Naujausiais trečiadienį skelbiamais duomenimis, nelaimė nusinešė mažiausiai 39 žmonių gyvybes, praneša BBC.
Premjeras taip pat pažadėjo iš centrinių šalies fondų surinkti 5 mln. eurų katastrofos žalai padengti ir pridūrė, kad suderinus su mirusiųjų šeimomis šalyje bus paskelbta Nacionalinė gedulo diena.
„Tai yra siaubinga tragedija, kuri neturėjo įvykti šiuolaikinėje visuomenėje. Vyriausybė darys viską, kad tokios tragedijos vėl nepasikartotų“, – sakė premjeras.
Ligūrijos regiono valdžia dar antradienį kreipėsi į premjerą prašydama paramos po regioną sukrėtusios tragedijos, kai apie 40 viaduku važiavusių automobilių jam sugriuvus krito iš 45 metrų aukščio.
Nelaimė, naujausiais duomenimis, nusinešė 39 žmonių gyvybes. Žuvusiųjų skaičius vis dar gali augti.
Katastrofos vietoje vis dar dirbančių gelbėtojų tikinimu, vilties po Morandi viaduko griuvėsiais rasti dar gyvų žmonių vis mažėja.
Nors nelaimės priežastis vis dar tiriama, Italijos vyriausybė trečiadienį pareiškė norinti nutraukti sutartį su kompanija, prižiūrinčia šalies greitkelius, ir skirti jai didžiulę baudą.
Naujoji koalicinė vyriausybė dėl incidento kaltina privačiojo sektoriaus įmonę „Autostrade per l'Italia“, priklausančią Italijos infrastruktūros bendrovei „Atlantia“.
Prognozuota tragedija
Antradienį specializuotas inžinerijos tinklalapis „Ingegneri.info“ paskelbė straipsnį, kuriame pabrėžiama, kad viadukas Genujoje visuomet kėlė „abejonių dėl konstrukcijos“. Kaip teigiama, šios „tragedijos reikėjo laukti“.
Tinklapio pareiškimus palaikė Genujos universitete dirbantis gelžbetonio konstrukcijų profesorius Antonio Brencichas, atkreipęs dėmesį, kad tiltas nuolat turėjo būti remontuojamas.
„Jam buvo iškilusių didelių problemų dėl korozijos, susijusių su (statant) panaudotomis technologijomis. Morandi norėjo naudoti savo užpatentuotą technologiją, kuri vėliau nebebuvo naudojama ir paaiškėjo esanti nesėkminga“, – radijui „Capitale“ sakė A.Brencichas.
Šis profesorius jau seniai kritikavo E.Morandi projektą. 2016 metais jis sakė „Ingegneri.info“, kad viaduko statybos viršijo biudžetą, o blogai apskaičiavus betono klampumą nepavyko užtikrinti lygaus kelio paviršiaus. Šis trūkumas buvo pašalintas tik 9-ame dešimtmetyje.
Nelaimė įvyko, kai buvo vykdomi tolesni viaduko remonto darbai.