JAV dienraščio šaltiniai teigė, kad tyrėjai stengiasi nustatyti, ar „EgyptAir“ orlaivio pilotai reagavo į pranešimą apie dūmus viename lainerio tualetų ir svarbiame elektronikos skyriuje.
Pagal tarptautines taisykles į tokį pavojaus signalą privalu reaguoti išjungiant automatines skrydžio valdymo apsaugos sistemą ir kitas svarbias saugumo sistemas.
Tačiau JAV aviacijos saugumo pareigūnai yra nustatę, kad nemažai tokių įspėjimų būna klaidingi ir gali nulemti nepagrįstai rizikingas reakcijas.
Apie panašią situaciją buvo pranešta 2011-ųjų balandį, kai oro linijų „United Airlines“ lėktuvo pilotai netrukus po to, kai orlaivis pakilo iš Naujojo Orleano, sulaukė signalo apie dūmus salone.
Incidentas tuomet baigėsi laimingai, bet pilotai tyrėjams vėliau pasakojo, kad „ėmusis reaguoti į pavojaus signalą, lėktuve nustojo veikti elektroniniai prietaisai“. Nebeveikė radijo ryšys, transponderis, tad įgula paprašė oro eismo kontrolierių nukreipti lainerį į nusileidimo taką.
Svarbiausia, kad tyrėjai iš Nacionalinės transporto saugumo tarnybos pranešė nenustatę jokių gaisro įrodymų.
O po 10 dienų „United Airlines“ visus oro linijų pilotus įspėjo, kad „Airbus“ lėktuvuose pasitaiko melagingų pranešimų apie gaisrą. Oro linijos rekomendavo elektroninius prietaisus išjungti tik tokiu atveju, jei „dūmai juntami ar matomi“.
Tiek „EgyptAir“, tiek „United Airlines“ atveju skrido tas pats lėktuvas – „A320”.
Žinoma, kol kas neaišku, ar dūmų jutiklis „EgyptAir“ lėktuve suveikė per klaidą. Neaišku ir tai, kokių veiksmų ėmėsi įgula – pirmiausia reikia rasti ir išanalizuoti „juodųjų dėžių“ duomenis.
Vis dėlto, anot „The Wall Street Journal“, tyrėjai labai rimtai svarsto, kad techninis sutrikimas galėjo tapti katastrofos, kuri nusinešė 66 lėktuvu skridusių žmonių gyvybę, priežastimi.
Tuo metu Egipto pareigūnai jau kelios valandos po to, kai lėktuvas dingo iš radarų ekranų, ėmė svarstyti apie galimą teroristinį išpuolį.
Jis, žinoma, tikrai įmanomas, tačiau bent jau šalies prezidentas Abdelis Fattah Al-Sisi dabar viešai kalba, kad negalima atmesti nė vienos versijos.