„Teismas nenustatė jokio draudimo, tačiau suteikė aiškumo dėl įstatymo. Draudimų galima išvengti, ir mano tikslas yra ir visuomet bus siekti, kad jie neįsigaliotų“, – komentuodamas Federalinio administracinio teismo Leipcige sprendimą sakė ministrė.
B.Hendricks: „Teismas nenustatė jokio draudimo, tačiau suteikė aiškumo dėl įstatymo. Draudimų galima išvengti, ir mano tikslas yra ir visuomet bus siekti, kad jie neįsigaliotų.“
Kaip žinoma, Vokietijos teismas antradienį paskelbė, kad miestai gali įvesti dyzelinių automobilių draudimus siekiant kovoti su oro tarša. Ši nutartis yra laikoma svarbiu precedentu, kuris gali sukrėsti visą automobilių pramonę ir turėti įtakos transporto politikai.
Ekspertai mano, kad labai tikėtina, jog sprendžiant, kaip sumažinti taršą be draudimų, galimas konfliktas tarp miestų, federacinių žemių ir federalinės valdžios, Europos Komisijos, automobilių gamintojų, vairuotojų ir aplinkosaugininkų.
Nerimas dėl kenksmingo dyzelino poveikio padidėjo po to, kai Vokietijos automobilių gamybos milžinė „Volkswagen“ pripažino, kad vienuolikoje milijonų jos grupės gamybos automobilių buvo įdiegta speciali programinė įranga, leidusi tokiems automobiliams į aplinką išmesti daugiau azoto oksido, nei leidžiama.
DUH vadovas J.Reschas sako, kad antradieninis teismo sprendimas pagaliau padidins spaudimą automobilių gamintojams modifikuoti senesnius automobilius, kad šie atitiktų taršos reikalavimus.
„Dabar tikiuosi, kad automobilių gamybos pramonė tai padarys“, – sakė jis.
Verta paminėti, kad Vokietijos federalinės aplinkosaugos agentūros duomenys rodo, jog pernai maždaug 70-yje Vokietijos miestų, įskaitant Miuncheną, Štutgartą ir Kelną, vidutinis azoto oksido kiekis atmosferoje viršijo ES vidurkį.