Čekijos vyriausybė atsistatydina pralaimėjusi balsavimą dėl pasitikėjimo parlamente

Čekijos premjero Andrejaus Babišo mažumos vyriausybė atsistatydino trečiadienį, nes diena anksčiau įstatymų leidėjai nusisuko nuo piktnaudžiavimu ES subsidijomis kaltinamo milijardieriaus.
Milošas Zemanas (kairėje) ir Andrejus Babišas
Milošas Zemanas (kairėje) ir Andrejus Babišas / „Scanpix“/AP nuotr.

Prezidentas Milošas Zemanas, perrinkimo sausio 26- 27 d. prezidento rinkimuose siekiantis A.Babišo sąjungininkas, pažadėjo suteikti jam antrą progą formuoti savo vyriausybę, tačiau pridūrė, kad A.Babišas turės įrodyti, jog yra užsitikrinęs būtiną palaikymą savo antrajam ministrų kabinetui parlamente.

„Kabinetas patvirtino atsistatydinimą. Aš prašysiu prezidento mane priimti, kad galėčiau asmeniškai įteikti atsistatydinimo pareiškimą“, – A.Babišas sakė žurnalistams.

M.Zemanas priims A.Babišą šią savaitę, pranešė jo atstovas Jiri Ovcacekas.

Pagal konstituciją prezidentas gali du kartus spręsti, kas formuos vyriausybę, o trečią ir paskutinį kartą sprendimą priima parlamento pirmininkas, kuris yra A. Babišo populistinio judėjimo „Nepatenkintų piliečių akcija“ (ANO) (TAIP) narys.

Konstitucija taip pat leidžia A.Babiško kabinetui tęsti savo darbą kaip visiškai visavertei vyriausybei.

A.Babišo įkurta ANO, per rinkimų kampaniją žadėjusi pažaboti korupciją ir pasinaudojusi euroskeptiškomis, antiimigracinėmis rinkėjų nuotaikomis, per rinkimus spalį laimėjo 78 mandatus 200 vietų parlamente ir gerokai aplenkė kitas partijas.

Antradienį per balsavimą vyriausybę palaikė tik 78 populistinio judėjimo ANO atstovai. 117 deputatų balsavo prieš kabinetą ir penki susilaikė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis