Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bendrovė, kurios išnuomotas lėktuvas nukrito Kuboje, ne kartą sulaukė skundų dėl saugumo

Meksikos užsakomųjų skrydžių bendrovė, iš kurios išnuomotas 39 metų senumo lėktuvas nukrito Havanoje, per praėjusį dešimtmetį buvo gavusi du rimtus skundus dėl įgulos veiksmų, teigia Gajanos pareigūnai ir vienas į pensiją išėjęs Kubos nacionalinės aviakompanijos pilotas.
Kuboje kildamas sudužo keleivinis lėktuvas „Boeing 737“
Kuboje kildamas sudužo keleivinis lėktuvas „Boeing 737“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Meksikos vyriausybė vėlų šeštadienio vakarą pranešė, kad Nacionalinės civilinės aviacijos tarnyba atliks aviakompanijos „Damojh“ veiklos auditą, kad išsiaiškintų, ar jos „dabartinės veiklos sąlygos atitinka reikalavimus“, bei padėtų surinkti informacijos penktadienį Kuboje įvykusios nelaimės, per kurią žuvo 110 žmonių, tyrimui.

Nukritusiam lėktuvui „Boeing 737“ pernai buvo uždrausta įskristi į Gajanos oro erdvę po to, kai šios šalies tarnybos nustatė, jog lėktuvo įgula leido pavojingai perpildyti lėktuvą bagažu per skrydžius į Kubą, agentūrai „The Associated Press“ šeštadienį sakė Gajanos civilinės aviacijos direktorius kapitonas Egbertas Fieldas.

Lėktuvą su įgula iš Meksike registruotos bendrovės „Damojh“ nuomojosi Hondūre registruota pigių skrydžių bendrovė „EasySky“. Šį lėktuvą prieš tai, kai jis nukrito iškart po pakilimo iš Havanos Jose Marti tarptautinio oro uosto skrydžiui į rytinį Holgino miestą, taip pat buvo išsinuomojusi Kubos nacionalinė aviakompanija „Cubana de Aviacion“.

Kubos transporto ministras Adelis Yzquierdo Rodriguezas sakė, kad lėktuvas iki avarijos buvo nuomojamas mažiau nei mėnesį.

E.Fieldas agentūrai AP pasakojo, kad nukritęs lėktuvas 2016 metų spalį keturis kartus per savaitę skraidė iš Džordžtauno Gajanoje į Havaną. Kadangi kubiečiams nereikia vizų kelionėms į Gajaną, šis maršrutas buvo populiarus. Be to, juo skraidė ir daug kubiečių, dirbančių „mulais“. Tokie žmonės iš esmės pergabendavo įvairių prekių prikimštus lagaminus į Kubą, kur trūksta beveik visų plataus vartojimo prekių ir jos yra brangesnės.

Tačiau po to, kai praėjusių metų pavasarį „Easy Sky“ atšaukė kelis skrydžius ir Gajanos pagrindiniame oro uoste įstrigo šimtai kubiečių, tarnybos ėmė tikrinti lėktuvą ir nustatė, kad jis būdavo smarkiai perkraunamas. Kilo nuogąstavimų dėl orlaivio stabilumo. Vienu atveju Gajanos tarnybų atstovai lagaminų rado net tualete.

„Tai yra tas pats lėktuvas su tuo pačiu numeriu“, – sakė Gajanos infrastruktūros ministras Davidas Pattersonas.

Kol kas dar nežinoma, ar per lėktuvo katastrofą žuvo ta pati įgula, kuri leisdavo į lėktuvą pakrauti daugiau bagažo, nei leidžiama.

Tuo tarpu buvęs „Cubana de Aviacion“ pilotas Ovidio Martinezas Lopezas, dirbęs aviakompanijoje daugiau nei 40 metų ir prieš šešerius metus išėjęs į pensiją, socialiniame tinkle „Facebook“ parašė, kad vienas iš minimos meksikiečių kompanijos išsinuomotas lėktuvas 2010 ar 2011 metais virš Santa Klaros miesto buvo trumpam dingęs iš radiolokatorių ekranų ir kad tuomet Kubos aviacijos saugumo pareigūnai ėmėsi skubių veiksmų.

Pasak O.M.Lopezo, daugelis skrydžių palydovų ir saugumo personalo nenorėjo skraidyti su iš „Damojh“ išnuomotais lėktuvais.

„Šiuo atveju rekomendacijos nebuvo laikytasi ir jie vėl išsinuomojo lėktuvą iš šios kompanijos“, – teigė jis.

VIDEO: Kuboje kildamas sudužo keleivinis lėktuvas „Boeing 737“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos