Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2014 03 08 /14:39

Bijoma blogiausio: dingusio Malaizijos oro linijų lėktuvo paieškos zonoje pastebėtos degalų dėmės

Šeštadienio naktį „Malaysia Airlines“ pranešė, kad oro linijos prarado kontaktą su jų lėktuvu „Boeing 777-200ER“, kuriuo iš Malaizijos į Pekiną skrido 239 žmonės.
Degalų dėmės Pietų Kinijos jūroje
Degalų dėmės Pietų Kinijos jūroje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Praėjus maždaug dviems valandoms po pakilimo iš Kvala Lumpūro oro uosto, skrisdamas virš Vietnamo lėktuvas dingo iš radarų. Iš lėktuvo nebuvo gauta jokio pagalbos šauksmo ar pranešimo apie problemas.

Lėktuvu skrido 239 žmonės iš 14 valstybių. Iš viso lėktuve buvo 227 keleiviai ir 12 įgulos narių.

Oro linijos praneša, kad pilotas ir pirmasis jo padėjėjas yra abu patyrę profesionalai. 53-ejų pilotas oro linijose dirba nuo 1981-ųjų, ir yra skraidęs daugiau nei 18 tūkst. valandų. Pirmajam jo padėjėjui yra 27-eri. Jis darbą pradėjo 2007 metais, yra išskraidęs beveik 3 tūkst. valandų.

14.39 val. Pastebėta degalų dėmė

Šeštadienį popiet vandenyne tarp Malaizijos ir Singapūro pastebėtos dvi 15-20 kilometrų ilgio degalų dėmės. Manoma, kad tai – pirmasis ženklas, kad „Malaysia Airlines“ su 239 žmonėmis galėjo nukristi į vandenį.

„Du mūsų lėktuvai pastebėjo dvi maždaug 15-20 kilometrų ilgio naftos dėmes – lygiagrečias, už maždaug 500 metrų viena nuo kitos“, – valstybinei televizijai sakė generolas leitenantas Vo Van Tuanas.

„Vietnamo karinio jūrų laivyno lėktuvas AN26 rado maždaug 20 kilometrų ilgio degalų dėmę paieškų teritorijoje, kurioje, įtariama, galėjo sudužti lėktuvas. Mes šią informaciją pranešėme Sigapūrui ir Malaizijai ir tęsiame paieškas“, – pranešė Vietnamo civilinės aviacijos administracijos direktorius.

„Malaysia Airlines“ lėktuvo nelaimės schema
„Malaysia Airlines“ lėktuvo nelaimės schema

Papildyta 9.59 val. Pareigūnai neigia, kad lėktuvas sudužo jūroje

BBC skelbia, kad tokie pranešimai apie lėktuvo sudužimą jūroje yra visiškai neteisingi. 

Vietnamo pakrantės apsaugos atstovas BBC teigė, kad tokie pranešimai yra tik spekuliacijos – jokių žinių, kad lėktuvas galėjo nukristi į jūrą, nėra. Tai esą tik žurnalistų paskaičiavimai, kur orlaivis galėjo nukristi.

Papildyta 8.58 val. Galėjo nukristi į jūrą 

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvas, skraidinantis 227 keleivius ir 12 įgulos narių, šeštadienį veikiausiai sudužo Pietų Kinijos jūroje, pranešė Vietnamo valstybinė žiniasklaida, cituodama vieną aukšto rango karinių jūrų pajėgų pareigūną.

Laineris „Boeing 777-200ER“, skridęs iš Kvala Lumpūro į Pekiną, buvo laikomas dingusiu jau kelias valandas, kai Vietnamo dienraštis „Tuoi Tre News“ informavo, jog admirolas Ngo Van Phatas pranešė įsakęs laivams iš salos į pietus nuo Vietnamo skubiai plaukti į nelaimės vietą.

„Malaysia Airlines“ (MAS) dar nepatvirtino, kad lėktuvas sudužo. Anksčiau šeštadienį bendrovė nurodė, kad nebuvo gauta jokių nelaimės signalų, taip pat kėlė prielaidą, jog laineris galėjo nutūpti Nanmingo mieste pietų Kinijoje.

Tebetęsiama paieška

Reiso MH370 lėktuvas paskutinį kartą su tarnybomis žemėje ryšį buvo užmezgęs, kai skrido už 120 jūrmylių (222 kilometrų) nuo rytinės pakrantės ties Malaizijos miestu Kotabaru, sakoma „Malaysia Airlines“ generalinio direktoriaus Ahmado Jauhari Yahyos pranešime, kuris buvo perskaitytas per spaudos konferenciją Kvala Lumpūre.

Vietnamo civilinės aviacijos valdybos (CAAV) pareigūnas nurodė, kad laineris 17 val. 21 min. Grinvičo (19 val. 21 min,. Lietuvos) laiku nesusisiekė su oro kontrolieriais kaip planuota, kai skrido virš jūros tarp Malaizijos ir Hošimino miesto.

„Malaysia Airlines“ vadovas pridūrė, kad Malaizija ir Vietnamas tęsia bendrą paieškos ir gelbėjimo operaciją, bet nepateikė daugiau detalių. Kinija taip pat pasiuntė du gelbėjimo laivus į Pietų Kinijos jūrą suteikti pagalbą, jeigu jos reikės, sakoma vienoje iš oficialių valstybinės televizijos paskyrų socialiniuose tinkluose.

„Esame nepaprastai susirūpinę“, – Kinijos užsienio reikalų ministras Wang Yi (Vang Ji) sakė žurnalistams Pekine prieš Vietnamui paskelbiant, jog lėktuvas sudužo. „Šios naujienos kelia didelį nerimą. Tikimės, kad visi lėktuve yra saugūs“, – pridūrė jis.

Papildyta 8.41 val. 14 valstybių piliečiai

Oficialiai patvirtinta, kad lėktuvu skrido 14 valstybių piliečiai: 153 Kinijos (iš jų vienas – vaikas), 38 Malaizijos, 12 Indonezijos, 6 Australijos, 4 JAV (iš jų vienas – vaikas), 3 Prancūzijos, 2 Naujosios Zelandijos, 2 Ukrainos, 2 Kanados, 1 Rusijos, 1 Italijos, 1 Taivano, 1 Nyderlandų, 1 Austrijos.

flightaware.com iliustr./Lėktuvas iš Kuala Lumpūro turėjo nuskristi į Pekiną
flightaware.com iliustr./Lėktuvas iš Kuala Lumpūro turėjo nuskristi į Pekiną

Papildyta 8.13 val. Kinijos nepasiekė

Bendrovės pranešime sakoma, kad jos reiso MH370 laineris dingo šeštadienį 2 val. 40 min. vietos (penktadienį 20 val. 40 min. Lietuvos) laiku.

Lėktuvas „Boeing 777-200“ pakilo iš Kvala Lumpūro šeštadienį 0 val. 41 min. (22 val. 41min.) ir turėjo nusileisti Kinijos sostinėje 6 val. 30 min. vietos (0 val. 30 min. Lietuvos) laiku.

Tuo tarpu Kinijos valstybinė naujienų agentūra „Xinhua“ pranešė, kad Malaizijos laineris dingo Vietnamo kontroliuojamoje oro erdvės dalyje.

Jis nebuvo įskridęs į Kinijos oro erdvę ir neužmezgė ryšio su kinų oro dispečeriais, sakoma pranešime, kuris buvo paskelbtas vienoje iš oficialių „Xinhua“ paskyrų socialiniuose tinkluose.

Reta avarijų

Iki šiol „Malaysia Airlines“ (MAS) lėktuvų avarijos būdavo retos.

Vienas iš nedidelių lainerių „DHC-6 Twin Otter“, priklausančių dukterinei įmonei „MASwings“, pernai spalį sudužo tūpdamas Malaizijos Sabaho valstijoje, esančioje Borneo saloje. Per tą incidentą žuvo antrasis pilotas ir vienas keleivis.

1977 metais sudužus vienam MAS laineriui pietų Malaizijoje, žuvo visi juo skridę 93 keleiviai ir septyni įgulos nariai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos