„Krizės ir recesijos metu leisti žlugti JAV automobilių pramonei nebūtų atsakingas žingsnis“, – G.W.Bushas sakė paskelbdamas apie paskolą, kurią nuspręsta skirti po daugelį savaičių trukusio svarstymo dėl vieno iš JAV ekonomikos ramsčių likimo.
Kompanijoms „General Motors“ ir „Chrysler“ gresia neišvengiamas bankrotas, kuris sukeltų šalies ekonomikos krachą, o milijonai žmonių liktų be darbo. Automobilių gamintojai sutiko su paskolos sąlygomis, o lėšos joms bus pradėtos pervesti gruodžio 29 dieną.
Pasak pareigūnų, „General Motors“ per du etapus sausio viduryje gaus 9,4 mlrd. dolerių (apie 22,8 mlrd. litų), o „Chrysler“ šį mėnesį bus pervesta iki 4 mlrd. dolerių (9,68 mlrd. litų).
Kompanija „Ford“ nurodė nesanti įtraukta į šią programą, kurioje taip pat numatoma „General Motors“ nuo vasario skirti dar 4 mlrd. dolerių, jeigu tam pritars JAV Kongresas.
Šios lėšos bus skirtos iš Iždo departamento vykdomos 700 mlrd. dolerių (apie 1,7 trilijono litų) Problemiškų aktyvų paramos programos (Troubled Asset Relief Program, TARP), kuri buvo patvirtinta spalį, siekiant suteikti paramą krizę patyrusioms finansų institucijoms.
Minėtosios kompanijos turės suteikti valstybei sprendžiamojo balso neturinčias akcijas, apriboti vadovų užmokesčius ir premijas ir įsipareigoti įstatymuose numatytą iš valstybės gautą paskolų dalį grąžinti pirmiau negu visus kitus įsiskolinimus.
Automobilių gamintojai taip pat turės iki kovo 31 dienos parengti pagrįstus verslo planu – priešingu atveju vyriausybė gali reikalauti grąžinti skirtas lėšas.
„Automobilių gamintojai ir profesinės sąjungos privalo suprasti, kas pastatyta ant kortos, ir priimti sunkius sprendimus, kurie yra būtini reformoms“, sakė G.W.Bushas.
Prezidentas pridūrė, kad pertvarkant šią ūkio šaką „visi automobilių pramonės dalyviai turės priimti reikšmingų kompromisų“.