Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2014 03 23 /09:50

Dingusio Malaizijos lėktuvo paieškos: vis didesnis įtarimų šešėlis krenta ant lakūnų

Tyrėjai, bandantys išsiaiškinti, kas nutiko 239 keleivius skraidinusiam lėktuvui, linksta prie nuomonės, kad tai nebuvo nelaimingas atsitikimas, o tyčinis orlaivio lakūnų aktas, rašo „The Telegraph“.
Pilotas Zaharie Shahas Ahmedas
Pilotas Zaharie Shahas Ahmedas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Aukšti tyrimą atliekantys pareigūnai „The Telegraph“ teigė, kad jie yra beveik įsitikinę, jog orlaivis pradingo dėl tyčinių vieno ar kelių lėktuve buvusių žmonių veiksmų.

Praėjus dviem savaitėms nuo „Boeing 777“ dingimo, tyrėjai atmeta versiją, kad lėktuve galėjo kilti gaisras, kuris būtų išjungęs komunikacijos sistemas ir pražudęs lakūnus. Tokiu atveju lėktuvas būtų skridęs autopiloto pagalba tol, kol būtų baigęsi degalai.

Praėjus dviem savaitėms nuo „Boeing 777“ dingimo, tyrėjai atmeta versiją, kad lėktuve galėjo kilti gaisras, kuris būtų išjungęs komunikacijos sistemas ir pražudęs lakūnus. Tokiu atveju lėktuvas būtų skridęs autopiloto pagalba tol, kol būtų baigęsi degalai

Tyrėjai taip pat stipriai abejoja ir versija, kad lėktuvą galėjo užgrobti keleivis. Atidžiai išnagrinėjus pokalbius tarp pilotų ir skrydžių vadovų, padaryta išvada, kad užgrobėjas teturėtų dvi minutes savo planams įgyvendinti.

Dėl to daugiausiai įtarimų kelia du lakūnai – 53-ejų kapitonas Zaharie Shahas Ahmedas ir 27-erių antrasis pilotas Fariqas Abdulas Hamidas

Tyrime dalyvaujantis asmuo „The Telegraph“ atskleidė, kad nors ir tyrėjai yra beveik tikri dėl tyčinio išpuolio, dar nėra aišku, kas jį įvykdė. „Įtarimai linksta prie pilotų“, – teigė šaltinis, pabrėžęs, kad tai yra labiausiai tikėtina versija.

Anot jo, linkstama prie nuomonės, kad lakūnai – veikiantys išvien arba tik vienas jų – užsirakino savo kabinoje ir užgrobė skrydį. Tuomet jie iš Kvala Lumpūro į Pekiną skrendantį lėktuvą nukreipė į atokius Indijos vandenyno vandenis.

Užsienio žvalgybos agentūros praėjusią savaitę antrą kartą atliko nuodugnų visų keleivių patikrinimą – įskaitant ir dviejų iraniečių, kurie skrido su pavogtais pasais. Tačiau nerasta jokių įtarimų keliančių aplinkybių.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kinijos palydovo darytos nuotraukos
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kinijos palydovo darytos nuotraukos

Atsakymai slypi pokalbiuose su skrydžių vadovais?

Tyrėjai atidžiai nagrinėja paskutinius pokalbio tarp lakūnų ir skrydžių vadovų įrašus. Ypatingai daug dėmesio skiriama keturiolikai minučių tarp 1.07 val ir 1.21 val. nakties. 

1.07 val., praėjus 26 minutėms nuo lėktuvo pakilimo, orlaivio „Acars“ sistema išsiuntė paskutinę žinutę. Vėliau kažkuriuo metu ji nustojo veikti. Sistema žinutes turėjo išsiųsti kas pusvalandį.

Tuomet 1.19 val. antrasis pilotas ištarė paskutinius įrašytus žodžius „Gerai, labanakt“

Tuomet 1.19 val. antrasis pilotas ištarė paskutinius įrašytus žodžius „Gerai, labanakt“. Lėktuvas įskrido į Vietnamo oro erdvę. Tyrėjai tebebando iš jo balso nustatyti, ar 27-erių vyras, kuris netrukus ketino vesti savo merginą, buvo susijaudinęs ar sunerimęs.

Praėjus dviem minutėms po paskutinės žinutės – 1.21 val. – lėktuvo atsakiklis išsijungė. Manoma, kad jis buvo išjungtas tyčia. Po 9 minučių MH370 išnyko iš Malaizijos radarų, tačiau Vietnamo radarai jo taip ir neužfiksavo. Manoma, kad tuomet lėktuvas padarė staigų posūkį ir beveik septynias valandas nepastebėtas skrido pietų kryptimi. 

Jeigu keleiviai būtų užėmę lėktuvą, jie tai turėjo padaryti per dviejų minučių tarpą tarp paskutinių lakūno žodžių 1.19 val. iki akimirkos, kai buvo išjungtas atsakiklis 1.21 val.

Visgi policija neranda įrodymų, kad lėktuvas galėjo būti sudaužytas tyčia. Nerasta ir užuominų, kad kuris nors iš pilotų turėtų psichologinių problemų.

Policija viliasi, kad daugiau aplinkybių paaiškės išnagrinėjus kapitono namuose buvusio skrydžių simuliatoriaus duomenis. Zaharie Shahas Ahmedas juo labai mėgo žaisti.

Įtarimų kelia tai, kad likus kelioms savaitėms iki orlaivio dingimo Zaharie iš savo simuliatoriaus ištrynė istoriją

Jeigu lėktuvas, kaip dabar manoma, atsidūrė pietų Indijos vandenyne, tai reiškia, kad nė vienas iš lakūnų ten dar nebuvo skridęs iki tol. Įtarimų kelia tai, kad likus kelioms savaitėms iki orlaivio dingimo Zaharie iš savo simuliatoriaus ištrynė istoriją. Manoma, kad jis su simuliatoriumi treniravosi nusileidimams Indijos vandenyne esančiuose oro uostuose.

Malaizijos policija kreipėsi į FTB ekspertus pagalbos atkurti ištrintus failus. Rezultatų dar laukiama.

Daugėja vilčių surasti nuolaužas

Autralijos premjeras Tony Abbottas sekmadienį suteikė vilties pradingusio „Malaysia airlines“ lėktuvo keleivių artimiesiems – jo teigimu, daugėja šansų rasti orlaivį, kuriuo skrido 239 žmonės, praneša „Reuters“.

Daugiau vilčių surasti lėktuvą atsirado po to, kai Kinija paskelbė naują palydovo darytą nuotrauką, kurioje – 22 metrų ilgio ir 13 metrų pločio objektas, plūduriuojantis pietinėje Indijos vandenyno dalyje.

Koordinatės rodo, kad tas objektas yra maždaug toje pačioje akvatorijoje atokioje Indijos vandenyno pietryčių dalyje, kur kovo 16 dieną palydovo padarytose nuotraukose buvo pastebėti du įtartini objektai, apie kuriuos Australijos vyriausybė paskelbė ketvirtadienį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos