Britų žiniasklaida: „Moderna“ vakcina brangi ir iš pradžių bus orientuota į JAV rinką

JAV biotechnologijų bendrovės „Moderna“ sukurta vakcina nuo COVID-19 dėl daugelio priežasčių pirmiausia bus orientuota į Jungtinių Valstijų rinką, o neturtingoms šalims ji gali būti neįperkama, rašo britų leidinys „The Guardian“.
Bendrovės „Moderna“ sukurta vakcina nuo COVID-19
Bendrovės „Moderna“ sukurta vakcina nuo COVID-19 / ZUMAPRESS.com

Jis primena, jog JAV administracija skyrė federalinį finansavimą šios vakcinos kūrimui.

„Iki metų pabaigos bendrovė planuoja Amerikos rinkai pristatyti 20 mln. dozių“, – teigia „The Guardian“.

Kitas svarbus veiksnys – šios vakcinos galutinė kaina.

„Ji labai brangi. Vasarą „Moderna“ orientavosi į 37 dolerius už dozę, tai – gerokai brangiau už „Johnson&Johnson“ (10 dolerių) ar „Pfizer“ (20 dolerių) vakcinas“, – pažymi leidinys.

Jis prognozuoja, kad didelių pirkimų atveju „Moderna“ veikiausiai sutiks mažinti kainą.

„Tačiau bet kuriuo atveju tai yra pelno siekianti įmonė ir ji aiškiai leido suprasti, kad jo sieks“, – rašo „The Guardian“.

„Atsižvelgiant į vakcinos kainą ir „Moderna“ ryšius su JAV administracija, likusiam pasauliui teks jos palūkėti, o šalims, kurių gyventojų pajamos yra menkos, veikiausiai teks ieškoti alternatyvų“, – pabrėžia straipsnio autoriai.

Vakarų žiniasklaida konstatuoja, kad „Moderna“ COVID-19 vakcina turi stiprių privalumų. Pavyzdžiui, ji ypač tinkama vyresniems nei 65 metų žmonėms, o jos šalutiniai poveikiai – trumpalaikiai ir lengvo pobūdžio. Visų pirma, kai kuriais atvejais bandymų dalyviams po injekcijos buvo fiksuojamas skausmas rankose, taip pat nuovargis.

„Moderna“ pirmadienį paskelbė, kad jos eksperimentinė vakcina nuo COVID-19 pademonstravo 94,5 proc. veiksmingumą. Be to, pasak jos kūrėjų, vakciną galima laikyti mėnesį 2-8 laipsnių aplinkos temperatūroje.

Palyginimui: „Pfizer“ ir „BioNTech“ vakcina turi būti laikoma minus 70-80 laipsnių aplinkos temperatūroje, o tai smarkiai apsunkina jos logistiką, o vargingiausios šalys paprasčiausiai neturės reikiamos įrangos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis