Išsilavinimo stoka, kalbos barjerai, prasta komunikacija: nusikalstamų veikų sąrašas „Costa Concordia“ laive yra ilgas. Daugybė problemų nulėmė reakciją į nelaimę ir prisidėjo prie chaoso evakuacijos metu, skelbiama nelaimingą atsitikimą tiriančių ekspertų ataskaitoje.
Įgulos nariai nebuvo apmokyti tinkamai elgtis ekstremalių situacijų metu, instrukcijos nebuvo pravedamos laiku ir tinkamai. Visų pirma laive vyravo kalbinė sumaištis. Indonezietis laivo šturmanas nesuprato dukart jam palieptų kapitono Francesco Schettino manevrų. Tai pranešė laikraštis „La Repubblica“ ir kita italų žiniasklaida, remdamasi maždaug 270 puslapių ataskaita.
„Costa concordia“ prie Italijos krantų, ties Giglio sala į uolas atsitrenkė ir apvirto šių metų sausio 13 dieną. Katastrofos metu 32 žmonės žuvo. Įtarimai pareikšti kapitonui ir dar 8 įgulos nariams. Kapitonas kaltinamas sukėlęs avariją ir evakuacijos metu palikęs laivą.
Kaltina bendrovę
Ekspertų ataskaita metė šešėlį ir ant bendrovės „Costa Crociere“, kuriai priklausė laivas. Saugos standartų pažeidimai ir įgulos narių parengimas yra bendrovės atsakomybė. Nelaimės naktį „Costos“ krizių vadybininkas Roberto Ferrarini, kuris turėjo radijo ryšį su „Costa Concordia“, kaip teigiama, „nejautė nelaimės pulso“, skelbiama „La Repubblica“. Bendravimas su vadybininku buvo painus ir vyko ne laiku, tad situacijos svarba nebuvo įvertinta.
Didesnio aiškumo įneš juodosios dėžės analizė. Oficialių rezultatų tikimasi spalio viduryje.
Laivybos bendrovė pakartojo, kad dėl nelaimės kaltas kapitonas, nes jis buvo atsakingas už maršruto planavimą ir laivas priplaukė per arti salos.
„Costa Crociere“ taip pat atmetė ketvirtadienį jai mestus kaltinimus kaip nepagrįstus. Ataskaita turėtų būti svarstoma viešai.
Šimtai keleivių ir Giglio salos gyventojų nori prieš JAV bendrovę „Carnival Cruise“ bylinėtis teisme. „Kaip motininės bendrovės „Costa Crociere“ savininkė ši bendrovė yra pagrindinė atsakovė“, – teigia advokatas Edwardas Ricci, kuris atstovauja kone tūkstančiui vietos turizmo įmonių.
JAV bendrovė „Carnival Cruise“ atsakė, jog Italijos laivybos bendrovė yra kaip savarankiškas veiklos vienetas ir visi skundai turi būti paduoti prieš ją. Ieškovai siekia prisiteisti dešimtis milijonų dolerių žalos.