Tyrėjai įsitikinę, kad asmuo, gerai išmanantis lainerio „Boeing 777-200ER“ valdymą ir komercinę navigaciją, nukreipė oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvą, kuriame buvo 12 įgulos narių ir 227 keleiviai, daugiausiai Kinijos piliečiai, galbūt net už tūkstančių kilometrų nuo planuoto kurso iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
Tačiau kruopščiai patikrinus visų lėktuve buvusių žmonių biografijas, kol kas nepavyko rasti nei vieno, kuris galėjo turėti politinių arba nusikalstamų motyvų pagrobti arba sąmoningai sunaikinti tą lėktuvą, sakė šaltiniai Vakarų šalių saugumo tarnybose ir Kinijos pareigūnai.
Kruopščiai patikrinus visų lėktuve buvusių žmonių biografijas, kol kas nepavyko rasti nei vieno, kuris galėjo turėti politinių arba nusikalstamų motyvų pagrobti arba sąmoningai sunaikinti tą lėktuvą
Praėjus dešimčiai dienų nuo lainerio dingimo, Vokietijos draudimo bendrovė „Allianz“ antradienį pareiškė pradedanti mokėjimus dėl pretenzijų, susijusių su tuo lėktuvu.
Malaizijos susisiekimo ministro pareigas einantis Hishammuddinas Husseinas sakė per spaudos konferenciją, kad „unikalios, precedento neturinčios“ paieškų operacijos plotas dabar apima 7,68 mln. kvadratinių kilometrų – nuo Centrinės Azijos iki Indijos vandenyno pietinės dalies.
MH370 lėktuvas dingo iš civilinių skrydžių kontrolės sistemų ekranų, kovo 8-osios paryčiais, praėjus mažiau nei valandai po pakilimo, kai skrido netoli Malaizijos rytinės pakrantės.
Tyrėjai, mėginantys suderinti fragmentiškus karinių radarų ir palydovų duomenis, įsitikinę, kad kažkas išjungė lėktuvą leidžiantį atpažinti signalų atsakiklį ir ACARS sistemą, perduodančią techninius duomenis. Tuomet laineris pasuko į vakarus, dar kartą kirto Malakos pusiasalį ir skrido komercinės aviacijos maršrutu Indijos link.
Malaizijos pareigūnai tiksliai atkūrė įvykių eigą, nors kol kas jie tiksliai nežino, kad ACARS sistema buvo išjungta prieš ar po to, kai buvo gautas paskutinis radijo pranešimas iš pilotų kabinos. Tačiau tyrėjai sakė, kad tas neaiškumas nėra esminis.
Po dingimo užfiksuotas „nežinomas orlaivis“
Tailandiečių radiolokatorius kelios minutės po to, kai dingęs Malaizijos lėktuvas paskutinį kartą pasiuntė savo koordinates, užfiksavo „nežinomą orlaivį“, bet pareigūnai anksčiau apie tai nepranešė, nes tas lėktuvas nebuvo laikomas grėsme, trečiadienį paskelbė oro pajėgos.
Ši informacija paaiškėjo pirmadienį Malaizijos vyriausybės prašymu tikrinant radiolokatorių duomenis – devynios dienos po to, kai „Malaysia Airlines“ lėktuvas su 239 žmonėmis dingo, sakė aviacijos maršalas Monthonas Suchookornas.
„Nežinomas orlaivis buvo pastebėtas 0 val. 28 min. (vietos laiku, 1 val. 28 min. Malaizijos laiku), šešios minutės po to, kai (reisu) MH370 (skridęs lėktuvas) dingo“ Pietų Kinijos jūroje, skrisdamas atgal į pietvakarius, Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro link, sakė jis AFP.
Nors signalas buvo nutrūkstantis, vėliau lėktuvą vėl pastebėjo tailandiečių radiolokatorius – sukantį į šiaurę ir pradingstantį virš Andamanų jūros.
Laikas atitinka paskutinį lėktuvo duomenų apie aukštį ir koordinates perdavimą 1 val. 21 min. Malaizijos laiku.
Nors signalas buvo nutrūkstantis, vėliau lėktuvą vėl pastebėjo tailandiečių radiolokatorius – sukantį į šiaurę ir pradingstantį virš Andamanų jūros, pridūrė Monthonas Suchookornas.
„Nepatvirtinta, kad tas lėktuvas yra MH370,“, – sakė jis, nenurodęs tikslaus vėlesnių užfiksavimų laiko.
Ši informacija tikriausiai pakurstys pasipiktinimą dėl, regis, lėtų ir kartais prieštaringų pareigūnų veiksmų ieškant dingusio lėktuvo.