Briuselis: „Facebook“ ir „Twitter“ nepakankamai kovoja su dezinformacija

Socialinių tinklų bendrovės „Facebook“ ir „Twitter“ artėjant gegužę vyksiantiems Europos Parlamento rinkimams nepakankamai atsakingai tikrina jų svetainėse skelbiamų reklamų turinį, nors ir žadėjo kovoti su dezinformacija, ketvirtadienį pareiškė Europos Sąjungos pareigūnai.
„Facebook“
Briuselis: „Facebook“ ir „Twitter“ nepakankamai kovoja su dezinformacija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Savo antroje mėnesio ataskaitoje Europos Komisijos pareigūnai pabrėžė, kad JAV interneto milžinės neatskleidė, kokių veiksmų ėmėsi sausį tikrindamos tokias reklamas.

Anot jų, „Google“ pasidalino, kokių priemonių ėmėsi sausį siekdama detaliau išnagrinėti reklamų turinį, bet nepatikslino, kaip bendrovė kovoja su dezinformacija ir kitomis problemomis, tokiomis kaip klaidinanti reklama.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Socialiniai tinklai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Socialiniai tinklai

„Raginame „Facebook“, „Google“ ir „Twitter“ visose valstybėse narėse imtis ryžtingesnių veiksmų, kurie padėtų užtikrinti Europos Parlamento rinkimų sąžiningumą“, – sakoma už bendrąją skaitmeninę rinką atsakingo EK vicepirmininko Andruso Ansipo ir kitų pareigūnų pareiškime.

„Mes taip pat raginame platformas glaudžiau bendradarbiauti su faktų tikrintojais ir mokslo darbuotojais siekiant aptikti dezinformacijos kampanijas ir padaryti turinį su patikrintais faktais labiau pastebimą ir paplitusį“, – pridūrė jie.

Sausį EK pradėjo ruošti mėnesines ataskaitas apie tai, kaip interneto milžinėms sekasi įgyvendinti pernai duotus pažadus „praktiškai“ kovoti su dezinformacija.

Kaip ir pirmoje ataskaitoje, „Facebook“ ketvirtadienį paskelbtame dokumente sulaukė daugiausia kritikos.

Paaiškėjo, kad „Facebook“ sausį ne tik nepasidalino reklamų patikrų rezultatais, bet ir nenurodė, kiek ištrynė netikrų paskyrų, savo veiksmais kenkusių ES.

Šis socialinis tinklas anksčiau sulaukdavo kaltinimų esant platforma, kurioje platinama prieštaringa ar klaidinanti informacija, ypač per 2016 metų JAV prezidento rinkimus, laimėtus Donaldo Trumpo.

Be to, „Facebook“ reklamos atsidūrė amerikiečių tyrėjų akiratyje, nagrinėjančių galimą Rusijos kišimąsi į tą balsavimą. Taip pat įtariama, kad Kremlius vėliau kišosi į daugelio Europos šalių rinkimus.

Rusija ne kartą neigė kaltinimus, kad jos programišiai pastaruoju metu mėgina pakreipti balsavimus Maskvai palankių kandidatų naudai.

Analitikai perspėja, kad populistų partijos, nusistačiusios prieš ES demokratines vertybes, gali pasiekti gerų rezultatų per gegužės 23–26 dienomis vyksiančius EP rinkimus, pasinaudodami priešinimosi imigracijai nuotaikomis.

Tokios partijos jau triumfavo rinkimuose kai kuriose Europos valstybėse, pavyzdžiui Italijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis