2014 04 15 /11:43

Dingusio Malaizijos orlaivio paieškos: autonominis povandeninis aparatas buvo priverstas grįžti į Indijos vandenyno paviršių

JAV karinio jūrų laivyno autonominis povandeninis aparatas „Bluefin 21“ sugrįžo į Indijos vandenyno paviršių po to, kai pasiekė maksimalų gylį, kuriame gali veikti. Tačiau pasklido informacija, kad iš lėktuvo bandyta skambinti jau po to, kai jis buvo dingęs iš radarų.
Autonominis povandeninis aparatas „Bluefin 21“
Autonominis povandeninis aparatas „Bluefin 21“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kaip skelbia „Mirror“, remdamasis CNN korespondento informacija, netoli vietos, kur ieškoma dingusio Malaizijos orlaivio, pirmadienį atsirado naftos dėmė.

Manoma, kad ji nesusijusi su dingusiu lėktuvu. Tokios nuomonės, anot CNN korespondento, laikosi okeanografai.

Dingusio Malaizijos orlaivio ieško 4,93 metro ilgio aparatas „Bluefin 21“, turintis sonarą, pagamintas JAV.

Šis aparatas, sveriantis 750 kilogramų, gali veikti iki 4,5 kilometro gylyje. Maždaug toks gylis yra Indijos vandenyno vietoje, kurioje buvo užfiksuota įtartinų akustinių signalų.

Laineris „Boeing 777“ dingo kovo 8 d.

Bandyta skambinti lėktuvui dingus?

Kaip skelbia Gazeta.pl, remdamasi CNN, vieno iš lėktuvo įgulos narių mobilusis telefonas buvo įjungtas ir iš jo bandyta paskambinti apie pusvalandis po to, kai lėktuvas, tyrėjų teigimu, staiga pasuko į vakarus. CNN tokią informaciją pateikia remdamasi šaltiniais JAV administracijoje.

Mobiliojo ryšio kompanija Penange Malaizijoje atskleidė, kad bandyta prisiskambinti į jų tinklą praėjus apie 30 minučių po to, kai lėktuvas dingo iš radarų. Tai bandė padaryti vienas iš įgulos narių. Mobiliojo ryšio bokštas yra maždaug už 250 mylių nuo tos vietos, kur paskutinį kartą užfiksuotas dingęs lėktuvas.

CNN šaltinių teigimu, atsiranda naujos informacijos, kuri remiasi radarų ir palydovų duomenimis – kad lėktuvas pakeitė kursą ir skrido greičiausiai pakankamai žemai, jog iš jo būtų galima pagauti mobilųjį ryšį.

Vis dėlto Malaizijos tyrėjai tvirtina, kad nėra įrodymų, jog įgulos narys Farikas Abdulas Hamidas bandė skambinti. Informacijos apie galimą skambutį nepatvirtina ir Malaizijos transporto ministras Hiszamuddinas Huseinas, tvirtinantis, kad tai tik spekuliacijos šia jautria tema.

JAV valdininkų, susipažinusių su įvykio tyrimo eiga, teigimu, mobiliojo ryšio bokštas Penange daugiau nė vieno mobiliojo telefono signalo iš lėktuvo neužfiksavo.

Lėktuvo pilotai skrydžio metu privalo išjungti mobiliuosius telefonus. Tad saugumo ekspertų teigimu, būtų itin retas atvejis, jeigu kažkas pilotų kabinoje turėtų įjungtą mobilųjį. Po nelaimės tyrėjai bandė atsekti bandymus susisiekti iš lėktuvo, bet jiems nepavyko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų