D.Trumpo ir Kim Jong Uno „veiksmo filmas“: kokią Šiaurės Korėjos ateitį piešia JAV?

Singapūre Donaldo Trumpo spaudos konferencijos laukiantys žurnalistai nustebo, kai dviejuose didžiuliuose ekranuose pasirodė vaizdo įrašas korėjiečių kalba. Daugelis pagalvojo, kad tai – eilinis propagandinis Šiaurės Korėjos filmukas. Vis dėlto greitai paaiškėjo, visas pasaulis žiūrėjo Baltųjų rūmų produktą, rašo „The Washington Post“.
D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimo emocingos akimirkos
D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimo emocingos akimirkos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Auksiniai saulėtekiai, spindintys dangoraižiai ir greitieji traukiniai. Kim Il Sungo aikštėje Pchenjane žaidžiantys vaikai. Egipto piramidžių, Tadž Mahalo ir Lincolno memorialo vaizdus keičia Šiaurės Korėjos vėliavų plazdėjimas.

Kim Jong Unas mojuoja susižavėjusiai miniai, o šalia jo stovintis D.Trumpas kelia nykštį aukštyn. Ši pora vaizdo įraše pasirodo ne kartą.

VIDEO: D.Trumpas Kim Jong Unui parodė veiksmo filmo anonsą primenantį vaizdo įrašą

Filmas tęsiasi kiek ilgiau nei keturias minutes, jame galima išvysti balistines raketas, karius ir karo laivus.

Kai kurie korėjietiškai nesuprantantys žurnalistai pamanė stebintys propagandinį korėjiečių vaizdo įrašą.

Naujienų agentūros „AFP“ žurnalistas Andrew Beatty tviteryje rašė: „Jie rodo propagandinį vaizdo įrašą prieš Trumpo spaudos konferenciją. Nejuokauju. Kas vyksta???“

Vėliau vaizdo įrašas pasirodė anglų kalba, o ant scenos užlipęs D.Trumpas patvirtino, kad filmas sukurtas Baltųjų rūmų nurodymu.

„Tikiuosi, kad jums tai patiko, – sakė jis žurnalistams. – Manau, kad jis (vaizdo įrašas – red.) buvo geras. Manau, kad buvo pakankamai įdomu jį parodyti. Manau, kad jam (Kim Jong Unui – red.) patiko.“

D.Trumpas: „Tikiuosi, kad jums tai patiko. Manau, kad jis (vaizdo įrašas – red.) buvo geras. Manau, kad buvo pakankamai įdomu jį parodyti. Manau, kad jam (Kim Jong Unui – red.) patiko.“

Prezidentas skeptiškai nusiteikusiems žiūrovams aiškino, kad vaizdo įrašas buvo tarsi produkto pristatymas – anksčiau D.Trumpas tokius filmus pasitelkdavo įtikinti potencialius investuotojus skirti lėšų jo viešbučiams.

Panašu, kad šįkart tokiu vaizdo įrašu buvo bandoma įtikinti vieną žiauriausių režimų pasaulyje atsisakyti branduolinių ginklų, užbaigti beveik 70 metų trukusią tarptautinę izoliaciją ir priešiškumą JAV.

Filme taip pat pasirodo holivudiškas logotipas „A Destiny Pictures Production“, tačiau kino kompanija tokiu pat pavadinu kategoriškai neigė prisidėjusi prie jo kūrimo.

Žada didelius pokyčius

„Iš tų, kurie šiandien yra gyvi, tik mažas skaičius atneš ilgalaikių pokyčių, – kalbama vaizdo įrašo pradžioje. – Ir tik labai mažai (žmonių – red.) priims sprendimus ar imsis veiksmų, kad atgaivintų savo tėvynę ar pakeistų istorijos kryptį.“

„The Washington Post“ rašo, kad žinutė buvo aiški: Kim Jong Unas turi priimti sprendimą.

VIDEO: D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas: rankos paspaudimas, pokalbis ir pasiektas susitarimas

„Praeitis neturi būti ateitis, – sakoma vaizdo įraše. – O kas, jeigu žmonės, turintys bendrą turtingą palikimą, gali rasti bendrą ateitį?“

Tuomet galima išvysti itin dramatišką techniką: rodomas siaubingas karinių lėktuvų ir balistinių raketų, krentančių ant Šiaurės Korėjos miestų, montažas.

Vis dėlto greitai ši destrukcija ima judėti atgaline tvarka: raketos sugrįžta į jų paleidimo stovus, o Šiaurės Korėjoje ima dygti dangoraižiai, greitkeliai užsipildo automobiliais, pasirodo kompiuterizuotos gamyklos ir bepilotės skraidyklės.

Už visa tai atsakomybė priskiriama Kim Jong Unui ir greta jo pasirodančiam D.Trumpui.

„Prezidentas Donaldas Trumpas ir pirmininkas Kim Jong Unas susitinka pakeisti istoriją. Ar tai taps realybe?“, – tokiais žodžiais užbaigiamas filmas.

„Buvo pakerėti“

D.Trumpas, taip ir neatsakęs į žurnalistų klausimą, ar laiko diktatorių Kim Jong Uną sau lygiu, tikino, kad šis susitikimas padės išgelbėti milijonus gyvybių.

D.Trumpas: „Jei reikia pasakyti, kad susėsiu pasikalbėti su pirmininku Kimu ir tai mums išgelbės 30 milijonų gyvybių – galėtų būti net daugiau – aš esu pasiruošęs kalbėtis, aš esu pasiruošęs keliauti į Singapūrą.“

„Jei reikia pasakyti, kad susėsiu pasikalbėti su pirmininku Kimu ir tai mums išgelbės 30 milijonų gyvybių – galėtų būti net daugiau – aš esu pasiruošęs kalbėtis, aš esu pasiruošęs keliauti į Singapūrą“, – kalbėjo D.Trumpas.

„Ar jums nekelia nerimo tai, kad jūsų ką tik parodytą vaizdo įrašą Kim Jong Unas gali panaudoti kaip propagandą, parodyti save kaip...“, – buvo bandoma paklausti D.Trumpo, tačiau jis nutraukė žurnalistą.

„Ne, aš visiškai dėl to nesirūpinu“, – sakė jis.

VIDEO: D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas: rankos paspaudimas, pokalbis ir pasiektas susitarimas

Vėliau paaiškėjo, kad D.Trumpas šį filmą rodė ir Kim Jong Unui.

D.Trumpas: „Maždaug aštuoni jų atstovai tai žiūrėjo, ir manau, kad jie buvo pakerėti. Manau, kad tai buvo gerai padaryta. Aš jums tai parodžiau, kadangi tai yra ateitis. Turiu omeny, kad tai galėtų būti ateitis. O kitos alternatyvos nėra labai geros alternatyvos. Jos tiesiog nėra geros.“

„Maždaug aštuoni jų atstovai tai žiūrėjo, ir, manau, kad jie buvo pakerėti. Manau, kad tai buvo gerai padaryta. Aš jums tai parodžiau, kadangi tai yra ateitis. Turiu omeny, kad tai galėtų būti ateitis. O kitos alternatyvos nėra labai geros alternatyvos. Jos tiesiog nėra geros“, – kalbėjo JAV prezidentas.

Proga verslui?

„The Daily Mail“ pastebėjo, kad vaizdo įraše kalbant apie šlovingą Šiaurės Korėjos technologijų ir tarptautinių investicijų ateitį, buvo rodomos Majamio paplūdimių, esančių netoli D.Trumpui priklausančio viešbučio, nuotraukos.

„Tekstas primena siaubingą kovinio filmo anonsą, sujungtą su korporacijos reklama ambicingam statybų projektui, – rašė žurnalistas Freddy Gray. – Tačiau akivaizdu, kad kažkokiu keistu būdu tai veikia.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis