Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Belgija: oro uostas bandys, ar gali dirbti

Briuselio oro uoste antradienį bus atliktas techninis patikrinimas, ar svarbiausias Belgijos oro transporto mazgas pajėgus vėl priimti keleivius po praėjusio antradienio sprogimų. Tačiau oro uostas perspėja, kad artimiausiomis dienomis nebus pradėtas net riboto kiekio keleivių skraidinimas, nes laikinas sistemas dar turės patvirtinti vyriausybė.
Briuselis po sprogdinimų oro uoste ir metro stotyje
Briuselis po sprogdinimų oro uoste ir metro stotyje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kol kas dalis keleivių skraidinami iš kitų Belgijos oro uostų, bet žlugo visa jungiamųjų skrydžių sistema. 

Iš Briuselio oro uosto lėktuvai šią savaitę kilo tušti – oro linijos tik iškėlė lainerius iš uždaryto transporto mazgo į mažesnius oro uostus. 

Antradienį aštuoni šimtai oro uosto darbuotojų rinksis į patikrinimą, ar įmanoma atnaujinti veiklą naudojant paskubomis atkurtą laikiną registravimo sistemą išvykimo salėje – bus stebima, ar įmanoma saugiai valdyti keleivių srautus, ir tikrinami įvairūs scenarijai. 

Atlikta analizė, pasak oro uosto, rodo, kad didžioji dalis įrangos atlaikė sprogimus, bet neaišku, kada bus galima terminalą atidaryti net pirmiesiems ribotiems skrydžiams. 

„Technikai, inžinieriai ir nepriklausomi ekspertai atliko pirmąjį tyrimą. Jis atskleidė, kad pastatas stabilus, kad patikrinimo mašinos ir pasienio kontrolės punktai liko nepažeisti. Turime tik rasti sprendimą dėl registravimo stalų“, – sako Briuselio oro uosto atstovė Anke Franssen.

Lygiai prieš savaitę taksi nusivežę tris lagaminus su bombomis, du savižudžiai susprogdino juos išvykimo salėje, kai joje per rytinį piką – itin daug keleivių. 

AFP/„Scanpix“ nuotr./Briuselis po sprogdinimų oro uoste ir metro stotyje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Briuselis po sprogdinimų oro uoste ir metro stotyje

Iš 15 aukų, kurių tapatybė nustatyta, šeši Belgijos piliečiai, kiti – užsieniečiai.

Atšaukusios tūkstančius skrydžių su šimtais tūkstančių keleivių per patį velykinį laikotarpį, oro linijos turėjo paskubomis rasti bent dalinių alternatyvų. 

Užsienio bendrovės perkėlė dalį skrydžių net į Nyderlandus ir Vokietiją. Oro linijos „Brussels Airlines“ mažesnius lėktuvus, naudojamus tarp verslininkų populiariems reisams, perskraidino į nedidelį Antverpeno oro uostą, kuriame vietos tėra dvylikai orlaivių.

Lygiai prieš savaitę taksi nusivežę tris lagaminus su bombomis, du savižudžiai susprogdino juos išvykimo salėje.

Keliolika didesnių lėktuvų, aptarnaujančių labiau turistinio pobūdžio reisus, kyla ir leidžiasi Lježe. „Brussels Airlines“ reisas iš Briuselio į Vilnių taip pat perkeltas į Lježą.

„Mes – bendrovė su centru Briuselyje, tai reiškia, kad turime daug tranzitinių keleivių, kurių jungtys – Briuselyje. Turime rasti sprendimą ir tam, o tai ne taip lengva per tokį trumpą laiką“, – tikina „Brussels Airlines“ finansų vadovas Janas Deraymakeris.

Ar po išpuolių Briuselio oro uoste bus keičiama ir visos Europos oro uostų saugumo tvarka, ketvirtadienį tarsis Europos Sąjungos valstybių aviacijos saugumo pareigūnai, bet Europos Komisija sako, kad naujų privalomų standartų visai bendrijai neprimes, tai esą atskirų šalių reikalas. 

Oro uostų asociacija priešinasi privalomam visų į terminalą įeinančių žmonių tikrinimui – esą tai tik perkels pažeidžiamiausius taškus į kitą vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos