„Cambridge Analytica“ griežtai neigia įtarimus dėl netinkamo duomenų naudojimo

„Cambridge Analytica“, Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo rinkimų kampanijos štabo pasamdyta Didžiosios Britanijos duomenų analizės įmonė, pareiškė, jog „griežtai neigia“ įtarimus, kad ji, vykdydama tą darbą, netinkamai įgijo 50 mln. socialinio tinklo „Facebook“ naudotojų duomenis.
„Cambridge Analytica“
„Cambridge Analytica“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Teikdama paslaugas Donaldo Trumpo rinkimų kampanijai, „Cambridge Analytica“ nenaudojo šių „Facebook“ duomenų. Teikiant paslaugas šiam klientui, nebuvo vykdyta ir veikla, susijusi su suasmeninta reklama“, – pareiškė įmonė.

„Cambridge Analytica“: „Teikdama paslaugas Donaldo Trumpo rinkimų kampanijai, „Cambridge Analytica“ nenaudojo šių „Facebook“ duomenų. Teikiant paslaugas šiam klientui, nebuvo vykdyta ir veikla, susijusi su suasmeninta reklama.“

Dėl šių įtarimų, apie kuriuos pranešė kelios Didžiosios Britanijos ir JAV žiniasklaidos priemonės, „Facebook“ akcijos pirmadienį gerokai atpigo. Socialinis tinklas blokavo „Cambridge Analytica“ paskyrą, o pareigūnai abiejose Atlanto pusėse paragino atlikti tyrimą.

Didžiosios Britanijos informacijos komisaro biuras pirmadienį pareiškė, jog antradienį kreipsis į teismą ir prašys orderio, kad galėtų atlikti kratą ir patikrinti bendradarbiauti atsisakiusios „Cambridge Analytica“ serverius.

„The New York Times“ ir Didžiosios Britanijos „The Observer“ bendrai atliktas tyrimas parodė, kad „Cambridge Analytica“, pasitelkusi psichologinį portretą kuriančią programėlę, kurią parsisiuntė 270 tūkst. žmonių ir gavusi duomenis apie juos ir jų draugus, sugebėjo sukurti 50 mln. „Facebook“ naudotojų psichologinius profilius.

Tuo tarpu pirmadienį kilo naujų įtarimų dėl „Cambridge Analytica“ vadovų.

Didžiosios Britanijos televizijos kanalo „Channel 4“ naujienų laidos reporteriui pavyko slaptai nufilmuoti „Cambridge Analytica“ generalinį direktorių Alexanderą Nixą, kai šis sakė, jog, pasitelkęs buvusius šnipus, gali įvilioti politikus į kompromituojančią padėtį, kad šie įkliūtų gaudami kyšį arba naudodamiesi sekso darbuotojų paslaugomis.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Alexandernis Nixas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Alexandernis Nixas

Jis taip pat pareiškė, kad įmonė slaptai dalyvauja rinkimų kampanijose visame pasaulyje, be kita ko, veikdama per fiktyvių bendrovių tinklą arba pasitelkdama subrangovus.

Tuo tarpu „Cambridge Analytica“ atstovas spaudai naujienų laidai pareiškė, jog įmonė „nenaudoja neteisingų medžiagų – jokiais tikslais“.

„Griežtai atmetame visus įtarimus, jog „Cambridge Analytica“ ar kurios nors su ja susijusios bendrovės kokiais nors tikslais naudoja provokacijas, kyšius arba vadinamuosius medaus spąstus“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų