Didžiausio Brazilijos miesto meras rinkimuose įveikė jam iššūkį metusį socialistą

Didžiausio Brazilijos miesto San Paulo meras sekmadienį vykusiame antrajame rinkimų ture lengvai įveikė kairiųjų pažiūrų skvoterių judėjimo lyderį.
Bruno Covasas
Bruno Covasas / ZUMAPRESS.com

Antrasis rinkimų turas sekmadienį vyko iš viso 57 Brazilijos miestuose.

San Paulo meras centristas Bruno Covasas gavo per 60 proc. balsų, o jo varžovas Guilherme Boulosas, kurį palaikė buvęs kairiųjų pažiūrų prezidentas Luizas Inacio Lula da Silva, surinko 40 proc. balsų.

B.Covasas, buvusio valstijos gubernatoriaus ir kandidato į prezidentus vaikaitis, yra artimas dabartinio San Paulo gubernatoriaus Joao Dorios bendražygis, pakeitęs jį didžiausio Brazilijos miesto mero poste.

Sėkmingas B.Covaso pasirodymas yra svarbus laimėjimas J.Doriai ir jo centro dešiniojo sparno Brazilijos socialdemokratų partijai (PSDB) prieš 2022 metais numatytus prezidento rinkimus.

40-metus B.Covasas pergalę šventė kartu su J.Doria jų partijos būstinėje.

„San Paulas pasakė „taip“ nuosaikumui, pusiausvyrai“, – sakė meras.

Jis pridūrė, kad koronaviruso pandemijos pavojaus „neigėjams liko keletas dienų“. Šį pareiškimą mero sąjungininkai traktavo kaip kirtį prezidentui Jairui Bolsonaro, kuris menkino naujojo koronaviruso keliamą grėsmę ir priešinosi pastangoms įvesti griežtas karantino priemones pandemijai suvaldyti.

J.Doria, prezidento laikomas vienu iš didžiausių priešų, sakė, kad B. Covaso pergalę nulėmė „nuosaikumas, sveikas protas ir vadovavimo įgūdžiai“.

B.Covasas, prieš dvejus metus perėmęs mero postą, kai J. Doria atsistatydino, kad galėtų kandidatuoti į gubernatorius, rinkimų kampanijos metu akcentavo savo sėkmingą vadovavimą 12 mln. gyventojų turinčiam miestui per koronaviruso krizę, sprendimą steigti lauko ligonines ir įvesti suvaržymus, J.Bolsonaro bandant sumenkinti pandemijos rimtumą.

Vėžį įveikęs B.Covasas birželį pats persirgo koronavirusine infekcija.

Universiteto profesorių šeimoje užaugęs 38 metų G.Boulosas būdamas 16-os nusprendė tapti bendruomenės organizatoriumi San Paulo lūšnynų rajonuose. Jis su žmona ir dviem dukromis tebegyvena skurdžiame miesto rajone. Net ir patyręs pralaimėjimą antrajame rinkimų ture, jis turėtų tapti vienu svarbiausių kairiojo sparno lyderių.

G.Boulosas pralaimėjimą pripažino stovėdamas savo namų balkone. Jis šiuo metu izoliuojasi, nes jam buvo patvirtinta COVID-19.

„Mes laimėsime. Ne šiuose rinkimuose, bet laimėsime, – sakė G.Boulosas, kreipdamasis į nedidelę minią, susirinkusią prie jo namo. – Daug žmonių vėl turi viltį. Tai didžiausias mūsų kampanijos laimėjimas. Šiandien kampanija nesibaigia. Tai tik pradžia.“

G.Boulosas, vienas iš Benamių darbininkų judėjimo (MTST) lyderių, išgarsėjo organizuodamas tuščių pastatų San Paulo centre užėmimus. Jis tvirtino, kad šiuose pastatuose turi būti leista apsigyventi būsto neturinčioms šeimoms.

Socializmo ir laisvės partijai (PSOL) atstovaujančio G.Bouloso iškilimas ir jo sugebėjimas pritraukti didžiules minias į savo rinkimų kampanijos mitingus atgaivino viltį Brazilijos kairiajame sparne, kuriam ilgą laiką vadovavo L.I.Lula da Silva.

Eksprezidento Darbininkų partija pralaimėjo abu antruosius rinkimų turus valstijų sostinėse Resifėje ir Vitorijoje. Jos kandidatai iškovojo pergales tik kai kuriuose vidutinio dydžio miestuose. 2016 metais ši politinė jėga užsitikrino 254 merų postus, ir tąsyk toks rezultatas buvo laikomas katastrofišku. Šįmet partijai pavyko laimėti 183 merų postus.

J.Dorios partija, nepaisant svarbios pergalės San Paule, visos šalies mastu taip pat susilpnino savo pozicijas. Ji turėjo 785 merus, o ateinančius metus pradės su 520.

Abu kandidatai į San Paulo mero postą kritikuoja J.Bolsonaro, kurio remtas kandidatas prieš dvi savaites vykusiame pirmajame rinkimų ture liko tik ketvirtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis