EP liberalai pakeitė savo pavadinimą, kad patenkintų į grupę įsiliejusius prancūzus

Pagrindinė centristinė Europos Parlamento politinė frakcija trečiadienį pakeitė savo pavadinimą, sulaukusi gausaus būrio naujų prancūzų narių, panorusių atsisakyti žodžio „liberalas“.
Guy Verhofstadtas
Guy Verhofstadtas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Liberalų ir demokratų aljansas, Briuselyje vadinamas ALDE, nuo šiol vadinsis „Atnaujinkime Europą“ (Renew Europe).

Buvęs belgų premjeras ir darbą baigiantis grupės lyderis Guy Verhofstadtas apie pavadinimo pakeitimą pranešė pranešimu, išspausdintu ant seno ALDE blanko su užrašu: „Mūsų misija yra atnaujinti Europą.“

Kiti grupės nariai atrodė mažiau entuziastingi.

VIDEO: EP rinkimų rezultatų aptarimas: ar pasitvirtino nerimas dėl populistų bangos?

„Tai turėtų patenkinti mūsų naujuosius prancūzų partnerius, bet dauguma mūsų ir toliau ją vadinsime Liberalų grupe“, – parašė britų atstovas Europos Parlamente Chrisas Daviesas socialiniame tinkle „Twitter“.

Prancūzijoje terminas „liberalas“ dažnai yra vartojamas siekiant pašiepti centristus, su aliuzija į laisvosios rinkos teisę. Buvusi ALDE grupė dabar sulaukė gausaus būrio prancūzų parlamentarų.

Praėjusį mėnesį vykusiuose rinkimuose prezidento Emmanuelio Macrono vadovaujami prancūzų centristai laimėjo 21 mandatą EP ir įsiliejo į ALDE grupę. Per savo kampaniją jie naudojo šūkį „Atgimimas“ (Renaissance).

Liberalai derasi su konservatyviąją Europos liaudies partija (EPP), Socialistų ir demokratų pažangiuoju aljansu (S&D) bei Žaliųjų frakcija dėl daugumos formavimo nuo liepos darbą pradėsiančiame naujos sudėties parlamente. Jie pasisako už glaudesnę Bendrijos integraciją.

Tačiau frakcijos iki šiol nesutaria dėl kandidato į Europos Komisijos vadovus. Jį turi nominuoti ES lyderiai ir patvirtinti dauguma Europos Parlamento narių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis