas ne dominuoti, o siekti vienybės“, – sakė B.Borisovas ir pridūrė, kad maždaug 80 proc. bulgarų nori naujos vyriausybės, o ne dar vienų rinkimų.

Jis pasiūlė leisti partijų ekspertams siekti bendro pagrindo tarp galimų koalicijos partnerių svarbiausiais užsienio ir vidaus politikos klausimais.

B.Borisovo teigimu, svarbiausia per derybas išsiaiškinti, kas remia Rusijos užpultą Ukrainą ir kas jos neremia.

„Tegu tai būna pirmoji tema, dėl kurios aiškiai deklaruosime savo pozicijas“, – sakė jis.

Kiti klausimai, dėl kurių būsimi partneriai privalo rasti konsensusą, yra didelė infliacija, augančios energijos kainos, prisijungimas prie euro zonos ir Šengeno erdvės.

„Labai norime suformuoti vyriausybę, kad žmonės išgyventų šią žiemą“, – sakė B.Borisovas ir pridūrė, kad naujasis ministrų kabinetas turėtų būti formuojamas turint galvoje jo galimybes užbaigti ketverių metų kadenciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis