Būtina pripažinti, kad LGBT žmonių padėtis Liberijoje, kaip ir visoje Vakarų Afrikoje, yra tragiška. Tačiau taip pat yra tragiška ir tai, kad šiame regione apie 10 tūkst. žmonių jau užsikrėtė Ebolos virusu, o apie pusė iš jų mirė. Šiuo metu, po vietos religinių lyderių homofobiškų pareiškimų, kad gėjai ir lesbietės yra kalti dėl viruso, Liberijos homoseksualai bijo net vaikščioti gatvėmis.
Maža to, kai kurios krikščionių fanatikų bažnyčios 2001 m. rugsėjo 11 d. įvykdytus teroro išpuolius taip pat aiškino kaip Dievo bausmę Vašingtonui.
Tai, kad dėl kokios nors epidemijos kaltinami „kitokie“, nėra pirmas kartas žmonijos istorijoje.
Štai dėl maro Europoje viduramžiais buvo kaltinami žydai, o nesenų gamtinių nelaimių Haityje, Naujajame Orleane, Izraelyje, Indonezijoje ar Japonijoje priežastimis kai kurie dvasininkai įvardijo nuodėmes ir nusikaltimus.
Maža to, kai kurios krikščionių fanatikų bažnyčios 2001 m. rugsėjo 11 d. įvykdytus teroro išpuolius taip pat aiškino kaip Dievo bausmę Vašingtonui.
Liberijoje rugpjūčio mėnesį šalies prezidentė Ellena Sirleaf net parragino šalies gyventojus laikytis pasninko ir melstis tam, kad būtų užtikrinta „Dievo malonė ir mūsų nuodėmių atleidimas ir išgydyta mūsų šalis“. Tiesa, tuomet dėl Ebolos viruso buvo kaltinami ne gėjai, bet raganos ir raganiai.
Tačiau nereikia pamiršti, kad religinė retorika dėl tam tikrų ligų epidemijų naudojama ne tik trečiojo pasaulio šalyse, tačiau ir Vakaruose. Štai buvęs JAV prezidentas Ronaldas Reaganas savo kadencijos metu yra pareiškęs, jog AIDS epidemija yra bausmė už neteisėtą seksą, pažeidžiantį dešimt Dievo įsakymų.
Štai buvęs JAV prezidentas Ronaldas Reaganas savo kadencijos metu yra pareiškęs, jog AIDS epidemija yra bausmė už neteisėtą seksą, pažeidžiantį dešimt Dievo įsakymų.
Visai neseniai vienas iš Teksaso kilęs JAV senatorius Tedas Cruzas „Twitter“ parašė, kad prieš įsigaliojant Baracko Obamos pasiūlytam visuotiniam sveikatos draudimui, nebuvo nustatytas nei vienas Ebolos viruso atvejis JAV. Nors vėliau T.Cruzas aiškino, kad tik pajuokavo, tačiau tokia žinutė turėjo aiškią potekstę – respublikonai, skirtingai negu demokratai, apsaugos amerikiečius nuo Ebolos.
Ar labai skiriasi kaltinimai B.Obamai dėl Ebolos viruso ir Liberijos dvasininkų pareiškimai?
Nelabai. Abiem atvejais yra naudojamas „kito, svetimo“ įvaizdis: Liberijoje tai gėjai, o JAV – afrikiečių kilmės prezidentas. Pirmuoju atveju naudojami religiniai motyvai, antruoju smarkiai veikia rasizmo veiksnys.
Taigi problema glūdi ne atsilikusioje Liberijos visuomenėje ir jos homofobiškose nuostatose. Visi žmonės krizių ir karų metu linkę kaltinti „kitokius“ dėl vykstančio chaoso ir nelaimių.